וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובבות בוהמיינית: "חלום ליל קיץ" של לארה רוסנובסקי

תמר מרקוביץ'

25.5.2016 / 7:48

המעצבת חביבת הפאשניסטות ומדורי האופנה מלהטטת העונה בין מגוון השראות פולקלוריסיטיות, ומציגה קולקציה חדשה הכוללת את הרקמות האותנטיות המזוהות עמה לצד צבעוניות לבנטינית, הדפסים באווירת גיאומטריה יפנית מסורתית, גזרות נזיריות רפויות, בדים טבעיים ועוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קצת בוהו, קצת גותי, קצת ילדותיות בבליל האופנתי של לארה רוסנובסקי לקיץ 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך
סיפור הנוודות של המעצבת מגיע לפרקו בדגמים יפהפיים שמוכיחים את חוזקה בתחום, אפילו אם היא עצמה אולי קצת מאסה בו

למעצבת לארה רוסנובסקי יש שתי חנויות הנושאות את שמה, האחת בשוק הפשפשים, השנייה במרכז שוסטר. זו כנראה הדרך גם לסכם את הסגנון של חביבת הפאשניסטות וחביבת מדורי האופנה, שמלהטטת בכישרון רב בין סגנון בוהמייני זרוק למחירים של רמת אביב ג', בין לקוחות הרגילות למותגי יוקרה מחו"ל לבין לקוחות חובבות אופנה ייחודית ואנטי-טרנדית, בין מזרח למערב, בין קודש לחול ובין אלפי השראות פולקלוריסיטיות המורגשות בדגמים השונים - נשענות על תרבויות שונות ונבדלות כל כך זו מזו. רק מתבקש ממי שסופסוף התיישבה לאחר מסע נדודים בן 14 שנה, בהן גם פעלה בעיקר בלונדון והתפרסמה בזכות מותג תיקי יוקרה בוהמיינים שנמכר במיטב הבוטיקים באירופה ובארה"ב.

מאותו חיבור בין השפעות מודרניות ואתניות, אמנות, פולקלור ופנטזיה נולדו הקיץ ארבע קבוצות בקולקציה, הנקראת בכללותה "חלום ליל קיץ": קולאז' - קבוצה בהשראת סגנון הפסטיבלים, המורכבת מגזרות רפויות אך צמודות ונשיות באזור הכתפיים בשילובי הדפסים אינטנסיביים באווירת גיאומטריה יפנית מסורתית יחד עם פרחים צפופים ורומנטיים, לצד צבעוניות חזקה של שנות ה-70; הכוכבים של אנה - קבוצה של שמלות עם הדפסה נאיבית בלבן, הלקוחה מתוך ציורי ילדים. הגזרות ספק נזיריות, ספק קונדסיות, מדברות בשפה התמימה של מדי בית ספר ועם זאת קורצות לעבר החופשי וההרפתקני. הקבוצה מאופיינת בגזרות אובר-סייז ובדים טבעיים שמשמרים את המתח בין הנזיריות לפריצת הגבולות. הצבעוניות בניגוד לקבוצות האחרות היא מונוכרומטית, רובה בשחור ולבן שמדברת את השפה של הלוח והגיר.

קיץ 2016 של לארה רוסנובסקי. ליה גולדמן,
"התאהבתי בכרית נדירה באיסטנבול, וניסיתי לשחזר את הדוגמא הארוגה"/ליה גולדמן
"המעבר לדפוס הדיגיטלי היה בלתי נמנע והוסיף פן מודרני מעושן ומתכלה לטקסטיל שנוצר"

קבוצת טינקרבל - הפיה הגותית של רוסנבוסקי לובשת שמלות תחרה וטול דרמטיות אך שובבות, בשחור ושמנת, לעתים עם חיבור של רקמות צבעוניות ותפיסה ויקטוריאנית מגונדרת בחלקן העליון, וקצרות מינימליסטיות בחלקן התחתון; קשרים -
הקבוצה החזקה ביותר שעדיין נשענת על אלמנטים שליוו את רוסנובסקי מימיה הראשונים כמעצבת אופנה. בטכניקה מקורית למדי ובשילוב דפוסים של רקמות עם רקמות אותנטיות, מגיע סיפור הנוודות של המעצבת לפרקו בדגמים יפהפיים שמוכיחים את חוזקה בתחום, אפילו אם היא עצמה אולי מרגישה שקצת מאסה בו. הקבוצה מורכבת מטוניקות מרובעות עם גימורים ספורטיביים, שמלות מקסי דקיקות בצבעוניות מונוכרומטית וחמה, בצבעים קלאסיים של אדום ושחור שממשיכים בטבעיות את הכתום הבוער, הבורדו והשחור בוהק של השטיחים הפרסים והטורקים.

על קבוצת הקשרים זו היא מספרת: "הסיפור נולד כשהתאהבתי בכרית נדירה ומתפרקת במהלך שיטוטי בבזאר הגדול באיסטנבול. אז החל המסע שלי לנסות לשחזר את הדוגמא הארוגה, והצבעוניות הלבנטינית נראתה לי אורגנית לקולקציה שלי. אלמנטים בודדים הוצאו מתוך הכרית והוגדלו על רקע חלק, אלמנטים אחרים הוכפלו ויצרו דפוס חדש. אלמנטים אחרים התווספו מתוך רקמות פלסטיניות. המעבר לדפוס הדיגיטלי היה בלתי נמנע והוסיף פן מודרני מעושן ומתכלה לטקסטיל שנוצר".

טווח מחירים:
שמלות, חצאיות ומכנסיים: 790-2600 שקלים, תיקים: 1500-2500 שקלים, ז'קטים: 1390-2200 שקלים.

לארה רוסנובסקי, עמיעד 14 שוק הפשפשים יפו או אבא אחימאיר 17, מרכז שוסטר, רמת אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגה לחובבות השיק הבוהמי/מערכת וואלה!, צילום מסך
קיץ 2016 של לארה רוסנובסקי. ליה גולדמן,
תפיסה ויקטוריאנית בחלק העליון/ליה גולדמן
קיץ 2016 של לארה רוסנובסקי. ליה גולדמן,
קיץ 2016 של לארה רוסנובסקי/ליה גולדמן
קיץ 2016 של לארה רוסנובסקי. ליה גולדמן,
קיץ 2016 של לארה רוסנובסקי/ליה גולדמן
קיץ 2016 של לארה רוסנובסקי. ליה גולדמן,
קיץ 2016 של לארה רוסנובסקי/ליה גולדמן
קיץ 2016 של לארה רוסנובסקי. ליה גולדמן,
קיץ 2016 של לארה רוסנובסקי/ליה גולדמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully