וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיסי זה הכי יפה?

מכנסי סקיני ב-16 צבעים, חולצות טי בעשרות גוונים וקמפיינים שמתמקדים רק בהם - ממתי רשתות האופנה החליטו לקדם בכזו אגרסיביות בגדי בייסיק ומה צפוי בעונה הבאה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשמלת טיוב צמודה לגוף במגוון צבעים. קסטרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנתיים האחרונות אפשר לשים לב שרשתות האופנה השונות, בדגש על המקומיות, מציגות את הבגדים אחרת בהשוואה לעבר. עם כל כניסה לסניף מצוי, אי אפשר שלא להבחין שדלפקי התצוגה הקדמיים ביותר, אלו שהלקוח נתקל בהם ראשונים, עמוסים בשורות-שורות של פריטים בצבעים עזים. כשמתקרבים לערמה מגלים שמדובר למעשה באותו דגם של זוג מכנסיים, המוצע באין ספור גוונים שונים. אם מסיטים את המבט ימינה או שמאלה מתגלה דלפק עמוס וצבעוני נוסף, הפעם בחולצות טי (או פולו, או כל פריט פופולרי אחר), כשהקונספט הוא זהה - אותה החולצה בהמון צבעים שונים. אפילו מסעות הפרסום העונתיים מיישרים קו עם הרעיון וצורת ההגשה. מחשבה זריזה תגלה כי על חשבונם של צילומי אווירה, מבקשות הרשתות למקד את הצרכנים בעיצוב ספציפי ובסיסי – סקיני צבעוני, שמלת יומיום חלקה או בלייזר גברי פשוט – ובמגוון הגוונים שהוא במוצע בו.

בקיצור, אי אפשר שלא לשים לב לאובססיה שנוצרת כלפי פריטים בסיסיים, זולים וחלקים. כמובן, שפרטי בייסיק היו מאז ומתמיד חלק בלתי נפרד מההיצע של אותם המותגים, אך בעונות האחרונות ניכר שהם תפסו תאוצה ועברו לקדמת הבמה, הן מבחינת הנפח שהם תופסים בקולקציה והן מבחינת הנוכחות עצמה, מדירים עיצובים מורכבים יותר לשוליים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טי שירט חלקה באין ספור צבעים. פריט הבייסיק ההכרחי לפי פוקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחר דנציגר, מעצב אופנה בקו הנשים של קסטרו ושגיב גלעם, מעצב אופנה בקו הגברים של קסטרו, מסבירים מדוע מבחינתם ישנה התמקדות משמעותית יותר על פריטים בסיסיים צבעוניים. "בחרנו להתמקד העונה באחת המגמות המרכזיות לעונת הקיץ והיא הקולור בלוק, בה נעשה שימוש בשניים או שלושה צבעים עזים כשכל פריט בנפרד הוא בלוק של צבע. בצורה כזאת הצבע מקבל דגש ובשילוב עם פריט בייסיק בגזרה נכונה ומחמיאה, הפריט נהפך בקלות מבייסיק לאופנתי".

לעומת זאת, בפוקס שינו אסטרטגיה כבר לפני שלוש שנים, ומציגים – בגיבוי קמפיין רחב היקף – פריטים יומיומיים מינימליסטיים בעשרות צבעים. לדבריהם, הם חזרו למקורות שלהם עקב דרישות הצרכנים. כיום מחזיקים במותג אך ורק בייסיק, ללא רצון כל להתחרות במותגי אופנה אחרים. הם אף טבעו את האמרה BASIC IS BEAUTIFUL. עינת פורטוגלי, סמנכ"ל שיווק ופרסום קבוצת FOX מסבירה מדוע המותג החליט לזנוח מגמות עונתיות או בגדים מורכבים יותר - "טרנדים תמיד יהיו אבל פריטי בייסיק, איתם מזוהה המותג, הם נוחים, מגיעים במגוון צבעים ולרוב במחירים שווים לכל כיס".

מישל תמיר, מנהל שיווק קבוצת רנואר וטוונטיפורסבן, מחזק את דבריה של פורטוגלי וחושף סיבות נוספות להתמקדות בבייסיק. "פריטי הבייסיק הם קלאסיים ואינם מושפעים מטרנד אופנתי כזה או אחר. בסביבה המתאפיינת בהתגברות התחרות מצד מותגי ענק בינלאומיים, אנו נדרשים לתת מענה מלא לצרכי הצרכנים שלנו. פריטי הבייסיק הינם פריטים נחוצים בכל ארון וככאלו הם מסייעים בהגברת טראפיק [תנועת קונים – מ.א.] והעמקת סל הקנייה בחנויות הרשת".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אותו עיצוב, אין ספור גוונים. מכנסי קסטרו קצרים לגברים לקיץ 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההיגיון הצרכני, ובהתאם הכלכלי, העומד מאחורי הבייסיק ברור. אחד היתרונות הבולטים באותם הפריטים הוא שאם כבר נמצאה גזרה מתאימה ומחמיאה לגוף, אז למה לא לקנות אותה בכמה צבעים? בנוסף, בדרך כלל מדובר בפריטים בצבע אחיד, ללא הדפסים ובמיעוט של דיטיילים, ועל כן מאוד קל להתאים אותם לפריטים אחרים במלתחה. כמובן שגם מספיק לשלב פריט בייסיק אחד כמו חולצת טי חלקה, שהיא הפריט ההכרחי העונה לדברי פורטוגלי מפוקס, עם חצאית אופנתית והלוק ייראה קליל, פשוט, אך יחד עם זאת לא פשוט מידי. מנגד, בקסטרו ממליצים לנשים להצטייד במכנסיים בצללית סקיני באורך קרסול בגזרה גבוהה ולגברים בשורטס צ'ינו צבעוני. ברנואר מציינים שלכל אישה צריכה שתהייה גופיית ספגטי בארון, ושהשימוש שלה רב עונתי ויכול לשמש כגופייה מתחת לחולצה שקופה או מתחת לז'קט. לגברים, אגב, מומלצת חולצת טי חלקה עם פתח וי לשימוש יומיומי לאורך כל השנה.

פריטי הבייסיק הצבעוניים כבודם במקומם והם זוכים לבולטות גדולה יותר מבעבר. אך יחד עם זאת, ולהוציא את פוקס כמובן, המותגים חוששים מהכותרת "אופנת בייסיק" גם אם הם מקדמים אותה באגרסיביות. בקסטרו ורנואר, למשל, מתעקשים להדגיש כי לצד פריטי הבייסיק תמיד 'יוצגו גם פריטי עיצוב ייחודיים לקולקציה על מנת שכל אחד ירכיב את הלוק המתאים לו'.

האם פריטים בסיסיים באלף גוונים, המלווים בקמפיינים תואמים, הם טרנד חולף או שהם צפויים לקבל משקל מהותי כזה גם בעונות הבאות? דנציגר וגלעם מקסטרו טוענים ש"מגמה זו, כמו מגמות אחרות, מתפתחת ומשתנה באופן אבולוציוני בהתאם להשראות עונתיות. מגמה זו תקבל ביטויים נוספים בעונות הבאות בצורות נוספות ומגוונות". גם ברנואר מבטיחים כי "פריטי הבייסיק המשווקים בחנויות הרשת תמיד ימשיכו להוות חלק מהגיוון המוצע ללקוחות הרשת, לצד הקולקציה האופנתית המתעדכנת מעונה לעונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופיית ספגטי של רנואר. הרשת תמשיך להציע פריטים בסיסיים בעונות הבאות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully