שם: Keep
לוקיישן: Keep.com
ז'אנר: רשת חברתית שלוקחת את Pinterest שני צעדים קדימה.
טריילר: אין רגע דל במחלקת הרשתות החברתיות. לא הספקת להגיד פייסבוק והנה מושקת לה רשת חברתית חדשה. למרבה המזל תחום האופנה הוא אחד הנהנים העיקריים מהמוחות ההיפר אקטיבים, האחראים על החדשנות הטכנולגית ברשת.
התוספת האחרונה להיצע הגדל והולך, קרויה בפשטות
Keep.com והיא מעניקה לרכישות האופנה באינטרנט זווית נוספת עם פיצ'ר טכנולוגי חמוד ואפקטיבי. האתר שהושק רשמית לפני פחות מחודש, הוא יליד ניו יורק ונושא דמיון ממשקי כמעט מוחלט ללהיט החברתי Pinterest. בדומה לפינטרסט חברי הקהילה חולקים באמצעות תמונות השראה של הדברים אותם הם הכי אוהבים.
בניגוד לפינטרסט שאוצר תוכן ויזואלי מכל סוג שהוא, כולל חתולים, מתכונים ושאר ממתקי אמצע הדרך, Keep מתמקד באייטמים של אופנה ולייפסטייל. ההבדל היותר משמעותי מפינטרסט, הוא ש-keep לא רק מאפשר לגולש לשטוף את העיניים באובייקטים הנחשקים, אלא מכוון אותו ליעד הווירטואלי בו הוא יוכל לרכוש אותם?.
החדשנות הנילווית למימד השיגור (שהוא אגב כבר לא כל כך חדש) היא אפליקציית ה-keep. אפליקצייה זו, אותה ניתן להוריד באמצעות גרירה מהאתר לסרגל הכלים של המחשב האישי, מאפשרת לגולש לסמן ולשמור כל אביזר המוצג למכירה בחנות וירטואלית על גבי הרשת. כך יכול כל חבר בקהילת keep להפוך לבעליה של חנות וירטואלית המציגה באתר את פנטזיית השופינג שלו.
מה בפנים: הכיף הגדול ב-keep, מעבר לממשק הנוח לשיטוט, הוא איכות האייטמים בתוכו. אולי העובדה שהוא עדיין בחיתוליו אומרת שמירב האנשים בו הם משופשפי אופנה וירטואלית ומעלים לתוך החנויות שלהם פריטים שיתכן שייעלמו מחכתם של אלו הפחות מנוסים.
משמעות הדבר היא, שמעבר לאייטמים עצמם אפשר לקבל רפרנסים לחנויות מעניינות שלא שמעתם עליהם. בנוסף האפשרות לעקוב אחרי אנשים שאת בחירותיהם אתם מעריכים משמעותה עוד מקור לקבל השראה.
לסיום, כל אלו שרואים עצמם כגורו שופינג אופנה מיומן לא יוכלו שלא להתלהב מהפלטפורמה שהאתר מציע להציג לקהל מעוניין את בחירותיו הייחודיות ולצבור קהילת עוקבים.
יונת דואר: חלק גדול מן החנויות מאפשר משלוחים לישראלים התעריפים וזמן המשלוח משתנים מאתר לאתר.