עם הרבה טקס בישבן, בקבוק קריסטל מהודר וסרט אורגנזה אפור לקינוח, נכנס לחייה של הנסיינית ב' הניחוח החדש של לנקום בעל השם היומרני "החיים יפים". האמנם? ב' התלבטה ארוכות בין 'ריח נועז וזוהר על השטיח האדום' לבין 'מתוק עד סכרת". האמת היא כנראה איפשהו באמצע, עם נטייה לתוספת אינסולין; ככה זה כשבין המרכיבים, לצד הפצ'ולי והאיריס, הכניסו בלנקו גם צמר גפן מתוק. על העמידות, לעומת זאת, אין ויכוח: גם אחרי יום קיץ לוהט, מקלחת וקרצוף, זכר המתקתקות נותר בעינו.
לנקום, La vie est belle -מחיר: 345 שקלים ל-30 מ"ל, 535 שקלים ל-50 מ"ל, 630 שקלים ל-75 מ"ל
שם דרמטי ומתעתע ובקבוק משעמם מסתירים את אחד הריחות החדשים והמוצלחים של העונה בתנאי שאתן חובבות גדולות של טלק וישבני תינוקות ריחניים. המון המון טלק שמעלה בענן אבק את כל שאר המרכיבים בבושם של ז'יבנשי, למשל - ורד, איריס, מימוזה ופאצ'ולי, ומשאיר אחריו ניחוח פודרתי עז.
ז'יבנשי, DAHLIA NOIR - מחירי השקה: 300 שקלים ל-50 מ"ל א.ד.ט., 350 שקלים ל-50 מ"ל א.ד.פ
הבקבוקון הסגלגל ולוגו השמלה השחורה הקטנה עשו רושם של הבטחה, אבל הפטיט רוב נואר הזכיר לנ' דווקא את קופסת הסיגריות של אבא שלה: "יש בשמים נפלאים שמתפוגגים תוך זמן קצר, ויש בשמים עם ניחוח שלא עובד טוב בהתחלה, אבל כשנותנים להם הזדמנות מתגלים כמוצלחים מאוד. החדש של גרלן הוא לא זה ולא זה. הוא מתחיל כבד מדי, מרוכז ואינטנסיבי, מזכיר קצת בושם של גברים, ובהמשך פשוט מתאדה. אם כבר גרלן, אז לכו על שלימר הישן והטוב".
גרלן, LA PETITE ROBE NOIRE מחיר: 595 שקלים ל- 50 מ"ל, 854 שקלים ל- 100 מ"ל
הניחוחות של נינה ריצ'י הם בדרך כלל המתנה הקלאסית לכל יקרה ואהובה שאוהבת להותיר אחריה קורבנות בחללים סגורים כגון מעליות, מכוניות, ופינות אוכל לא מאווררות. כלומר מה שנהוג לכנות "ריחות עם נוכחות עזה". המדמואזל החדש לבית ריצ'י לא נופל רחוק מהעץ בכל מה שנוגע לעוצמה ועמידות, אלא שהפעם מדובר בריח צעיר יותר שמשתבח עם הזמן, ומורכב מוורדים, עלי דפנה ותיבול נוסף. הבקבוק, כמו תמיד, נראה כמו יצירה של הכובען המשוגע.
נינה ריצ'י, Mademoiselle Ricci מחיר: 445 שקלים ל- 50 מ"ל, 580 שקלים ל- 80 מ"ל
הנסיינית נ' שאוהבת את הבשמים שלה נשיים, חזקים, ולא יוניסקסיים, חיבבה את ההוד וההדר הספק מיושנים ספק יוקרתיים של בקבוק הג'איפור ברייסלט, שהתלבש לה טוב בכף היד. "למרות שמדובר בגרסת הפרפיום, ועל אף התזה נדיבה בבוקר, הניחוח המתוק והמשכר נמוג אחרי שעות אחדות. אולי החום והלחות אשמים, אבל כדאי לחכות לימים קרירים יותר שיהפכו את הג'איפור ברייסלט למתנה מצוינת לחגים".
בושרון, JAIPUR BRACELET - מחיר: 438 שקלים ל- 50 מ"ל, 657 שקלים ל- 100 מ"ל
הכלל המשוכתב 'אם זה לא מסריח, אל תוציאו לו גירסה חדשה', כנראה חמק מאפם של מותגי הבשמים, שבמקום לטרוח על רקיחת שיקויים חדשים, מעדיפים לדהור על מוניטין, לעיתים מפוקפק, של ניחוח קיים, להוסיף או לדלל חלק מהמרכיבים, ולהשיק עוד גירסה לעתים מוצלחת יותר ולעתים פחות, של ריח מוכר:
כל התייחסות לסדרת Be Delicious הבלתי נלאית של דונה קארן היא בלתי נלאית כשלעצמה, והאמת היא שבשלב מסויים גם מיטיבות הרחרוח ורגישות האף התקשו להכיל את ההבדלים בין התפוחים. התנובה החדשה לחגים היא אותו פרי ירקרק, עם אותו ריח בסיסי מוכר, אבל הפעם עם טוויסט חמצמץ ועוצמתי במיוחד. הכי לחובבות הז'אנר.
דונה קארן, Eau So Intense מחיר: 420 שקלים ל-50 מ"ל, 595 שקלים ל-100 מ"ל.
ה-body המקורי אובחן כאן במדור כבושם חמים וטלקי, שלא לומר נקי על גבול הסטרילי, ומתאים במיוחד לבחורות עם קביעות בעבודה שנוהגות לקפל את בגדיהן היטב לפני שיתנפלו בלהט על הגבר שלהן. גירסת האו-דה-טואלט המעט קלילה יותר לבושם של בית ברברי "מוסיפה לחגיגת החושניות גם תפוח ירוק פריך ותה מפתה" - שהרי ידוע כי בקרב אוכלוסיות מסוימות, תה הוא אפרודיזיאק ממדרגה ראשונה. כך או כך, גם הפעם מדובר בניחוח מוצלח במיוחד למי שלא מחפשת ריח שישאר עוד שעות אחריה במסדרונות התאגיד, ובמחיר נמוך מזה של גירסת הפרפיום. עיצוב הבקבוק נותר כמעט זהה - פאלי ורב שימושי.
ברברי, E.D.T BURBERRY BODY - מחיר: 389 שקלים ל-50 מ"ל, 486 שקלים ל-85 מ"ל
'פלז'רס או פרש' עוד בושם קלאסי שחוזר במתכונת מחודשת, שמנסה, די בהצלחה יש לומר, להיפטר מכל המאפיינים המרגיזים של הגירסה המקורית פחות פרחונית, פחות מנג'סת ופחות אגרסיבית, אם כי לפי הנסיינית א', עדיין טעונת שיפור מסויים בכל מה שקשור למקדם המיגרנה הגבוה. הבקבוק גם הוא נאמן למקור העדין והאלגנטי, עם טוויסט ירוק-ורוד עליז באזור הפקק. ניחוח לחמודות.
אסתי לאודר, PLEASURES EAU FRAICHE - מחיר: 430שקלים ל-50 מ"ל
ועוד מסדרת 'עוד מאותו הדבר' ערוגת הוורדים המוכרת של קלואה, שמתנודדת באופן קבוע בין ניחוח טלק מעודן, נשי וברבורי לבין מטהר אוויר בשירותים, יוצאת עם גירסה חדשה ל- love,chloe, שהוא כשלעצמו בושם חדש יחסית, בן שנתיים בלבד. גם במקרה הזה ההבדל הוא בריכוז המהדורה החדשה היא גירסה אוורירית ומעודנת יותר של המקור המוצלח מאוד, יש שיגידו מדוללת וחיוורת. הבקבוק נותר כמעט ללא שינוי, בהבדלי גוונים בלבד.
קלואה, love, chloé, eau florale מחיר: 445 שקלים ל- 50 מ"ל, 576 שקלים ל- 75 מ"ל
הוא אמנם יצא כמהדורה קייצית שאמורה לסייע לצלוח בצורה מכובדת את ימי הקיץ הלוהטים, עד כמה שהדבר אפשרי, אבל הריח המשגע של הפרוזן קולון יעשה שירות נאמן לכל גבר, בכל עונה. הנסיין ע', שלא מבין בתווים אוריינטליים, בעצי ארז ובפולי טונקה, אך כן מבין בנשים שמרחרחות אותו בחמדה במעלית, מספר על הצלחה מסחררת ומצב רוח טוב שליווה אותו מרגע ההתזה ועד לשעות הערב המאוחרות.
איב סאן לורן, LA NUIT DE LHOMME FROZEN COLOGNE מחיר: 480 שקלים ל-100 מ"ל
הרחק מאחורי ה-YSL משתרך בבקבוקו חסר הייחוד הניחוח החדש לגברים מבית ארמנג'ילדו זניה, שמתאים, כפי שהגדיר הנסיין ר' אחרי שהתקשה לסחוט מעצמו יותר מ-"נחמד ובסדר" בעיקר לימי חול. כלומר פועל יעיל, עמיד ונעים, שעושה את העבודה במסירות, אבל בלי לרגש או לחדש.
Z ZEGNA מחיר: 570 שקלים ל-100 מ"ל