וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע האופנה בתל אביב: מה אמרו עלינו בעולם?

25.11.2011 / 8:27

על ביקורו של קוואלי, מלך הנמרים, בארץ והמעצבים הישראליים העניים שזקוקים לתרומות - טעימה מסקירת שבוע האופנה תל אביב בתקשורת העולמית

רוברטו קוואלי. נמרוד סונדרס
רובטו קוואלי ורעייתו ושותפתו לעסקים אווה בתום תצוגת אביב/קיץ 2012 של המעצב בשבוע האופנה בתל אביב, 22 נובמבר 2011/נמרוד סונדרס

ווג איטליה: "מלך הנמרים בתל אביב"

ווג איטליה דיווח על שבוע האופנה בתל אביב יום לפני פתיחתו, במאמר שכותרתו: "מלך הנמרים פותח את שבוע האופנה הראשון של תל אביב". הדיווח מתמקד בידידות ארוכת השנים בין ישראל וקוואלי ובעיקר קוקטייל הפתיחה שנערך בשגרירות איטליה בעיר בנוכחות השגריר האיטלקי לואיג'י מטיולו ורעייתו סטפניה,.

בקוקטייל, לפי המתואר, נראו אורחות רבות בשמלות הדפסים של קוואלי ועקבי סטילטו, פוליטיקאים מקומיים ודיפלומטים זרים בחליפות פסים אלגנטיות. אווה קוואלי, בלטה בקשת שיער מכסף ויהלומים. מריו בוסלי, נשיא ה'וועדה המרכזת של האופנה האיטלקית' ורעייתו לואיזה היו גם הם בין הנוכחים, ובוסלי עצמו אמר שאיטליה תשתף פעולה עם ישראל בכל שבועות האופנה העתידים לבוא. המעצבים הישראלים, גלית לוי ויניב פרסי, סיפרו על התרגשותם ממיקומה החדש של ישראל על מפת האופנה העולמית, ודנה בר דיין, בעלת בוטיק 'אמור' בכיכר המדינה המתוארת כ"מי שהייתה הראשונה להביא את ביגוד קוואלי לישראל", לבשה בעצמה מינק קוואלי והייתה "מושא קנאתם של כל מי שסבל מצינת נובמבר". סהר שלו, הכותב בלוג אופנת גברים בשם Ha Garconniere נראה בנעלי הדפס צ'יטה של קוואלי.

"ישראל היא בלבי", מצטט המגזין את דברי מעצב העל וגם מציין שבשבוע האופנה צפויות להתקיים 20 תצוגות, מסביר מה הכוונה כשאומרים בתל אביב "התחנה" ולא שוכח להזכיר שבחודש הקודם נערך שבוע של הרצאות אופנה בחולון השכנה.

ערוץ האופנה: דאר, הדוגמנית ה"צברית" מראיינת את קוואלי

ערוץ האופנה שידר סרטון ראיון עם קוואלי, שנערך בכניסה לאוהל התצוגות, בו הסביר בקצרה את פילוסופיית האופנה שלו ("קיימת פלנטה אחת של אופנה") וגם התגלה במלוא חביבותו ובחולשתו לנשים יפות ("בחורה יפה כמוך יודעת מה היא רוצה מאופנה, ועלי רק לפרש את מחשבותייך"). לפני שענה לדוגמנית-כתבת דאר הגבוהה ממנו בראש אחד לפחות על שאלותיה, הוא התעניין מאיפה היא ושמח לשמוע שהיא צברית. למחמאה על המראה המצוין שלו הערב, הוא ענה בשאלה: "ואתמול בערב לא?, למה רק הערב"? על מעצבים ישראלים הוא אמר: "הם צריכים עוד לגדול, להיות יותר בינלאומיים, לנסוע יותר, ואולי הם צריכים גם עזרה מהממשלה מפני שאין להם מספיק כסף להציג בפריז, מילאנו וניו יורק, אך הם חייבים לעשות זאת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הוליווד ריפורטר: קוואלי ועוד 4 מעצבים ישראלים

דורית בר אור. נמרוד סונדרס
"שחקנית המערבת צ'ארם אירופאי עם בוהו שיק". הוליווד ריפורטר על דורית אור/נמרוד סונדרס

השבועון המכסה את תעשיית הבידור בעולם, הוליווד ריפורטר, מציין בידיעה על ביקורו של קוואלי בישראל את ההערכה שרוכש המעצב האיטלקי הידוע לאופנה הישראלית ואף מזכיר כמה מן המעצבים הישראלים ב"שבוע האופנה הראשון של תל אביב", תוך תיאור ממצה של עבודתם. שי שלום ("מייצג ביגוד ערב יוקרתי"), שוגרדדי ("אופנת רחוב בסגנון שנות ה-80"), דורית בר אור ("שחקנית המערבת צ'ארם אירופאי עם בוהו שיק") ויניב פרסי ("תפירה צולבת בין ריק אוונס והסגנון הצבאי של בלמיין"). קוואלי, מוסיף השבועון, התארח בקוקטייל השקה עם רעייתו אווה בבית השגריר האיטלקי ברמת גן וגם מדגיש את האופי הבינלאומי של שבוע האופנה התל אביבי: "כמו בכל מסיבה הוליוודית, היו פה מעצבי על, פשאניסטים, צלמים ועיתונאים, כולל כמה מארה"ב, בריטניה, מקסיקו, רוסיה ויפן". למרבה הצער, מתחם התחנה כונה בטעות על ידי השבועון "הבטאנה" (Habatana).

CNN: כתבת וידאו מקיפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התראיין ל-CNN. יוסף פרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכתבת וידאו מקיפה מדווחת רשת החדשות CNN על "שבוע האופנה הראשון של תל אביב", תוך התמקדות, כמובן, בתצוגת קוואלי ביום שני. אופיר לב, סמנכ?ל אגודת האופנה והטקסטיל בישראל ומיזמי ומפיקי האירוע, מספר ל-CNN שביקורו של קוואלי הוא מפתח להצלחת האירוע, על רקע מעמדו של המעצב באופנה הבינלאומית. כמו כן, נאמר שתעשיית האופנה הישראלית נמצאת בצמיחה מתמדת. בהמשך מביע המעצב יוסף פרץ את שאיפתו לראות אופנה ישראלית מוצגת בבירות האופנה הגדולות. קוואלי עצמו אומר ל-CNN על האופנאים הישראלים: "הם צריכים עוד ניסיון והזדמנויות". הזדמנויות, כך נאמר בכתבה, יגיעו בקרוב כיוון שסוכם עם איגוד האופנה האיטלקית על הצגת עבודותיהם של 5 מעצבים ישראלים בשבוע האופנה של מילאנו, במטרה לא רק לעודד מודעות לאופנה הישראלית, אלא גם לקדמה ברמה העסקית.

הפינגטון פוסט: "מילאנו ותל אביב הן ערים תאומות"

תצוגת אביב/קיץ 2012 של רוברטו קוואלי במילאנו, ספטמבר 2011; משמאל, תצוגת אביב/קיץ 2012 של רוברטו קוואלי בתל אביב, נובמבר 2011. נמרוד סונדרס, GettyImages
מילאנו ותל אביב הן ערים אחיות. תצוגת אביב/קיץ 2012 של רוברטו קוואלי במילאנו, ספטמבר 2011; משמאל, תצוגת אביב/קיץ 2012 של רוברטו קוואלי בתל אביב, נובמבר 2011/GettyImages, נמרוד סונדרס

ידיעה חדשותית בעיתון-הבלוג האמריקאי רב ההשפעה הפינגטון פוסט, מדווחת ביומו הראשון של שבוע האופנה על קיומו ועל אורחו המפורסם, רוברטו קוואלי. על בסיס פרסומים ב'ג'רוזלם פוסט', נאמר כי 'הוועדה המרכזת של האופנה האיטלקית' עבדה מול אופיר לב כשנתיים על הפקת האירוע ושתל אביב ומילאנו הן "ערים אחיות". כמו כן, משער האתר שתשומת לב נדירה תוענק בימים אלו לתעשיית האופנה הישראלית, בניגוד לרגיל. ציטוט מעניין הובא מדבריו של קוואלי במסיבת העיתונאים שנערכה בבוקר התצוגה שקיים: "אני חש שאופנה היום היא בינלאומית מפני שכולכם קוראים את אותם מגזינים, רואים את אותם סרטים והאופנה היא שם. משם אתם מקבלים את הרעיונות מה לקנות". לסיום מעיר הפינגטון: "ואנחנו בהחלט מקבלים רעיון מה לקנות מקוואלי והתחייה הישראלית". כרגיל בעיתון האינטרנט הפופולרי ביותר בעולם, המאמר מלווה בריבוי חומרים ויזואליים; וידאו ומצגת 15 תמונות מרהיבות של תצוגת קוואלי.

סטייליסט: "תל אביב היא השראה יצירתית לקוואלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תל אביב היא השראה לכל זה. תצוגת קוואלי בשבוע האופנה של תל אביב, נובמבר 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר האופנה המשפיע 'סטייליסט' מדווח בבוקר לאחר תצוגת קוואלי על בחירתו המפתיעה של המעצב, להציג את קולקציית הקיץ הבא שלו בפעם השנייה (לאחר מילאנו), דווקא בתל אביב. ההסבר לכך, כפי שמוסבר פה, הוא יחסו של המעצב לעיר ש"הייתה עבורו השראה יצירתית". אמירה מעניינת של קוואלי ממסיבת העיתונאים שנערכה עמו בתל אביב מובאת פה: "שמלה אחת יכולה לשנות חיים, שמלה אחת ברגע הנכון. אם את מדוכאת, אם את לא יודעת אם את עם החבר שלך או לא, היא נותנת לך את האנרגיה לשנות את חייך".

WWD: הקשר האיטלקי-ישראלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשרים. אופיר לב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בידיעה על שבוע האופנה בתל אביב, שהופיעה ביומון האופנה wwd נאמר: "אולי הוא לא האדם הכי פופולארי בקרב אוטוריטות בתעשיית האופנה של ניו יורק, אבל הוא נעשה חבר של הישראלים". בדבריו מתכוון היומון הנחשב כמובן למריו בוסלי, נשיא 'הוועדה המרכזת של האופנה האיטלקית', אשר לאחרונה הרגיז רבים בתעשיית האופנה הניו יורקית, כשהודיע על קיום שבוע האופנה במילאנו בספטמבר הקרוב, בדיוק בזמן של שבוע האופנה הניו יורקי ולא התרגש ממחאות האמריקאים. אותו בוסלי, שאגב ביקר פה יחד עם קוואלי בשבוע האופנה של תל אביב והוצג על ידי המעצב כ"הבוס שלי", עבד עם אופיר לב על שיתוף הפעולה ההדדי בין ישראל לאיטליה, מדווח wwd. עוד נאמר בידיעה ש-NUDe, פרויקט גילוי הכישרונות שנערך במסגרת שבוע האופנה של מילאנו, עשוי לכלול גם מעצבים ישראלים בעתיד ושייתכן שמעצבים איטלקים נוספים, יציגו בשבוע באופנה בתל אביב. לסיום, מובא איזכור של אורח הכבוד בשבוע האופנה של תל אביב, רוברטו קוואלי כמובן.

בילד: מצגת דוגמניות ברגעים חושפניים

יוסף. נמרוד סונדרס
תמונה ממצגת הצהובון 'בילד'. תצוגת יוסף פרץ בשבוע האופנה בתל אביב/נמרוד סונדרס

הצהובון הגרמני 'בילד' מדווח לגולשיו על "שבוע האופנה ראשון בתל אביב לאחר 30 שנה" ומלווה את הידיעה באופן החביב עליו - מצגת תמונות של דוגמניות סקסיות בביגוד זערורי או שקוף.

רויטרס: וידאו מתצוגת קוואלי וראיון עמו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוואלי בתל אביב מתוך כתבת וידאו של רויטרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות הבינלאומית 'רויטרס' מדווחת בכתבת וידאו על תצוגת משי שקוף, שמלות חושפות גב והדפסי חיות בר של קוואלי בשבוע האופנה בתל אביב על רקע התצוגה עצמה. כמו כן, כוללת כתבת הווידאו גם קטע מראיון עם קוואלי עצמו המדבר על רעיון "האופנה הבינלאומית" שהוא מאמין בו.

עכשיו בפייסבוק: אתם מסכמים את שבוע האופנה

כל התצוגות של שבוע האופנה בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully