שם: Founders and Followers
משמעות השם: המייסדים והמשתרכים. במילים אחרות, מכתיבי הטרנדים והמצייתים.
לוקיישן: http://foundersandfollowers.com
ז'אנר: אתר לבגדי מעצבי אינדי שמציעים לא רק את היצירות שלהם אלא גם הצצה מלאת השראה לתוך הסטודיו בו הם עובדים.
טריילר: Founders and Followers הוא דוגמא טובה לכך שלעיתים המרחב הדיגיטלי, לא רק שאינו מפחית מחווית הקנייה אלא אף מעצים אותה.
ניכר האנשים שמאחורי האתר, שכתובתו רשומה בניו יורק, לא היו מעוניינים להקים עוד אחת מיני אלפי פלטפורמות למסחר אופנה באינטרנט. השאיפה שלהם הייתה לפתוח צוהר, לגולשים המעוניינים בכך, לעולם התוכן של מי שמעצב את הבגדים.
לצד ממשק מהקוצע של חנות מקוונת בה אפשר למצוא מבחר מכובד של בגדים ואקססוריז, שכולם עשויים על ידי מותגים הפונים לטיפוסים אמנותיים, האתר מגיש סדרת ראיונות עם המעצבים עצמם, החולקים עם הגולש את הגיגיהם בצורה ויזואלית וורבלית.
מה בפנים: כבר בעמוד הבית אפשר להיווכח בייחודו של האתר בזכות סדרת צילומים יפיפיים על הגבול הדק שבין צילומי אופנה לצילומי אומנות. שלא כמקובל בז'אנר, פני הדוגמנית מלאות הבעה, והבגדים הם רק הם אלמנט להשלמת הקומפוזיציה.
אבל מאחר ובאופנה עסקינן ניגש לתגית Shop Fashion. בתוך העמוד אפשר למצוא רשימה ארוכה של מעצבים, ביניהם לייבלים אדג'יים נחשקים כגון Opening ceremony האמריקני, TBA הבריטי או Surface to Air הפריזאי. בנוסף, לצד מותגים מבוססים יחסית, אפשר למצוא מעצבים שהאתר עבורם היא החשיפה הבינלאומית הראשונה. שווה ציון מיוחד היא הקולקציה של Samantha Pleeth האמריקאית, שמשלבת בין קלאסיות לעכשוויות, או Styne Goya הדני, שמציג סקנדי-שיק נינוח במיוחד.
תחת תגית Shop Art אפשר למצוא אוסף קטן של עבודות אילוסטרציה מודפסות שבוחנות את האסטטיות הנשית כל אחת בדרכה שלה.
עם זאת, התגית המעניינת ביותר היא זו הקרויה Atelier. גיקיים אמיתיים של אופנה המתעניינים בתהליך היצירתי ובמוחות היפר אקטיביים יהנו לחקור את התוכן בחלק זה, שבתוכו יכול הגולש לבקר בסטודיו לעיצוב של שבעה מהמעצבים המוצגים באתר. הביקור הוירטואלי כולל סדרת תמונות יפייפיות של המעצבים, סביבות העבודה שלהם, ולוחות השראה מפורטים ('מוד בורדס'). בנוסף כל מעצב מספר על הרקע שלו, אופן העבודה שלו ומה עומד מאחורי הקולקציה שלו. הוא גם עונה על מספר שאלות כמו מהו הציטוט החביב עליו, איזה סלבריטי הוא יוסיף לצוות הסטודיו ומה הוא חלם להיות כשהוא היה ילד. התשובות, אגב, מעניינות הרבה יותר מהשאלות.
יונת דואר: יש עבור 39 דולרים