וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קייט מוס ממשיכה לבוא": מעצב השיער האלמותי מסכם 40 שנות קריירה

30.10.2016 / 7:40

"פשוט מצאתי את עצמי בזמן הנכון ובמקום הנכון", מסביר בצניעות מעצב השיער הבריטי סם מקנייט את הצלחתו. מי שטיפל בשיער של כולן - החל מהנסיכה דיאנה דרך קייט מוס ועד ג'יג'י חדיד - משיק תערוכה וספר לסיכום קריירה מפוארת, ונרגע להנאתו עם "תספורות" לצמחי הגינה בביתו

אתר רשמי

בווידיאו: סם מקנייט, ג'יג'י חדיד, קנדל ג'נר ודוגמניות נוספות מאחורי הקלעים בתצוגת סתיו 2016 של בלמיין בפריז, באדיבות ווג הצרפתי.

הוא סירק וקיצץ את השיער של כולן. החל מהנסיכה דיאנה, דרך קייט מוס ועד ג'יג'י חדיד, כולן הפקידו את שיערן בידיו. עבודותיו נראות כבר ארבעה עשורים על שערי מגזינים ועל השטיח האדום. לא מעט תמונות של דוגמניות וכוכבות מן הליגה הראשונה עם עיצוב שיער שלו הפכו איקוניות. סם מקנייט (61), מעצב שיער בריטי ותיק החי על מזוודות (שש בכל נסיעת עבודה), הוא באופנה היום יותר מתמיד.

מי שמקדיש חדר אחד בביתו בצפון לונדון לפאות (וחדר נוסף לאמו שמגיעה לפעמים לביקור מסקוטלנד), זכה בפרסים רבים ושיתף פעולה עם דמויות מובילות בתעשיית האופנה. בחודש הבא תוצג בגלריית "סומרסט האוס" בלונדון התערוכה, Hair By Sam McKnight, רטרוספקטיבה המוקדשת לו, ובמקביל ייצא לאור ספר באותו שם המבוסס על התערוכה.

הדוגמנית נדיה בנדר בסאנדיי טיימס, אוקטובר 16. Jem Mitchell, סריקה
שיתפו פעולה אינספור פעמים. קייט מוס על עטיפת ספרו החדש של מעצב השיער סם מקנייט/סריקה, Jem Mitchell
מראות שיער איקוניים משערי מגזינים, הפקות, תצוגות ואירועי שטיח אדום נאספו לאנתולוגיה מקיפה

הספר, שהקדמתו נכתבה על-ידי קרל לגרפלד, מציג בדומה לתערוכה, מראות נבחרים מן הקריירה הארוכה והפוריה של מקנייט; רטרו, אנדרוגינוס, רומנטי עד סקסי, אדום עז עד בלונד פלטינה, אסוף ומוצמד עד פזור ותפוח - מראות שיער איקוניים בלתי נשכחים משערי מגזינים, הפקות אדיטוריאליות, תצוגות שבוע האופנה ואירועי שטיח אדום, הכל נאסף לאנתולוגיה מקיפה, צבעונית ומרתקת. ניתן למצוא פה, כמובן, הרבה קייט מוס והנסיכה דיאנה. עם הטופמודל הוא עבד אינספור פעמים, כולל בתמונת שער צללית הפרופיל בוווג הבריטי, ועם הנסיכה כשבע שנים רצופות החל מפגישתם הראשונה ב-1990 ועד מותה ב-1997. הוא אחראי לעדכון תספורת הקסדה שלה לטובת סטייל צעיר וטבעי יותר. מקנייט הוא גם מי שעמד מאחורי ממראות השיער הבלתי נשכחים של כוכבים מן הליגה הראשונה בעשרים השנים האחרונות: מדונה על עטיפת האלבום Bedtime Stories, ליידי גאגא וגם האלטר-אגו הגברי שלה ג'ו קלדרון, הטופמודל הבריטית אגנס דין והבלונד הקצר והקופצני, טילדה סווינטון ברעמת תלתלים בוערת על שער מגזין Dazed או בבלונד קצר מאתגרת את דיויד בואי, ועוד.

לקראת התערוכה ויציאת הספר, מקנייט העניק השבוע ראיון למגין ווג. להלן היילייטס:

הנסיכה דיאנה על שער מגזין הארפרס בזאר, נובמבר 97. Patrick Demarchelier, סריקה
עיצב את שיערה החל מ-1990 ועד מותה. הנסיכה דיאנה עם עיצוב שיער של סם מקנייט על שער מגזין הארפרס בזאר/סריקה, Patrick Demarchelier
קייט מוס על שער מגזין ווג UK, מאי 16. Craig McDean, סריקה
מראה אחד מעשרות. קייט מוס על שער מגזין ווג UK, מאי 2016/סריקה, Craig McDean

על הרקע להוצאת הספר:

"זה הגיע באופן טבעי. מאז אינסטגרם, גיליתי שיש עניין בעבודות ישנות שלי שאני מעלה מדי פעם. אנשים התחילו להציע: 'למה שלא תוציא ספר'? אז התחלתי לחשוב על זה. ואז נפגשתי עם אישה נהדרת בהוצאת סומרסט האוס, המוזיאון והגלריה בלונדון, שהפכה את כל הארכיון שלי לדיגיטלי לצורך הצגת תערוכה. אז הספר עליו דיברתי קודם לכן עם הוצאת ריזולי הפך למציאות, במקביל לתערוכה".

על חוויית השיבה לתמונות ארכיון:

"זה היה הכי מוזר. הקדשתי חדר בבית לספר, והיו לי ערימות תמונות עד התקרה. התחלנו עם 40 אלף תמונות, אני חושב, מה שהיה סיוט לוגיסטי. עם עזרתם של שני חברים טובים, הצטמצמנו לכמה אלפים, אבל השלב הבא היה הכי קשה. לוותר על עבודות שאתה אוהב וזוכר בחיבה גדולה היה קשה. ביותר. זה כאילו כל חייך עוברים מולך. אז יש מיקס של זיכרונות חדשים, זיכרונות ישנים, דוגמניות, בנות של דוגמניות, נכשים של עורכים, אנשי צוות וכל מיני אנשים ששכחת. בפעם הראשונה הסתכלתי אחורה. זה היה מרגש".

קנדל ג'נר על שער מגזין בזאר US, יוני 16. Karl Lagerfeld, סריקה
עדכני מתמיד. קנדל ג'נר עם עיצוב שיער של סם מקנייט על שעם מגזין הארפרס בזאר/סריקה, Karl Lagerfeld
ג'יג'י חדיד על שער מגזין בזאר US, אוקטובר 16. Karl Lagerfeld, סריקה
וגם החברה הטובה בעיצוב שיער של מקנייט. ג'יג'י חדיד על שער מגזין הארפרס בזאר/סריקה, Karl Lagerfeld

על העבודה על התערוכה:

"כשהם העלו את הרעיון לתערוכה, חשבתי 'או מיי גאד, יש שם 10 או 11 חדרים ובכולם יתלו תמונות של עבודות שלי'. אבל זה לא בדיוק כך. התערוכה מנסה להסביר מה בדיוק אני עושה. יש שם לא רק תמונות ביוטי. יש פאות, ביגוד, הדמייה של בקסטייג' תצוגת אופנה עם כל הציוד". תמונה של האופנה במהלך השנים דרך עיניו של מעצב שיער".

על חלקו בעבודות איקוניות והיסטוריה של האופנה:

"לא היה לי מושג. זה פשוט מה שאני עושה. עוד לפני סיום העבודה, אתה כבר חושב על הדבר הבא. פשוט אין לנו זמן לעצור ולהרהר במה שעשינו".

לינדה אוונג'ליסטה על שער מגזין ווג, 1991. Patrick Demarchelier, סריקה
מהשערים הראשונים. תלתלי הרטרו של לינדה אוונג'ליסטה על שער ווג, 1991/סריקה, Patrick Demarchelier
סינדי קרופורד על שער מגזין ELLE, ספטמבר 1994. Gilles Bensimon, סריקה
כל אמריקאי. סינדי קרופורד במראה טבעי על שער מגזין ELLE, ספטמבר 1994/סריקה, Gilles Bensimon

על קריירה שכללה נקודות מרכזיות באופנה:

"זה מזל. כשרון זה 10 אחוז, טיימינג זה 90 אחוז. פשוט מצאתי את עצמי בזמן הנכון ובמקום הנכון"

על אנשים שעיצבו את הקריירה שלו:

"התחלתי בווג. הווג הבריטי והווג האמריקאי. צלמים כמו ניק נייט ומריו טסטינו, וגם מעצסים כמו קרל [לגרפלד]. עשר השנים האחרונות בשאנל היו מדהימות - וגם ויויאן ווסטווד בשנות ה-90. כל הבנות, קייט [מוס] נפלאה ונאמנה. היא ממשיכה לבוא שוב ושוב. הנסיכה דיאנה הציגה בפני עולם חדש לגמרי בשנות ה-90. ליידי גאגא הייתה קבועה מספר שנים כשהיא התחילה את הקריירה. עשינו הרבה דברים יחד, גם את "שיער הבשר".

ליידי גאגא על שער מגזין הארפרס בזאר, מאי 11. Terry Richardson, סריקה
"הייתה קבועה מספר שנים כשהיא התחילה את הקריירה". לידי גאגא/סריקה, Terry Richardson
אגנס דין על שער ווג UK, יוני 08. Patrick Demarchelier, סריקה
קצר, קופצני והיסטרי. אגנס דין/סריקה, Patrick Demarchelier

על העידן הדיגיטלי, כמי שהתחיל בעידן הפרינט:

"אני אוהב את חשבון האינסטגרם שלי. אני מוקיר אותו ואני מנסה לשמור על הומור ויופי. אני חושב שהאייפון שינה לגמרי את האופן בו אנו עובדים. בעבר צילמנו תמונות פולארויד, אבל היה רק מספר מוגבל של דפים בקופסא והם היו יקרים. האייפון חסר גבולות. הוא הפך הכל לאפשרי לתיעוד. כולנו הפכנו לארכיונאים. אבל אני גם חושב שיש סכנה בתפוצה רחבה של של תמונות. אני מקווה שאנשים יתחילו להיות יותר יצירתיים ויותר מעניינים".

על מציאת השראה:

"אני יוצא. הגן שלי הוא השראה ענקית. זה הרבה גיזום וקיצוץ וטיפוח. הרבה עיסוק בצבע וצורה - מה שדומה לעבודה שלי בעיצוב שיער. אבל את ההשראה הגדולה אני תמיד מוצא באנשים סביבי. אני עובד על בסיס יומי עם אנשים יצירתיים ביותר. מאפרים כמו פיטר פיליפס וואל גארלנד, צלמים כמו מריו [טסטינו] וקרייג מקדין, שחקניות כמו קייט בלנשט. רק אזכור שמם הוא השראה, כי אנחנו משתפים פעולה ויוצרים אימאז'ים יחד כל יום".

טילדה סווינטון על שער מגזין i-D, מאי 10. Glen Luchford, סריקה
ערימת תלתלים בוערת. טילדה סווינטון על שער מגזין Dazed/סריקה, Glen Luchford
אליזבת הארלי על שער ווג UK, נובמבר 2000. Vincent Peters, סריקה
אליזבת הארלי/סריקה, Vincent Peters
ג'סיקה סתאם על שער ווג UK, אוגוסט 2000. Patrick Demarchelier, סריקה
ג'סיקה סתאם/סריקה, Patrick Demarchelier
אמבר ולטה על שער מגזין ווג UK, יוני 97. Nick Knight, סריקה
אמבר ולטה/סריקה, Nick Knight
סיינה מילר על שער ווג UK, אוקטובר 15. Mario Testino, סריקה
סיינה מילר/סריקה, Mario Testino
הדוגמנית נדיה בנדר בסאנדיי טיימס, אוקטובר 16. Jem Mitchell, סריקה
נדיה בנדר/סריקה, Jem Mitchell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully