וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לכל הרוחות נשים ממשיכות לנעול עקבים גבוהים?

4.8.2016 / 17:00

בין אם מדובר בפוליטיקאיות חזקות ומשפיעות כמו הילרי קלינטון ותרזה מיי או בחורות יפהפיות ופופולריות כמו קייט מידלטון וקים קרדשיאן - בשנת 2016 נשים בעמדות כוח עדיין בוחרות במודע לוותר על הנוחות כשזה מגיע לנעליים, גם בזמן ההיריון. כנראה שנולדנו לסבול

SPLASH

בווידיאו: הצצה למלתחת הנעליים המפוארת של קים קרדשיאן.








.

נעלי עקב אדומות של אישה בלבוש משרדי. ShutterStock
אישה שיכולה להתמודד עם אי הנוחות של נעלי עקב ולבצע את עבודתה כנדרש, יכולה לעשות הכל/ShutterStock
אם ה-power suit עושה את ההבדל עבור גברים, נעלי העקב עושות את ההבדל עבור נשים

ב-2016 כמעט אף אחד לא חושב שנכון לדרוש מנשים לנעול נעלי עקב בשום סיטואציה. נכון שבמעגלים מקצועיים מסוימים, כמו משפט וכספים, או באירועי שטיח אדום נוצצים כמו ערב פתיחת פסטיבל קאן - נעלי עקב לנשים הן עדיין חלק מקוד לבוש מקובל. אך בדרך-כלל המודעות לחוקי השוויון המגדרי הובילה לחופש הבחירה של נשים לנעול נעליים בהתאם להעדפתן. עם זאת, הסגנון לא נעלם, ונשים רבות בעולם עדיין נועלות נעלי עקב באופן שגרתי, מרצונן.

למעשה, מאז המאה ה-15, כשנשים החלו לנעול נעלי עקב כדי להימנע מלכלוך השמלות באדמה, נעלי העקב שימשו נשים באופן רציף, מלבד הפסקה קצרה בסוף המאה ה-18 ותחילת המאה ה-19, בשנים שאחרי המהפכה הצרפתית כשנעלי עקב נחשבו לאחד מסממני המעמד הגבוה. עם חזרת הנוהג של נעילת נעלי עקב כפריט אופנה, הן ננעלות כמעט בלעדית על ידי נשים. מדוע נעלי עקב, שהליכה ממושכת בהן לעתים איננה נוחה, עדיין נחשבות פריט הכרחי? יש לכך שתי סיבות מרכזיות - כוח וסקס-אפיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אורחת מחוץ לתצוגת שאנל, סתיו/חורף 2016/17, נועלת נעלי עקב ואוחזת בתיק שאנל, פריז, 5 יולי 2016. GettyImages
גובה העקבים משקף סטטוס גבוה. אורחת מחוץ לתצוגת שאנל בפריז, יולי 2016/GettyImages
אישה חזקה בנעלי עקב רחוקה מהילדה בנעלי בובה ומהסטודנטית בסניקרס שהיא הייתה פעם. וגם מכל עקרת בית בכפכפיה

המלכה אליזבת ה-1 (1558-1603) תועדה לא פעם בנעלי עקב. השליטה האבסולוטית, מגדולי שליטי אנגליה, הודות לפריחה שזכתה לה ממלכתה בעת שלטונה, נתפסה בזמנה כאישה בתפקיד של גבר. אבל זה לא עצר אותה. "יודעת אני כי גופי אינו אלא זה של אישה חלשה ורפה; אבל לבי לב מלך ועוז רוחי עוז רוח מלך, ויתרה מזאת - מלך אנגליה", היא אמרה בנאום לחייליה לפני קרב הניצחון נגד הארמדה הספרדית. ואז, כמו בכל שנות שלטונה, היא זכתה להערכתם של הגברים שלחמו ושירתו תחתיה.

בדומה לה, נשים בתפקידים בעלי השפעה היום לא מוותרות על נעלי העקב שלהן. כמובן, עבור נשים רבות עקבים הם אקססורי נחשק שיכול לרומם תלבושת מציון ממוצע למצוין ולהעניק לה את הביטחון הנוסף הנדרש בפגישה גדולה, ריאיון חשוב או פרזנטציה גורלית. אם ה-power suit עושה את ההבדל עבור גברים, נעלי העקב עושות את ההבדל עבור נשים. נעלי העקב כסוג של שריון. אישה שיכולה להתמודד עם אי הנוחות של נעילת נעלי עקב שעות ממושכות ביום ולבצע את עבודתה כנדרש, יכולה לעשות הכל. היא שווה לגברים סביבה, ולא רק כי היא מגיעה לגובה שלהם, פלוס מינוס. כי היא אדם בוגר ובשל בעל יכולות מרשימות. בנקודה הזאת בחייה, היא רחוקה מהילדה בנעלי בובה ומהסטודנטית בסניקרס שהיא הייתה. כמו כן גם מכל עקרת בית בכפכפיה. גובה העקבים משקף סטטוס גבוה. נוחות לכל הרוחות. כשם שבעבר, נעלי עקב הרחיקו נשים מהבוץ, כך גם היום הן מרוממות אותן. אישה שבטוחה בבחירת האופנה שלה, תעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. תקרת הזכוכית פחות גבוהה עבור אישה בעקבים.

הילרי קלינטון לובשת חליפה לבנה בעת נאום קבלת המועמדות לנשיאות בוועידה הדמוקרטית, פילדלפיה, פנסילבניה, 29 יולי 2016. רויטרס
הילרי קלינטון ובתה צ'לסי בנעלי עקב בגווני ניוד, ביום הארוך של נאום קבלת המועמדות לנשיאות בוועידה הדמוקרטית, בשבוע שעבר/רויטרס
ביום הראשון לכהונתה כראשת ממשלת בריטניה, הופיעה תרזה מיי בעקבים מנומרים שהיו שיחת היום בבריטניה

בגיל 67, למרות אינטנסיביות ימי המירוץ לנשיאות, הילרי קלינטון נעלה נעלי עקב באירועים גבוהי פרופיל, כמו למשל בעת נאום קבלת המועמדות לנשיאות בוועידה הדמוקרטית בשבוע שעבר. החליפה הלבנה המדוברת שלה אובזרה עם נעלי עקב בגוון ניוד מסוג עקבי "קיטן", עקב נמוך ודק יחסית, שגובהו נע לרוב בין 3.5-5 ס"מ, לעתים מוצג כעקב סטילטו מוקטן. העקב החתולי הנמוך מספק כידוע פשרה מקובלת בין עקבי הסטילטו לבין הנעליים השטוחות. מקום טוב באמצע, ראוי וייצוגי למועמדת השאפתנית. אגב, באותו אירוע, גם בתה צ'לסי קלינטון (36) נעלה נעלי עקב בגובה רב הרבה יותר ובאות וגוון. השתיים שהתחבקו על הבמה, השלימו מראה הרמוני מוקפד.

הסגנון מאפיין גם את תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה הטרייה. מי שירשה את מקומו של דיוויד קמרון לאחר היבחרה ברוב גדול על-ידי חברי הפרלמנט מהמפלגה השמרנית, נודעה בחיבתה לאופנה, ובמיוחד לנעליים. ב-13 ביולי, היום הראשון וגדוש האירועים של כהונתה, הופיעה בת ה-60 בעקבי קיטן מנומרים שהיו לשיחת היום בבריטניה. שתי נשים משכילות עם רקורד של עשייה ציבורית מפוארת, לא מוותרות על נעלי העקב שלהן, ובעצם לא מוותרות על תחושת הכוח והסמכותיות שמקנה מראה אישה בנעלי עקב. כמובן, נעלי העקב של השתיים עושות עבורן את אותו שירות שהן עושות לנשים באשר הן; מעניקות להן מראה אטרקטיבי ומחמיא יותר.

תרזה מיי פוגשת את המלכה ביום הראשון לכהונתה כראשת ממשלת בריטניה, 13 יולי 2016. GettyImages
תרזה מיי בעקבים המנומרים ביום כהונתה, עם המלכה בארמון בקינגהאם/GettyImages
תקריב על נעלי הדפס הנמר של תרזה מיי ביום הראשון לכהונתה כראשת ממשלת בריטניה, 13 יולי 2016. GettyImages
עקבי קיטן, פשרה מקובלת בין עקבי הסטילטו לבין הנעליים השטוחות/GettyImages
הגברת קלייר אנדרווד בעקביה היא חיזיון אימתני של מלכת קרח גבעולית. והיא לא נפרדת מנעלי העקב גם בבית

הדברים נכונים גם לגבי נשים פיקטיביות. קלייר אנדרווד (רובין רייט), הגברת הראשונה של ארצות-הברית בעונה הרביעית של "בית הקלפים", נראית דרך קבע בעקבי סטילטו. למרות גובהם ודקותם, היא תמיד יציבה באופן מרשים ואף פעם לא מועדת. האישה המרשימה בת ה-50 (בערך) שלא בוחלת בדבר כדי להשיג את מבוקשה, מטילה את חיתתה במסדרונות הבית הלבן באמצעות הליכה מלאת בטחון, חיוך מסתורי והקשה על הרצפה עם עקביה. הם למעשה הארכה של הפרסונה החדה שלה.

גברת אנדרווד בעקביה היא חיזיון אימתני של מלכת קרח גבעולית המושג בזכות קוד לבוש מוסכם הכולל חצאיות עיפרון, בלייזרים מחויטים, חולצות רכיסה, משקפי קריאה ונעלי עקב - פריט שמשחק כאן תפקיד מרכזי. הגברת הראשונה היא לא רק אדם מוכשר וחזק, היא גם יפהפיה הורסת שניחנה בסילואטה של דוגמנית. אישה נדירה של גם וגם. מדהים שהיא לא נפרדת מנעלי העקב שלה בבית. מעולם לא קרה שהיא הגיעה הביתה, התיישבה והסירה באנחת הקלה את נעלי העקב שלה לטובת נעלי בית נוחות. רגליים שמסוגלות להתמודד עם הכאב הכרוך בכך, לא בטוח ששייכות ליצור אנושי. וככל הנראה זה הרושם שביקשו ליצור יוצרי הסדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטילה את חיתתה במסדרונות הבית הלבן תוך והקשה על הרצפה עם עקביה/מערכת וואלה!, צילום מסך
המדע כבר הוכיח: גברים מוצאים בעקבים גבוהים אלמנט סקסי

בנוסף על כך, המדע הוכיח - גברים מוצאים עקבים גבוהים סקסיים. מחקר שהתקיים בצרפת ב-2014 והתפרסם בכתב העת "ארכיוני ההתנהגות המינית", מוכיח זאת. במסגרת המחקר, נערך ניסוי בו נשים צרפתיות הולבשו באופן זהה בחליפות שחורות עם חצאיות ישרות וחולצות לבנות. ההבדל היחיד בלבושן היה בנעליים. קבוצה ראשונה של נשים נעלו נעליים שטוחות, הקבוצה שנייה נעלה נעליים עם עקב בינוני וקבוצה שלישית - נעליים עם עקב גבוה. הנשים ניגשו למספר גברים בני 25-50 לערך וביקשו מהם להשתתף בסקר העוסק בתזונה הלוקח שלוש עד ארבע דקות. אחר-כך, הן החליפו נעליים ביניהן. התוצאות: 87% מהגברים שהתבקשו להשתתף בסקר על-ידי נשים בנעלי עקב נענו לבקשה וענו על השאלות. לעומת זאת, רק 47% נענו כשהנשים שפנו אליהם נעלו נעליים שטוחות. השערת המחקר, לפיה גברים קשובים יותר ואדיבים יותר כלפי נשים זרות בנעלי עקב, הוכחה כנכונה. הסבר מדעי לתופעה הלכאורה בלתי הגיונית של בחירת נשים מרצון בנעלי עקב למרות אי הנוחות הידועה. עורך המחקר, ניקולא גוגן מהחוג להתנהגות חברתית באוניברסיטת בריטני, אמר: "התוצאות מראות שעקבים גבוהים נקשרים למיניות, יופי ומוכנות לדייט. לכן, היום אם אישה רוצה שיזמינו אותה או שיניחו לה לנפשה, יש נעליים נכונות לכל מצב". את ההסבר למתאם בין מיניות לנעלי עקב הוא מצא בתקשורת המציגה באופן תכוף סיטואציות ודימויים הקושרים ביניהם. בהקשר זה, קלייר אנדרווד, היא שוב דוגמא מצוינת.

במחקר מ-2007 שנערך באוניברסיטת בולוניה, נמצא שמשיכה לעקבים גבוהים הוא הפטיש הפופולרי ביותר באוכלוסייה. מבין הנסקרים, גברים ונשים, בעלי העדפה לפרטי לבוש, כ-64 אחוז דיווחו על אסוציאציות מיניות בהקשר של עקבים גבוהים. עדות נוספת לחיבור בין סקס ועקבים ניתן למצוא בסרטי מבוגרים בהם נהוג שהשחקניות משילות את כל בגדיהן מלבד נעלי העקב.

רגליים של נשים בחצאיות ומכנסיים קצרים. ShutterStock
"התוצאות מראות שעקבים גבוהים נקשרים למיניות, יופי ומוכנות לדייט"/ShutterStock

נעלי עקב הופכות אישה לגבוהה יותר, רזה יותר וגם מאריכות את רגליה. ככל שהעקב גבוה יותר כך גם משתנה יציבת הגוף בצורה שמבליטה את החזה והאגן. כמובן מדובר באשליה, אך יצירתה נדרשת באופן מובן, יש להודות, בקרב נשים המצולמות תכופות. בצילומי אירועים רשמיים או בצילומי פפראצי, קייט מידלטון וקים קרדשיאן תמיד יעדיפו להיראות בנעלי עקב.

הדוכסית מקיימברידג (34), למרות שניחנה בגזרה מעוררת קנאה וגובה של 1.76 מ', לא נראית באירוע רשמי בנעליים שטוחות. מאז אירוסיה ליורש העצר הבריטי הנסיך וויליאם, היא נראתה בקביעות בנעלי עקב. החל ממסיבת העיתונאים בה הודיעו בני הזוג על אירוסיהם, דרך נישואיה ועד הטבלת הנסיכה שרלוט בכנסייה כפרית, מידלטון נראתה תמיד בעקבים גבוהים. ובאופן מעניין, גם זמן קצר לאחר לידת שני ילדיה. ביולי 2013, בעת הצגת הנסיך ג'ורג' בן היום בפני התקשורת בחזית בית החולים, קייט נעלה עקבי רוקי (עקב בצורת טריז העשוי ממקשה אחת על פני כל הנעל), ולאחר לידת הנסיכה שרלוט בשנה שעברה, היא נעלה עקבי סירה בסגנון החביב עליה עם עקבי סטילטו. כמובן, בכל אינספור צילומי העיתונות מאותם אירועים היא נראתה נהדר. המראה המושלם הידוע שלה זמן קצר לאחר הלידות שלה, מידלטון מושג רבות בזכות נעלי עקב שהקנו לה אז, כתמיד, חן ואצילות. האישה הצעירה והיפה הזאת שאט אט מבססת מקום חם בליבם של הבריטים, עדיין לא מוותרת על כל הטוב שנעלי העקב עושות למראה שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מידלטון בנעלי עקב לאחר לידת בנה הבכור ג'ורג'/מערכת וואלה!, צילום מסך
קייט מידלטון (בהריון) במסיבת גן בארמון בקינגהאם, 22 מאי 2013. GettyImages
הדוכסית לא מוותרת על העקבים ועל הסטייל גם בהיריון/GettyImages
קייט מידלטון (בהריון) והנסיך וויליאם יוצאים מקתדרלת סיינט פול, לונדון, לאחר טקס הנצחה לכוחות הלוחמים באפגניסטן, 13 מרץ 2015. GettyImages
ככל שהעקב גבוה יותר כך גם משתנה יציבת הגוף בצורה שמבליטה את החזה והאגן. מידלטון נשית מתמיד/GettyImages

באופן לא יוצא דופן, נדיר למצוא צילום של כוכבת הריאליטי קים קרדשיאן, כמובן גם אשת עסקים, דוגמנית, שחקנית, אושיית אופנה וגברת קניה ווסט, בנעליים שאינן נעלי עקב. המודל לחיקוי בת ה-36, שגובהה כ-1.59 מ' וגזרתה מעולם לא הייתה דקה במיוחד, מפצה על כך באמצעות נעילת נעלי עקב בגובה רב.

כאחת הנשים המצולמות ביותר בעולם היום, היא דואגת להיראות הכי טוב שניתן בתמונות, וזה כולל לא רק אופנה, איפור וסידור שיער מהוקצעים ומותאמים אישית, אלא גם נעלי עקב. תמיד נעלי עקב. ויש לה אינספור כאלו. לעתים נדמה שעם רכישת עוד נעלי עקב הורסות ממותג על כלשהו נוסח כריסטיאן לובוטין או ג'ימי צ'ו, קים קרדשיאן מפצה על גובה, גזרה ובטחון חסרים. לאור הנוהג הקיים גם בקרב פוליטיקאיות עוצמתיות, גברות ראשונות פיקטיביות ונשות מלוכה פופולריות, ניתן בהחלט להבין.

קים קרדשיאן בחנות סלפרידג'ס, לונדון, 12 ספטמבר 2010. GettyImages
קים קרדשיאן מפצה על מפצה על גובה, גזרה ובטחון חסרים באמצעות נעלי עקב/GettyImages
קים קרדשיאן (בהריון) בטקס פרסי MTV, קלאבר סיטי, קליפורניה, אפריל 2014. GettyImages
ההיריון לא משנה דבר בתחום הסטיילינג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully