וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהנסיכה הקסומה הפכה למלכת הקלפים

20.2.2014 / 15:58

האם זה רק נדמה או שדמותה של רובין רייט בסדרת המופת בית הקלפים זולגת יותר ויותר להופעותיה הציבוריות של השחקנית, והאם הנסיכה הקסומה היא עכשיו נסיכת הקרח?

רובין רייט בבית הקלפים. Netflix/ Sony Pictures Television,
המלכה האם של בית הקלפים. קלייר אנדרווד בגילומה של רובין רייט/Netflix/ Sony Pictures Television

בהתחלה הייתה הנסיכה באטרקאפ. ליידי ענוגה, אצילית, בעלת עצמות לחיים מושלמות ושיער זהוב וגולש. סרטו של רוב ריינר "הנסיכה הקסומה" חשף לעולם את רובין רייט, השחקנית שגילמה את הנסיכה - צעירה יפיפייה בת 22 ומלאת פוטנציאל. אבל התפקיד המיתולוגי הזה, נותר רק זיכרון. 25 שנים מאוחר יותר הגיחה לעולם מלכת "בית הקלפים", הידועה בשם קלייר אנדרווד, ורמסה בברוטאליות לבושה בחליפת יוקרה כל זכר לאותה נסיכה מסוף האייטיז.

עוד על בית הקלפים בוואלה! אופנה: קייט מארה היא הכוכבת הלוהטת של הסדרה

סדרת הדרמה המדוברת של רשת נטפליקס, שחזרה השבוע לעונתה השנייה, היא בראש ובראשונה מופע היחיד של קווין ספייסי. ספייסי מגלם את פרנק אנדרווד, סגן ארצות הברית וגרסה חיה ומטרידה ביותר למפלצת תהילה פוליטית. עם זאת, מהר מאוד התברר כי הגברת השנייה של ארצות הברית היא הרבה יותר מסיידקיק עם קרדיט הוליוודי. קלייר, בגילומה של רייט כאמור, היא טיפוס לא פחות מסקרן ולא פחות אפל. היא קשוחה, מאופקת, קרה וחסרת רחמים לפחות כמו בעלה. שום דבר, שיש לו קשר לנסיכות כאלו ואחרות.

רובין רייט בבית הקלפים. Nathaniel E. Bell באדיבות yes,
מחויטת ואסופה לצד קווין ספייסי/Nathaniel E. Bell באדיבות yes

את תפקיד חייה של רייט בת ה-48, שאף זיכה אותה בפרס גלובוס הזהב בחודש שעבר, יש לזקוף קודם כל למשחק המשובח, לתסריט החד ולבימוי המבריק. אך בלתי אפשרי להתעלם מהמרכיב הקוסמטי לכאורה – המלתחה של גברת אנדרווד - ביצירת הדמות.

לא פשוט לתפור מלתחה לדמות, והסנכרון בין פנימיותה של קלייר לחיצוניות שלה הוא לא פחות ממושלם במקרה הזה. מעצבי התלבושות של הסדרה תרגמו את תווי האופי שלה לסטייל אלגנטי, קריר ונטול רגשות חמים, בדיוק כמוה. בין אם היא לבושה לעוד יום במשרד, לאירוע פוליטי חגיגי או אפילו לסשן הג'וגינג היומי בפארק, קלייר אף פעם לא תיתפס באופן שעשוי להעיד שהיא אינה מחושבת כמכונת טרף משוכללת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רובין רייט בבית הקלפים. Patrick Harbron/Sony Pictures Television/ Netflix,
סנכרון מושלם בין הדמות למלתחה/Patrick Harbron/Sony Pictures Television/ Netflix
הנסיכה הקסומה משוייך. yes
25 שנים קודם לכן בימי הנסיכה הקסומה/yes
הנסיכה הקסומה. Nostalgia Factory
הנסיכה הקסומה/Nostalgia Factory

כשקלייר מסתיימת ורובין מתחילה

בסקירת בחירות הלבוש שלה, ניכר שקלייר אינה נכנעת לטרנדים; גחמות של רגע בכלל לא קיימות בשפה שלה. המלתחה שלה מבוססת על אפיל על-זמני המתבטא בין היתר בסקאלת צבעים מונוכרומאטית ובקווים נקיים וסמי-מחויטים. הדיטיילים אם ישנם, מדודים ומינימליים, כי מי אם לא גברת אנדרווד יודעת להכיר בחשיבותם של הפרטים הקטנים.

אפילו לאופנת הראש יש תפקיד. את חותמת הסטייל המובהקת משלימה תספורת קצרה וחדה, שמדגישה מצד אחד את תוויה היפים, ונותנת להם גם פן נוקשה. האיפור הטבעי והנינוח המאפיין אותה, הוא אולי הנקודה היחידה שמעידה על רוך, אבל גם הוא, נדמה, רוך שמטרתו לתעתע.

אחד הרגעים המרתקים באופנה קשור לאופן בו הבדיה מתערבבת בחיים האמיתיים. מסתבר כי רייט אינה רחוקה שנות אור ממלכת הקלפים אותה היא מגלמת. למרות שהיא יכולה להשתחרר עם מכנסי ג'ינס רפויים, חולצה פסטלית וכובע פדורה גברי, במעין מראה בוהמייני חולמני, ניכר בשנה האחרונה כי השחקנית מאמצת סממני קלייר מובהקים. מבין הדוגמאות אפשר להצביע על שמלת פפלום הדוקה, נעלי סטילטו מחודדות או שמלת ערב מינימליסטית בצבע שמפניה, כולן חמורות סבר במידה, שלבשה במספר הזדמנויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלייר אנדרווד ותיק המיוז של סן לורן/מערכת וואלה!, צילום מסך
רובין רייט בבית הקלפים. יח"צ, עיבוד תמונה
מעבירה את המסר גם בחולצה מכופתרת או בשמלה משרדית/עיבוד תמונה, יח"צ

תעשיית האופנה לא נותרת אדישה לפאסון האלגנטי של רייט, שכאמור התעצם מהרגע בו עלתה הסדרה לאוויר הרשת (וקשה להכריע האם השינוי הסגנוני הוא תולדה של תשומת הלב הציבורית או התפקיד). המותג הצרפתי ז'רארד דארל לדוגמא בחר בה לפני שני חורפים להוביל את קמפיין המותג. בנוסף, מגזיני אופנה נחשבים נוסח ווג, אל ואסקוויר לא נרתעו מגילה הבשל (ובכן, לפחות במונחי התעשייה) והקדישו לה בשנים האחרונות שערים, כתבות וספוטים קבועים ברשימות המתלבשות המצטיינות.

הסימביוזה בין השחקנית המוערכת לבין בת דמותה היא ככל הנראה בלתי נמנעת כאשר נשאבים לתפקיד עומק מורכב כל כך כמו במערכת היחסים בין רובין רייט וקלייר אנדרווד. לעתים אפילו ישנה תחושה כי קשה להבחין היכן מסתיימת אנדרווד והיכן מתחילה רייט.

רובין רייט על השטיח האדום 2013-14. GettyImages
זו לא קלייר, זו רובין/GettyImages
רובין רייט על השטיח האדום 2013-14. GettyImages
רובין רייט על השטיח האדום 2013-14/GettyImages
רובין רייט על השטיח האדום 2013-14. GettyImages
רובין רייט על השטיח האדום 2013-14/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רובין רייט מדגמנת לקולקציית חורף 2012 של ז'רארד דארל/מערכת וואלה!, צילום מסך
רובין רייט בבית הקלפים. Netflix/ Sony Pictures Television,
רובין רייט בבית הקלפים/Netflix/ Sony Pictures Television

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully