וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך הוא עירום, אבל המלכה פאשניסטה

3.7.2014 / 13:51

אף על פי שהן משקיעות מאמצים רבים בפעילויות צדקה למען מטרות חשובות, הנסיכות של היום נבחנות בעיקר לפי הסטייל שלהן. בעידן הרשתות החברתיות, מצלמות הסמארטפונים וריבוי הפפראצי, אין מנוס מלהתלבש בהתאם. סקירה אופנתית של נשות המלוכה הבולטות

הנסיכה דיאנה בכובע של הכובכן פרדריק פוקס ותכשיטי פנינים בעת ביקור באנציו, איטליה, 28 אפריל 1985. Tim Graham, GettyImages
הנסיכה דיאנה. העולם חיפש נסיכה אחרת להתאהב בה ולדון בגרדרובה שלה/GettyImages, Tim Graham

כשליידי דיאנה ספנסר, צעירה ביישנית ממוצא אריסטוקרטי, הוצגה רשמית כרעייתו לעתיד של יורש העצר צ'ארלס, כל האומה הבריטית התאהבה בה. תכולת העיניים הדקיקה היתה משב רוח רענן בבית מלוכה אפרורי. היא המיסה לבבות עם חיוכים מלוכסנים ותום בתולי נוגע ללב. בחירות האופנה שלה כמובן היו נושא בפני עצמו ונדונו לעייפה. התקשורת הבינלאומית יצאה מגדרה לנוכח הנסיכה הטרנדית עם גזרת הדוגמנית שגילתה חוש אופנה חד עם ביגוד מעצבי על ואקססוריז יקרי ערך. קוראי הצהובונים עודכנו על בסיס יומי במה לבשה הנסיכה.

גם שנים לתוך נישואיה, כשהנסיכה הקדישה הרבה מזמנה לפעילות צדקה ורווחה, מעט מאוד על כך נודע לציבור הבריטי. התקשורת נותרה בשלה. פעילותה הנמרצת של הנסיכה נגד השימוש במוקשים נגד אדם ולמען הפחתת הסטיגמה השלילית שדבקה בחולי איידס, עניינו את עורכי העיתונים בבריטניה ובעולם הרבה פחות מעומק המחשוף ואורך החצאית שלה. מותה הטראגי בתאונת דרכים ב-1997 הותיר פער עמוק. הבריטים כבר לא יכלו לפטפט בנסיעת הבוקר ברכבת התחתית על מה שדיאנה לובשת. הרגל בן 16 שנים הגיע לקיצו. העולם חיפש נסיכה אחרת להתאהב בה ולדון בגרדרובה שלה.

קייט מידלטון היא היורשת הטבעית, אך היא לגמרי לא לבד שם בביצה. לטיסיה מספרד, מקסימה מהולנד, שרלין ממונקו, כולן סוג של יורשות. רק שבעידן הפייסוש, האינסטוש והטוויטוש, שידורי HD ומצלמות סמארטפונים משוכללות, התופעה התעצמה. דבר לא נותר היום סמוי מן העין. כל טעות אופנה הופכת לוויראלית. התוצאה - התרחבות העיסוק האינטנסיבי באופנת הנסיכות. למרות פעילותן למען מטרות חשובות, מה שהן בוחרות ללבוש נתפס כחשוב הרבה יותר וגם נדון מיידית ולעומק בליווי ויזואליה למכביר. הנסיכות מודעות לכך - ובהתאם משחקות את המשחק. הקפדה על הסטייל משאירה בצל כל את כל מפעלי הצדקה שלהן. האופנה ניצחה.

לטיסיה מלכת ספרד

המלכה לטיציה והמלך פיליפה ה-6 מספרד בפגישה עם חברי קרן הנסיך מאסטוריאס בארמון המלכותי במדריד, 10 יוני 2014. GettyImages
שמלות קטנות חובקות גוף. לטיסיה מלכת ספרד עם בעלה המלך פיליפה ה-6 בארמון המלכותי במדריד, יוני 2014/GettyImages
הנסיך פיליפה, הנסיכה לטיציה והנשיא שמעון פרס בעת קבלת פנים לזוג המלכותי מספרד במעון הנשיא, ירושלים, אפריל 2011. Uriel Sinai, GettyImages
חליפות שדרנית טלוויזיה. לטיסיה בפגישה עם הנשיא פרס בירושלים, אפריל 2011/GettyImages, Uriel Sinai

בוגרת לימודי תקשורת אודיו-ויזואלית מאוניברסיטת מדריד ובמשך שנים שימשה ככתבת שטח ושדרנית חדשות במספר רשתות טלוויזיה. כאשת מקצוע הישגית ומסורה, היא התקדמה עד להגשת מהדורת חדשות הערב של הערוץ הממלכתי tve, ויש מקום להניח שהייתה מתקדמת הלאה אם לא היתה מתחתנת לפני כעשר שנים עם יורש העצר. לטיסיה, מלכת ספרד החל מהחודש, הפכה מאז נישואיה לפיליפה ה-6 לא רק לאם לשתיים, לאונור נסיכת הכתר (9) וסופיה (7), אלא גם לפעילה עסוקה בתחומי זכויות ילדים, תרבות וחינוך. אבל מה שבאופן קבוע נסקר בנוגע אליה הוא גזרתה הדקיקה, גווני השמש בשיערה, וחליפות שדרנית הטלוויזיה האהובות עליה.

חליפת החצאית הלבנה שהיא לבשה לפגישה עם הנשיא פרס בירושלים באפריל 2011 היא רק דוגמא אחת לחליפות החצאית הרבות שלה. חצאיות עיפרון, שמלות חובקות גוף ומכנסי סיגר גם הם מרכיבים עיקריים במלתחה שלה. עקבי סירה, הרבה פעמים בגווני פודרה, משלימים עבורה מראה אלגנטי-מאופק למדי. הגוונים שלה נוטים להיות קרים ופסטליים, אם כי לעתים היא תיראה בשחור או אדום. היא לא חוששת להיראות ברשתות המונים כמו זארה ומנגו וכך לתמוך באופנה ספרדית נגישה. בדרך כלל הסטייל שלה זוכה לאהדה, אם כי קומתה הנמוכה ביחס לזאת של המלך ומאמציה לכפר על כך באמצעות כובעים ועקבים גבוהים היו לא פעם נושא ללגלוג.

כל פרט במראה שלה נבחן ונדון לעומק עד שלפעמים נדמה שפגישה או ביקור רשמיים הם רק תירוץ לאופנה. השבוע למשל בביקורה הרשמי הראשון כמלכה מחוץ לספרד היא נפגשה עם האפיפיור בוותיקן ומה שהורחב עליו הדיון בתקשורת היה חליפת החצאית הלבנה שלה, הארנק-קלאץ' התואם וכמובן, הגזרה הדקה שלה. האפיפיור הפך ללא יותר מניצב בתצוגת אופנת הקיץ של המלכה הטרייה.

מקסימה מלכת הולנד

המלך ווילהם והמלכה מקסימה מהולנד מגיעים לארוחת ערב בארמון לו, אפלדורן, הולנד, 3 יוני 2014. Michel Porro, GettyImages
ראפלס ואסימטריות. מלכת הולנד מקסימה בשמלת לנווין עם בעלה המלך וילם אלכסנדר, 3 יוני 2014/GettyImages, Michel Porro
מלכת הולנד מקסימה לובשת שמלת המעצב הבלגי נתן - Natan בביקור בפולין, יוני 2014. getty images, GettyImages
כובעים רחבי שוליים ואופנה בגוונים עזים. מקסימה בביקור בפולין, יוני 2014/GettyImages, getty images

ב-1999 נפגשו במסיבה בסביליה יורש העצר ההולנדי וילם-אלכסנדר ומקסימה, בנקאית השקעות ארגנטינאית. הוא הציג את עצמו רק כ'אלכסנדר' ולא גילה לה מי הוא באמת. השניים הפכו מיידית לזוג, אך הבלונדינית היפה התבשרה כי החבר האריסטוקרט שלה הוא מלך הולנד לעתיד זמן לא רב לפני אירוסיהם ב-2001. המלך והמלכה היום הם הורים ל-3 בנות שזכו לשמות מלכות הולנד בעבר, קתרינה-אמליה (11), יוליאנה (9) ואריאן (7). עם נישואיה ב-2002, מלכת הולנד מקסימה (42) היתה פעילה בתחומי חברה שונים, במיוחד כאלו הקרובים ללבה. בין היתר קידום נשים בנות קבוצות מיעוטים, הרחבת הגיוון והאינטגרציה באוניברסיטה החופשית של אמסטרדם, פטרונות (יחד עם בעלה) קרן אורנג' לקידום רווחה כלכלית ולכידות בהולנד, הובלת חבר הנאמנים של המכון הבינלאומי למחקרים חברתיים באוניברסיטת אוטרכט. היא גם אחת מבני המלוכה הבודדים בעולם התומכים באופן פתוח בזכויות הלהט"ב. כילידת ארגנטינה אשר התאזרחה בהולנד עם אירוסיה, היא גם פעילה למען קידום קליטת מהגרים בהולנד. כבוגרת לימודי כלכלה מהאוניברסיטה הקתולית בבואנוס איירס, היא מייצגת את הולנד באו"ם בוועידות כלכליות.

בעוד שהתאמתה לתפקיד מלכת הולנד בעתיד הייתה שנויה במחלוקת (עקב תפקידו של אביה כשר החקלאות בממשל הדיקטטורי בארגנטינה בשנות ה-70), על החוש האופנתי שלה לא הייתה כל מחלוקת. נראה שהיא שבתה את ליבם של ההולנדים פחות בזכות כל מעלותיה בתחומי החברה והכלכלה, אלא בעיקר בזכות סטייל סוחף. שוב ושוב היא מגלה הבנה באופנה ומציגה מראות שאיש אינו יכול להתעלם מהם ובאופן לא מפתיע הם הופכים לנושא לדיון. היא החכימה לעשות בזה שימוש לצורך העברת מסרים. נדיר לראות אותה בשמלה שחורה קטנה או חליפה מחויטת ייצוגית. הסטייל שלה כולל הרבה שמלות סטרפלס, שמלות אסימטריות, שמלות משולבות אלמנט דומיננטי כלשהו המוסיף עניין כמו פרח ענק, קשר כתף או מתניים או ראפלס. שמלת ערב ירוקה של לנווין שהיא לבשה לארוחת ערב רשמית לפני כחודש היא דוגמא טובה לסגנון שלה. מעיל יהיה מעיל בגזרת אוברסייז או טרפז. לעתים היא תשלב כובע פילבוקס נוסח ג'קלין קנדי או כובע רחב שוליים, כמו זה שהיא חבשה בחודש שעבר בעת ביקור רשמי בפולין. חצאיות עיפרון צמודות יילבשו בדרך כלל עם טופ רחב לאיזון מחוכם של המראה. הנעליים הן ברוב המקרים נעלי עקב. השיער באורך הכתף, עם גווני בלונד, פזור בשעות היום ואסוף באירועי ערב. היא לא חוששת מצבעוניות עזה והרבה פעמים נראתה בגוונים חמים עמו ורוד פוקסיה, כחול רויאל, ירוק יער, אדום יין. לצד אלו, היא לובשת גם צבעי פסל רכים, במיוחד באירועי ערב. חיוך חם, סימן היכר ידוע שלה, הוא סוג של אקססורי המשלים מראה מחושב של פאשניסטה אמיתית.

שרלין נסיכת מונקו

נסיכת מונקו שרלין בארוחת ערב פרטית לאחר חתונת הנסיכה מדליין משוודיה, שטוקהולם, 7 יוני 2013. Pascal Le Segretain, GettyImages
כונתה 'פנקייק שטוח' בגלל חיבתה לבז' ולבן. נסיכת מונקו שרלין/GettyImages, Pascal Le Segretain
נסיכת מונקו שרלין בגאלת הנסיכה גרייס, ניו יורק, 30 אוקטובר 2013. Neilson Barnard, GettyImages
שמלות נשף מפוארות. שרלין ממונקו/GettyImages, Neilson Barnard

שחיינית אולימפית לשעבר אשר ייצגה בהצלחה את מולדתה דרום אפריקה באולימפיאדת סידני 2000. שגרירה רשמית של אולימפיאדת הנכים. משמשת כראש ועדות הארגון של אירועי מפתח בארצה כמו יום הלאום, הגרנד פרי ונשף הצלב האדום. אבל למרות כל זאת, שרלין (35) נסיכת מונקו מושווית ללא הרף לגרייס קלי, אמו המנוחה של בעלה הנסיך אלבר, ובמיוחד בכל הנוגע לאופנה שלה. הנסיכה-כוכבת הוליוודית שנהרגה בתאונת דרכים ב-1982 נודעה כאייקון אופנה והשפעתה ניכרת עד היום. ללא ספק, היא הציבה רף גבוה. שרלין לא ממש הפכה להיות בעצמה אייקון אופנה, אך לזכותה ייאמר שהיא לא פעם הציגה אופנה מרשימה.

בזכות גזרה אתלטית וקומה גבוהה, הבגדים נראים עליה מצוין. לבן ובז' היו מאז ומתמיד גוונים חביבים עליה (ולא נראה שהפריע לה שקאתי הורן, מבקרת האופנה של הניו יורק טיימס, כינתה 'פנקייק שטוח' בשל כך). עוד נקשרו אליה שמלות שחורות קטנות, אוברולים רחבי מכנסיים, שמלות נשף מפוארות ובוהקות בעיצוב בתי אופנת על צרפתים ואיטלקים, שמלות מסאטן זורם ובלייזרים מפשתן אוורירי. בדרך כלל היא די מאופקת ונוטה להתלבש בסגנון סולידי למדי. באופן בסיסי, היא לא נחשבת למכתיבת טרנדים. עם זאת, התקשורת, כאמור, מתעלמת מכל עיסוקיה למען הנסיכות ועוסקת בעיקר בשמלה כזאת או אחרת שמזכירה קצת שמלה ישנה שלבשה פעם גרייס קלי.

קייט מידלטון הדוכסית מקיימברידג'

הנסיך וויליאם, קייט מידלטון והנסיך הארי בחתונת זארה פיליפס, אדינבורו, סקוטלנד, 30 יולי 2011. Chris Jackson, GettyImages
כמו דיאנה בשנות ה-80. קייט מידלטון/GettyImages, Chris Jackson
קייט מידלטון מבקרת בסדנת סיוע לאתלטים בפארק האולימפי אליזבת, 18 אוקטובר 2013. David Bebber, GettyImages
סקיני ג'ינס וגזרת דוגמנית/GettyImages, David Bebber

ונקנח בנסיכה הכי מסוקרת כיום: מאז נישואיה לנסיך וויליאם באפריל 2011, קייט מידלטון (32) לוקחת חלק נרחב בפעילות פילנתרופית. היא משמשת פטרונית של ארגונים הפעילים בתחומים הקרובים לליבה, כמו ילדים, ספורט ואמנויות. כאם צעירה, שחקנית הוקי שדה לשעבר ובוגרת לימודי ההיסטוריה של האמנות, היא בחרה בעצמה לקדם מטרות חשובות בתחומים הללו. בזכות פעילות אינטנסיבית כמו ביקורים בבת ספר, מועדוני ילדים, מרכזי ספורט, הוספיסים, בתי חולים וגלריות, היא הצליחה לגייס כסף רב למען ארגונים שונים. אבל כל אלו נותרים משניים בכל דיווח עליה. מרכז הסיקור, בדומה למה לסיקור של דיאנה בשנות ה-80, נמצאים הסטייל וגזרת הדוגמנית שלה.

אופנת מידלטון ידועה כטרנדית, צעירה, מחמיאה ועם זאת מתיישבת עם קודים ייצוגיים. היא נסקרת בקביעות בכל אזכור תקשורתי של הדוכסית וכך משפיעה רבות על טעמן של נשים בבריטניה ובעולם. שמלות ערב באורך הרצפה ובגזרת סטרפלס, שמלות קוקטייל חובקות גוף באורך הברכיים, שמלות-מעיל אלגנטיות, בלייזרים מחויטים, חצאיות A, שמלות אביביות קצרצרות ומתנפנפות וסקיני ג'ינסים, הם פריטי מפתח במראה שלה. תופעת קופי-קייט (רכישה מסיבית של פריטי לבוש שהיא בחרה, או כאלו הדומים להם) נוצרה כשהתברר שהיא לא חוששת מאופנת רשתות פשוטה וזולה. מלכה לעתיד שלובשת זארה זה ניוז לוהט יותר מכל ביקור שלה בבית חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully