וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידור מחזורי בשני אורכים: נעמה בצלאל לקיץ 2013

20.6.2013 / 8:12

כהרגלה, הקולקציה של נעמה בצלאל לקיץ מושקעת ועטופה בצבעים מתקתקים ועזים. הבעיה היא, שעם גל הווינטג' ששוטף את כולם, המעצבת הוותיקה מתקשה לומר משהו יוצא דופן

חולצת ג'ינג'ר של נעמה בצלאל ב-262 שקלים במקום 349 שקלים. איתן טל
קיץ 2013 של נעמה בצלאל/איתן טל

נעמה בצלאל מוכיחה שוב העונה את חוש האסתטיקה שלה. קולקציית הקיץ מונה 60 דגמים, כמות לא מבוטלת שיכולה בקלות הייתה להפוך לפזורה עונתית שאינה ערוכה היטב, אך זהו רחוק מלהיות המצב. הקולקציה מלוכדת, ומורכבת בעיקר מבדי ויסקוזה וכותנה נעימים, תיפורים מהודקים וגזרות מתחשבות. ובכל זאת, ה'אבל' הגדול שבדרך, נובע מתחושת הדה-ז'ה-וו שכל כך מורגשת. בצלאל מציגה קולקציה שמשתלבת היטב – אולי אפילו מדי - באטמוספירה הבובתית-פסיכדלית שבחנויות שלה, וממשיכה את הקו הברור שלה. אמנם, סקירה והשוואה של הקולקציה הנוכחית לקולקציות הקודמות מצביעה על הניסיון של בצלאל לייצר חידושים בתוך המסגרת האמנותית בה היא פועלת, ובכל זאת, התחושה העיקרית שעולה היא שידור חוזר של פרק של 'מד מן' ששודר כבר כמה וכמה פעמים.

נקודת ההשראה ממנה יצאה בצלאל העונה, היא ה"פאן פייר" – היריד השנתי הנודד שהיה מגיח בקיץ לעיירה לימים ספורים, מה שהיה מלווה בצבע, רעש והרבה פאן אין דה סאן. הצבעוניות הקרנבלית אכן ניכרת בקולקציה, שמלבד הדפסים פסיכדליים, מנפקת גם בגדים חלקים בצבעוניות עזה של ירוק בקבוק, בורדו, כחול מונקו, ורוד בזוקה, כתום וצהוב. הגזרות כמיטב המסורת הבצלאלית הן בניחוח של פיפטיז-סיקסטיז, נוסח שמלות שיפט ישרות וקצרות, חצאיות קלוש פתוחות, חולצות מכופתרות בעלות דש מודגש ושמלות שצמודות בחלקן העליון בעלות חצאית רחבה שזואי דשאנל, בין היתר, הייתה מאמצת בשמחה.

נעמה בצלאל אביב-קיץ 2013. איתן טל
נעמה בצלאל אביב-קיץ 2013/איתן טל

העונה מדווחת בצלאל כי החליטה ליצור שני אורכי חצאית – אחד מעל לברך והשני מתחת לברך, מתוך כוונה לתת מענה גם לנשים מסורתיות שמתחברות לגזרות הצנועות והסגורות של המעצבת. נראה כי לבצלאל חשוב להעניק פיתרונות פראקטיים ללקוחות שלה; דוגמא נוספת היא בחולצת כפתורים סגורה עם שרוולים עד המרפק שמשובצים בחרוזים דמויי פנינה, אותה היא מכנה בחיוך "חולצת עורכת הדין". המעצבת מסגירה כי ישנם דגמים שנולדים בעיקר מתוך אותה כוונה לייצר מענה מסחרי: "אני לא עושה אמנות לשמה, אלא מתעסקת בעיצוב שצריך להיות בסופו של דבר שימושי ומסחרי, אבל עדיין משתדלת לשמור על גבול מסוים שיהיה במסגרת הטעם שלי והקו שלי".

בגדול, בצלאל אכן מצליחה לשמור על הגבול שלה; הבעיה היא, שהיא לא בהכרח מנסה לפרוץ את הגבול שלה. שוב פפיון, שוב נקודות, שוב קפלים, שוב גזרות פיפטיז עם טאץ' בובתי. בצלאל שידועה כסאקרית של נוסטלגיה, בטח אינה ערה לרדוקציה שהיא עושה לה בכך שהיא ממשיכה לטפל בה מאותה הזווית. כמדי עונה, גם הפעם, באמצעות סטיילינג מוצלח ואווירה משוחררת, מצליחים צילומי הקולקציה להפגיש בין הסבתא-שיק הנוסטלגי לרוח נעורים מודרנית. נראה כי המפגש הזה מתרחש על הסט בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נעמה בצלאל אביב-קיץ 2013. איתן טל
נעמה בצלאל אביב-קיץ 2013/איתן טל

המחשבה על פרטים הקטנים ניכרת, ולא קיים ולו דגם אחד שחף מדיטיילים עשויים היטב, כמו למשל חולצת 'ג'ינג'ר' בהירה עם ציפורים רקומות ודש קפלים לבן, או 'שמלה יפנית' מוצלחת במיוחד אשר כל מתפריה הם חיצוניים ולא פנימיים כבדרך כלל. גדולתה של השמלה הזו, שעיצובה הוא מינימליסטי ומסותת, הוא בכך שהיא מצליחה לשנע פרשנות מודרנית לנוסטלגיה אותה בצלאל כל כך אוהבת. אחרי הכל, התהילה המחודשת של הווינטג' בשנים האחרונות, בזכות סדרות טלוויזיה, תהליך היפסטריזציה מואץ במקביל והמיתוג מחדש של המילה הלעוסה 'וינטג'', הם אלמנטים שלא מיטיבים עם בצלאל, אך כמובן שאין לה שליטה עליהם. הפופולאריות הציפה את הנוסטלגיה, והיא מחייבת את בצלאל להתרומם מעליה ולהרחיב את הפרשנות שלה, פן היא תישטף עם הזרם.

מחירים: שמלות: 949 - 549 שקלים; חצאיות: 459 - 339 שקלים; חולצות אריג: 449 - 299 שקלים; חולצות סריג: 349 - 279 שקלים; קרדיגנים: 379 שקלים

נעמה בצלאל אביב-קיץ 2013. איתן טל
נעמה בצלאל אביב-קיץ 2013/איתן טל
נעמה בצלאל אביב-קיץ 2013. איתן טל
נעמה בצלאל אביב-קיץ 2013/איתן טל
נעמה בצלאל אביב-קיץ 2013. איתן טל
נעמה בצלאל אביב-קיץ 2013/איתן טל
נעמה בצלאל אביב-קיץ 2013. איתן טל
נעמה בצלאל אביב-קיץ 2013/איתן טל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully