וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הפאנק

הדס שואף

5.3.2006 / 11:18

ויויאן ווסטווד, הכי יצירתית שיש, בילגנה את המסלול בשבוע האופנה בפריז והקדישה עיצובים לאסיר שהיא מאמינה בחפותו

אם קיימת בעולם האופנה דמות שיודעת לתת שואו עד הסוף, להמם את המבקרים, לבלבל את קהל הלקוחות ותמיד להישאר מוערכת, זוהי ויואן ווסטווד האחת והיחידה. ממרום גילה (65) היא שומרת על רעננות ומקוריות ללא גבולות.

את הקולקציה שהציגה בשבוע האופנה בפריז בשבוע שעבר, קשה היה לשפוט בדקות הראשונות שכן העומס הרב והקצב המהיר של המראות והצבעים, עוררו בתחילה רתיעה שלא לומר בחילה קלה. ממבט ראשון היה נידמה שמדובר בערימת סמרטוטים הנסחבים על המסלול. במבט חוזר ומעמיק ואחרי שמפרקים את הסטים לפריטים נחשפה לפתע הקולקציה באור חדש והתברר כי לא מעט פריטים הם לבישים.

שותפה של מלקולם מקלרן

ווסטווד נחשבת לאחת המעצבות האקסצנטריות, המשפיעות ביותר בעולם האופנה. היא החלה את הקריירה שלה בתחילת שנות ה-70 עת פתחה עם שותפה דאז, מלקום מקלרן, את חנותה הראשונה בלונדון. שמה של החנות היה "LET IT ROCK".

בשנת 82' היא הציגה את הקולקציה הראשונה תחת שמה ומאז ועד היום עיצבה קולקציות רבות שבאו לעולם בהשראות מגוונות כמו: פיראטים, מערבונים ואגדות ילדים. ווסטווד אף הוכתרה כמלכת הפאנק הבלתי מעורערת של עולם האופנה.

היא היא ארכיטקטית של בגדים מרדניים שלעולם יהיו מהפכניים ושנויים במחלוקת. היא מתעלמת לחלוטין מהאופנה הקונבנציונלית ויוצרת בעצמה את האמת שלה ושל קהל מעריציה. עם כל זאת וחרף מרדנותה ושבירת המוסכמות, ווסטווד עדיין נחשבת לאושייה ידועה ומקובלת על ידי הממסד עד כדי כך שקיבלה את התואר המלכותי DAME בינואר 2006 ממלכת אנגליה אליזבט השנייה.

הקולקציה מוקדשת לחוסר הצדק

א-סימטריה והרבה שכבות אפיינו את הקולקציה הנוכחית של ווסטווד. דוגמניות נראו בתצוגה שלה עלו למסלול העץ עם שכבות רבות של פריטים שנראו מרושלים ולעיתים מרופטים. במקרים רבים מעל כל אלו נכרכו חתיכות בד בצורה אלכסונית שהזכירה טוגות רומיות או לחלופין התחלת עבודה בדיגום חופשי על בובת חייטות.

התצוגה אשר החלה בצבעים בוהקים, הפכה לקולקציה שחורה, והסתיימה עם הדפסים פסיכדליים מבהילים והולוגרמות נוצצות שהוטבעו על פריטי ערב כגון: שמלות, מחוכים ואוברולים. לאורך התצוגה נראו פריטים מעניינים כמו קרדיגנים סרוגים שנכרכו סביב המותן ויצרו חצאיות קצרות מעל טייצים ורודים מודפסים; מגפי פרווה ארוכים שמעליהם סרט שנכרך ב-X עד השוקיים; ז'קטים ומעילים עם כתף מובנית בצורת סנפיר, המזכירה את הכריות של שנות ה-80; אריגים סקוטיים התפורים באלכסון או לחלופין כחליפת שני חלקים או כמכנסיים קצרים נפוחים עם סיומת סרוגה; סטרפלסים בדוגמאות שונות חצאיות ושמלות ענק מרובות בד בתפיסות א-סימטריות ומכנסי סבא רפויות בחלק העליון אך צמודות ביותר באזור הרגליים ועוד. אין מה לומר. היתה זו קולקציה מאד עשירה ומאד מגוונת.

ההשראות היו מרובות ומגובבות. מחד, ניכרו השראות מתקופות שונות כמו שנות ה-70 וה-80, מיוון ומרומא, מאנגליה, מסקוטלנד ועוד. מאידך, ווסטווד העידה שנושא הקולקציה הינו "חפות" כאשר ההשראה העיקרית נשענת על סיפורו האישי של אמריקאי-אינדיאני בשם לאונרד פלטיאר (LEONARD PELTIER ) שנידון לשני מאסרי עולם באשמת רצח שני סוכני FBI. לאונרד טוען לחפותו והצליח ליצור לו קהל תומכים ביניהם ווסטווד.

הקולקציה הוקדשה לו ולכל אי הצדק והעוולות שנעשו בעולם. אלמנטים מסיפורו האישי משולבים בקולקציה, כמו דוגמנית שעלתה עם שקיק סרוגה על ראשה כתזכורת לראיון שנערך עם פלטיאר בעבר ובו נחבשה לאסיר שקית חומה על ראשו. על דגמים לא מעטים הופיעו טקסטים העוסקים בחפות וצדק.

את הקולקציה של ווסטווד, מורכבת וקשה לעיכול ככל שתהיה, חשוב להתעקש ולבחון כמסמך היסטורי של אישה בשלה עם חזון ואמירה מובהקים בעולם האופנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully