מאז בכורת הסדרה 'בנות' (GIRLS), העוסקת בחייהן של ארבע חברות ניו יורקיות בנות עשרים ומשהו, נאמר לא מעט על הרעננות וההעזה של הדרמה הקומית של HBO. גם השוואות מתבקשות לסדרת הבנות המיתולוגית של HBO, 'סקס והעיר הגדולה', לא נעדרו. נערכו הרבה דיונים השוואתיים בכל הנוגע לאופנה כשהמסר המרכזי היה ברור: הפעם אין לא עקבי סטילטו של מנולו בלניק ושמלות מרק ג'ייקובס, אלא חולצות טי ושמלות פוליאסטר עלומות. קרי ברדשו וחברותיה הנוצצות פינו את מקומן להאנה הורבאת' וחברותיה, שאין להן מושג ירוק בסטייל.
אבל מי שעוקב אחר סדרת הלהיט החדשה של HBO יכול להבחין בדמות אחת, מארני מייקלס, שדווקא כן הייתה מוצאת את מקומה בעולם המתקדם אופנתית של 'סקס והעיר הגדולה'. באופן לא ממש מפתיע, אליסון וויליאמס, השחקנית המגלמת את חברתה הטובה של האנה ושותפתה לדירה בעונה הראשונה, מתגלה גם מחוץ למסך כפאשניסטה בהתהוות.
וויליאמס, בתו של מגיש חדשות הלילה של רשת NBC בריאן וויליאמס, נולדה וגדלה בקונטיקט, וניחנה במראה דוגמנית ויופי טבעי. בת ה-24, תמירה, חומת שיער חום ארוך וכחולת עיניים, אף מזכירה מדי פעם את ברוק שילדס הצעירה, כמו שהאנה אומרת באחד מפרקי העונה הראשונה.
בחינת מראות אופנת השטיח האדום שלה מאז אפריל שנה שעברה, מועד בכורת 'בנות', מגלה שיש לה טעם ממש לא רע. כזה המנוגד לאופנה האפרורית של הסדרה שפירסמה אותה, אשר בהחלט ניתן להגדיר כמבטיח ומסקרן. ככוכבת אחת הסדרות המצליחות היום בטלוויזיה, היא מוזמנת תכופות לאירועי שטיח אדום ובכל פעם מעניין לראות מה היא בחרה ללבוש.
מסתמן, שוויליאמס מודעת למגמות בעולם האופנה היום ונהנית מאופנת מעצבים טובה (וגם עם קשר לא רע עם חלק מהם). הרבה פעמים היא מעדיפה מעצבים מקומיים כמו רלף לורן, פיטר סום, אוסקר דה לה רנטה ודונה קארן, מה שמחדד את תדמית היפיפייה האמריקאית שלה. בשבוע האופנה הקודם של ניו יורק, בספטמבר האחרון, היא נראתה יושבת בשורה הראשונה בתצוגות פיטר סום ופראבל גורונג וגם התארחה בחנות הדגל של דיאן פון פירסטנברג באירוע השופינג 'פאשן נייט אאוט'. אגב, זמן קצר קודם לכן היא אף שימשה כמגישה בטקס פרסי הסטייל בני יורק.
הסגנון שלה, כמי שגדלה בחוף המזרחי, הוא אמריקאי ומלוטש. מה שאומר שהיא מפגינה תחכום ואלגנטיות, אך לא ממש העזה ודמיון. גזרות עיפרון חובקות גוף או שמלות A מאופקות וקלאסיות חביבות עליה וגם מחמיאות לה. נראה שהיא מעדיפה את הסגנון הבטוח, הנקי והפשוט למדי, על פני היצירתיות והפרוגרסיביות של בתי אופנת העל הצרפתים והאיטלקים. אפשר להמר די בקלות, שבארון של מריון קויטאר וטילדה סווינטון היא לא הייתה מוצאת שום דבר ללבוש. מכל מקום, סביר להניח שההתנהלות המחושבת שלה בכל הנוגע לאופנה תוביל לחוזה ייצוג בית אופנה אמריקאי כלשהו. עניין של זמן.
אבל בכל זאת, כמו כל פאשניסטה אמיתית, הכוכבת בהתהוות לא בוחרת את מי ללבוש על בסיס לאום, אלא פשוט על בסיס טעמה ושיתוף הפעולה עם הסטייליסטית האישית שלה כריסטינה ארליך (שמלבישה גם את פנלופה קרוז, איימי אדמס, טינה פיי, אשלי גרין ואחרות). וכך למשל, בטקס פרסי הקולנוע העצמאי האחרון, היא בחרה ללבוש שמלת ולנטינו רומנטית באורך הרצפה בגווני ורוד וניוד. יש שיקראו לזה העזה.
מארני והעיר הגדולה: אליסון וויליאמס, אייקון אופנה בהתהוות
12.2.2013 / 10:22