וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוהי האופנה הוא אישה

אורנית גילמן

1.12.2005 / 10:58

היא קובעת מה ילבשו נשים בכל העולם, האם מעצב יצליח או ייכשל וליצרני האופנה היא שווה מיליונים - מי זו אנה וינטור

על הכסא במרכז השורה הראשונה באולם המפואר בטירת הנקוק, שנבנתה במאה ה- 17 בפאתי לונדון, הונח פתק ועליו היה כתוב באותיות קידוש לבנה: "מיס אנה וינטור".

אתם יכולים להיות בטוחים שהכסא הזה הוא נקודת התצפית האופטימלית על קולקציית אביב קיץ 2006 של פול סמית. בדיוק כמו שהוא נקודת תצפית קלאסית על הדוגמניות הרעבות ועל כל שאר באי התצוגה החשובים הרבה פחות. אחרי הכול, הוא מיועד לאלוהים האדירים של עולם האופנה. וכשמדברים על אופנה אלוהים הוא אישה.

וינטור, העורכת מטילת האימה של מגאזין "ווג" הבריטי היא זו שמחליטה מה יפה ומה מכוער. כחול או שחור. סיגר או סנט טרופז. בוקרים או שפיץ. פסים או נקודות. למעשה, היא זו שקובעת גם מה אתם תלבשו ומה ילבשו מיליוני נשים ברחבי העולם. היא קובעת איזה מעצב יצליח ואיזו רשת תפשוט רגל או תצליח. בקיצור, אנה וינטור שווה מיליונים.

היא החלה את הקריירה שלה בתחום האופנה ב-1970 במגזין
Harpers & Queen, אך הפריצה המשמעותית בקריירה שלה הייתה ב-1983 כשהפכה למנהלת הקריאייטיבית של "ווג" אמריקה. שלוש שנים לאחר מכן הוחזרה לבריטניה, מולדתה, לערוך את מגאזין "ווג" הבריטי ומשנת 1988 היא אוחזת בתפקיד הנחשק והמשפיע בתעשיית האופנה - העורכת הראשית של "ווג" אמריקה. ב-7 שנות כהונתה היא הפכה את "ווג" אמריקה למגזין הקובע טרנדים, מפיץ בשורות ובעל תפוצת שיא.

מזוודות עם בגדים בדיוק במידה

בדיוק כמו התדמית האגדתית שלה, גם סדר היום שלה לקוח מהאגדות. היא מתגוררת עם שתי בנותיה בפנטהאוס ענק המשקיף לסנטרל פארק. היא פותחת את היום השכם בבוקר במשחק טניס עם מאמנה האישי ושבה הביתה להתכונן ליום העבודה. היא לא מתלבשת לבד, אלא מגובה בצוות מוכשר שעוזר לה להשיג את המראה המושלם. מעצב שיער מסדר לה את תסרוקת הקארה המסותתת, והיא לעולם תיתפס כשהיא יוצאת מהבית בלי משקפי שמש גדולים וכהים בסגנון משקפי ג'קי קנדי, אותם היא מקפידה לחבוש גם במקומות סגורים כמו תצוגות אופנה (ראו תמונה).

מדי יום שולחים אליה עשרות מעצבים מרחבי העולם מזוודות מלאות בפריטים שיצאו כרגע מהתנור. מדובר בקולקציות טריות שכוללות פריטים שתפורים בדיוק למידותיה. התקווה היא, שהיא תלבש את אחד הפריטים, או תחליט להכניס אותו לגיליון "ווג".

סוללה של עוזרות אישיות שהיא מעסיקה עוזרות לה להיות אנה וינטור. הן פותחות את מאות ההזמנות שהיא מקבלת לכל האירועים הכי נחשבים: תצוגות אופנה, פתיחות של מסעדות, מוזיאונים וגלריות, לא רק בארה"ב אלא בכל העולם. לזכותה יאמר כי היא נוהגת לערוך ערבי צדקה מפוארים ובין השאר גייסה תרומות למלחמה באיידס ביותר מ-10 מילון דולר. השמועה לגביה היא שוינטור נוכחת במרבית האירועים אליהם היא מוזמנת, אך היא אינה נמצאת בהם יותר מ-10 דקות כי היא לא אוהבת ללכת לישון אחרי עשר בלילה.

בוחרת שמלה לגברת טראמפ

כשמילנה קנאוס, הדוגמנית הסלובנית שנישאה לפני כמה חודשים לדונאלד טראמפ חיפשה שמלת כלה לחתונתה, היא הרימה טלפון לאנה וינטור. מילנה הוזמנה אל מגדל השן (משרדה של וינטור) ומשם היא טסה לפריז עם כתב ה"ווג" האמריקאי אנדרה לאון טאליי, ששימש לה כמדריך אופנתי ועזר לה לבחור שמלה לחתונה.

כמו בכל העולם, ההוכחה החותכת לכך שמישהו הצליח, הוא אם הופך למטרה לסאטירה תקשורתית, כמו מטח עלבונות בתוכניתו של ג'יי לנו או אפילו לחיקוי סרקסטי ב"ארץ נהדרת". דמותה של וינטור שורבבה כדמות קומיקס לסרט המצוייר שהפיקו אולפני פיקסאר :משפחת סופר-על". שם הונצחה וינטור עם תסרוקת הקארה ומשקפי השמש, על ידי דמותה של התופרת והמעצבת עדנה אי. מוד.

וינטור גם הונצחה בספרה של לורן וייסברגר "השטן לובשת פראדה" כעורכת האופנה מירנדה פריסטלי. וייסברגר שימשה כעוזרת האישית של וינטור ב"ווג" במסגרת סטאז', וכשעזבה, פרסמה את הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully