וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רק קעקוע

ענת אור

6.1.2006 / 9:53

לא על בטן ריקה, לא בקיץ, אם אתם חולי פסוריאזיס אז עדיף שלא ובטח לא לקחת אספירין לפני - המדריך למתקעקעים

באחרונה נפל לידי מגזין ישראלי חדש לענייני טיפוח ויופי שיוצא לאור כבר חצי שנה, בתדירות של פעם בחודש. המגזין, שנקרא "יופי!", הוא מגזין מקצועי שמיועד למעצבי שיער, קוסמטיקאיות, מאפרות, מנתחים פלסטיים ובעלי מקצוע נוספים מהתחום, שזוכים בו לעדכונים מקצועיים. בגיליון דצמבר התפרסמה בו כתבה מקיפה על קעקועים, נושא שבשוליים של תעשיית היופי. הכתבה מתייחסת להיבטים המקצועיים של התחום, לסכנות שטמונות בו ויש בה טיפים לעשייה נכונה של קעקוע.

בנוסף לעצה הידועה יחסית, שקעקוע עושים בחורף ולא בקיץ, מומלץ בכתבה לא לשתות אלכוהול ולא לקחת כדור אספירין 24 שעות לפני עשיית קעקוע, כיוון ששניהם גורמים לדילול של הדם ועלולים לגרום לדימום מוגבר.

לא מומלץ לעשות קעקוע על בטן ריקה, וחולי המופיליה וסוכרת צריכים להתייעץ עם הרופא המטפל לפני כן. גם חולי פסוריאזיס מוטב להם להימנע מלהתקעקע, וגם אנשים שיש להם בעיות בשסתומי הלב. אצל אנשים הסובלים מאסטמה של העור עלול הקעקוע לדהות באופן מיוחד.

יש להיזהר מזיהום, ולכן כדאי לבדוק שהמקום מאושר על ידי משרד הבריאות וכל המכשירים עוברים חיטוי (סטריליזציה). ממש לא כדאי לעשות קעקוע בארצות העולם השלישי, כי אז סכנת הזיהום גדלה ויש גם סכנה להידבק בצהבת או באיידס. סכנה נוספת היא אלרגיה לחומר. הצבעים המשמשים לקעקועים הם על בסיס של מתכות ויש אנשים שאלרגיים להם.

בחור משופם עם מזרק ביד

מי ששרד פיזית את עשיית הקעקוע, עלול להתחרט עליו בשלב יותר מאוחר בחיים ואז עומדות בפניו שלוש טכניקות רפואיות: הסרה באמצעות לייזר, כריתה כירורגית של העור או שיוף העור.
בשיטת הכריתה הכירורגית מוסר הקעקוע לחלוטין אך נותרת צלקת. שיטה זו מיועדת לקעקועים קטנים, שכן עבור קעקועים גדולים נדרשת השתלת עור שמותירה סימן של טלאי.

שיטת השיוף מתאימה לקעקועים שטחיים, כמו אלה שיש בהם רק צבעים ללא קווי תיחום שחורים. לאנשים שיכולת הריפוי של עורם היא נמוכה עלולות להישאר צלקות.

הלייזר היא השיטה הטובה מבין השלוש וחסרונה הוא בכך שלא תמיד היא מסירה את הקעקוע לגמרי. הצבעים אדום וירוק הם העקשניים במיוחד. שישה עד תשעה טיפולים בני עשר עד עשרים דקות, נדרשים להסרת קעקוע בלייזר, עם מרווחים של שמונה שבועות בין טיפול לטיפול.

המגזין מיידע את בעלי המקצוע ואת הנוגעים בדבר על מכשיר לייזר חדש בשם MEDILITE שהביא לארץ אמן הקעקועים אביגדור גרינשפן, בעל קליניקה בהרצליה פיתוח. יתרונו של המכשיר החדש בכך שהוא משתמש בקרני אור באורכי גל שונים בהתאם לצבעים השונים. המכשיר מאפשר דהייה מקסימלית של הקעקוע בלי שינוי במרקם או בצבע העור.

אפשר גם "לערוך" קעקוע, להסיר חלקים ממנו ולהפוך אותו לקעקוע שונה וקטן יותר, כאשר עד היום, מי שרצה לשנות את הקעקוע היה צריך לקעקע מעליו קעקוע גדול יותר.

בכל מקרה, תמיד כדאי להתקעקע במקום מסודר, ולא להתפתות לעסקאות קעקוע מפוקפקות במרתפי מסיבות אפלים על ידי בחורים משופמים עם מזרק צבעוני ביד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully