וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תגידו לנעמי קמפבל שהיא מתוקה כמו שוקולד

1.6.2011 / 17:00

נעמי קמפבל מזכירה לכם שוקולד מתוק? בטוחים שהיא דיווה מפונקת? אתם לא לבד. קמפיין חדש שניסה לרמוז על כך, חוטף תביעה מדוגמנית העל

נעמי קמפבל בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט, 2003. GettyImages
לא דיווה ולא שוקולד. נעמי קמפבל/GettyImages

אם במשפט אחד כתובה המילה 'נעמי' וגם המילה 'דיווה' וברקע יש ציור של שוקולד, אז הכוונה היא בהכרח לנעמי קמפבל? דוגמנית העל הבריטית בטוחה שכן, ובטוחה שיש כאן רמז לגזענות.

תחילתה של הפרשה במודעת פרסומת חדשה של 'קדברי' (Cadbury), חברת שוקולד בריטית בבעלות תאגיד הענק האמריקאי 'קראפט' בה נאמר: "זוזי הצידה נעמי - יש דיווה חדשה בעיר. אני אצבע השוקולד המפונקת ביותר בעולם". קמפבל (40) טענה השבוע כי היא בטוחה שהפרסומת מכוונת אליה ושהיא "שוקלת כל אופציה אפשרית" לאחר שהחברה סירבה למשוך את המודעות המדוברות לשוקולד חלב חדש של החברה בשם 'בליס' (Bliss).

"אני המומה, זה מרגיז להיות מתוארת כשוקולד, לא רק עבורי, אלא לכל הנשים השחורות וכלל האנשים כהי העור. אני לא מוצאת שזה מצחיק. זה מעליב ופוגע", אמרה קמפבל ל'אינדיפנדנט' הבריטי. עם זאת, היא לא גילתה אם בכוונתה לפתוח בהליך משפטי כלשהו.

אימה של הדוגמנית, ולרי מוריס, גיבתה את בתה המפורסמת ואמרה לעיתון: "אני כועסת מאוד בגלל הפרסומת הגזענית הזו. האם האנשים האלו חושבים שהם יכולים להעליב אנשים שחורים ואנחנו פשוט נשלים עם זה? זוהי המאה ה-21, לא שנות ה-50. שיתביישו בקדברי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודעת קמפיין שוקולד קדברי שהרגיזה את קמפבל: "זוזי הצידה נעמי - יש דיווה חדשה בעיר. אני אצבע השוקולד המפונקת ביותר בעולם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לפניה של קמפבל, ארגון 'מבצע הקול שחור' (OBV), ארגון בריטי הפועל לקידום שיוויון וצדק חברתי, קרא באתרו הרשמי לחברת קדברי להתנצל. דובר הארגון מסר שעבור אנשים כהי עור ההשוואה לשוקולד היא רעה בדיוק כמו להיכנות Golliwog (ביטוי משפיל המתאר קריקטורה של אפריקאי בעל פנים שחורות שנוצרה בשנות ה-1800 המאוחרות). כמו כן הוא טען שגזענות במגרשי המשחקים מתחילה כשילדים שחורים מכונים "אצבעות שוקולד", שורשים אפשריים לקמפיין הפוגעני של קדברי.

דובר מטעם קדברי הסביר שהקמפיין הוא התייחסות קלילה על התפיסה החברתית השגויה של שוקולד 'בליס' של קדברי. עם זאת, בהודעה רשמית של החברה נמסר שקדברי לוקחת ברצינות רבה את האחריות על כל קמפיין פרסומי מטעמה ובשום אופן לא הייתה כל כוונה להעליב סקטור כלשהו באוכלוסייה. כמו כן, נמסר שלא מתוכננת הפצה נוספת של הקמפיין.

בין אם הקמפיין יוסר או לא, נותר רק לתהות האם מה שמטריד את הסופרמודל הוא אכן הקישור בין שוקולד לשחורים, או התייחסות אליה כדיווה, או שמא בכלל זה השימוש בשמה ללא אישורה, וכמובן ללא כל תמורה, לצורך קידום ופרסום של מוצר מסחרי?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נעמי קמפבל בטקס הענקת פרסים של המגזין GQ, 2002. GettyImages
"זה מרגיז להיות מתוארת כשוקולד. אני לא מוצאת שזה מצחיק". נעמי קמפבל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully