וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע האופנה תל אביב: התצוגה של שי שלום

לירוי שופן

21.11.2011 / 13:25

עם רוברטו קוואלי מריע בין האורחים, התצוגה של שי שלום הייתה מופת של אלגנטיות וסקסיות חיה, שחיברה בין בלוקים של צבע לבלוקים של טקסטורות

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: רן צימט)

רוברטו קוואלי, האיטלקי שחגג לאחרונה 40 שנות פעילות, עומד ומריע למעצב האופנה הישראלי שי שלום. המחזה הייחודי, שהתרחש עם הפינאלה של תצוגה שהעלה שלום הבוקר (שני) בשבוע האופנה תל אביב לקיץ 2012, היה הסיום המושלם ביותר, והראוי ביותר, לקולקציה מלאת צבע ורהב, שהוכיחה, מלבד את כישרונו העצום של שלום, את העובדה שיש אופנה ישראלית שאינה חייבת להיות נחותה.

המעצב, שפועל בדרכים דיסקרטיות וכמעט אינטימיות כבר 15 שנים בסצנת האופנה המקומית, בלט בזכות שני אספקטים. הראשון, היצירה שלו נעוצה במורשת אחת מרכזית – זו של האופנה הגבוהה, הנתפרת בקפדנות, ושיש בה ממד מובחן של עושר אירופאי, תחום כמעט זר לעשייה המקומית הסגפנית. השני, הוא היחיד שהעלה על המסלול קולקציה לשני המינים. כך או אחרת, הבשורה שלו ברורה כשמש – אופטימיות, יוקרה וחייטות עילית.

בעולם ששבע מבלוקי צבע, וחיבורים בין משטחי גוון מנוגדים, לשלום יש מוצא משוכלל ורענן לכבוד הקיץ הבא – בלוקי טקסטורה. כפי שהסתמן מהפתיחה הבהירה והפרחונית של התצוגה, שהיה בה רגע אופטימי סוחף, ועד הפינאלה האולטרה-מינית (שמלת חרוזים שגרמה לצופים לחפש את הפרצות בה), הקולקציה חיברה בין חומרים שונים, לרבות עור רך ובצבעים רוויים וקרושה. גופיה שחציה חזיית עור לבנה וחציה התחתון בד מרושת, עליוניות אוויריות עשויות משי מודפס כזברה בעלות צווארון כותנה נוקשה ושחור, או מכנסיים קצרים לגברים, עשויים עור שזוף, שנלבשו דווקא עם בלייזרים עשויים צמר או כותנה, בצבע שנהב. מלבב היה לגלות גם מכנסונים קצרצרים לנשים, שכוסו בפרחים מלאכותיים ותלת מימדיים, אשר הוצמדו לחלקים עליונים חלקים. באופן הזה, המתח בין הילדותיות לנשיות, בין האמנותי למאוזן, נשמר במלואו.

שיאו של הרעיון, שחיבר לעיתים קצוות מנוגדים, הגיע בחלקה האחרון של התצוגה והתמקד בלבוש קוקטייל. שמלת משי ארוכה, שחלקה העליון נתפר כשרוולון גבוה-צווארון רקום העשוי פרחי קרושה, ייצרב בתודעה כרגע של אלגנטיות עזה. לגברים לעומת זאת, שזכו לרצף מסחרר של חליפות גזורות היטב וכהות, בעלות דשים צרים לרוב ומכנסיים נמוכים (או שמא נמוכים מידי?), נפרם השקט הקלאסי בעזרת חולצות מכופתרות שביטאו שימוש מחושב בהדפסים. אחת מהן שילבה באופן מושכל בין נקודות בגדלים שונים, אשר יצרו אשליה גברית של טורסו משולש ורחב כתפיים.

אבל האפקט שיוצר שלום גדול מפריט כזה או אחר, גם אם יש בו אנרגיה כובשת, כפי שהוכיחה שמלה אסייתית לבנה ושסועה, שתחתיה הציץ סרט כתום חצוף וספורטיבי. משום שבהקשרים העדינים שנוצרים בין הפריטים על המסלול, בין הדפס כזה או אחר המפציע ברגעים שונים על בגדים שונים, מצטיירת דינמיקה השמורה לאמני האופנה הגדולים. אלה, שיש להם חזון שגדול מהצורך הבסיסי להלביש אנשים; אלה, שיוצרים רגע ספציפי בעולם.

רוצים לראות עוד מהתצוגה של שי שלום? היכנסו לפייסבוק שלנו

שבוע האופנה בתל אביב: התצוגה הפותחת של יניב פרסי

התצוגה של שוגרדדי: פאנק ורוק אנד רול

שבוע האופנה בתל אביב: כל הדיווחים

צילומים: נמרוד סונדרס

שי שלום. נמרוד סונדרס
שי שלום/נמרוד סונדרס
שי שלום. נמרוד סונדרס
שי שלום/נמרוד סונדרס
שי שלום. נמרוד סונדרס
שי שלום/נמרוד סונדרס
שי שלום. נמרוד סונדרס
שי שלום/נמרוד סונדרס
שי שלום. נמרוד סונדרס
שי שלום/נמרוד סונדרס
שי שלום. נמרוד סונדרס
שי שלום/נמרוד סונדרס
שי שלום. נמרוד סונדרס
שי שלום/נמרוד סונדרס
שי שלום. נמרוד סונדרס
שי שלום/נמרוד סונדרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוברטו קוואלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully