וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל שלא יצאתי ערס

רועי ירושלמי

24.10.2006 / 13:40

אבנר מלכה, מעצב השיער של "האלופה" הוא הז'וז'ו חלסטרה הכי מצחיק במגזר. קבלו את הקלף הסודי של היודה לויים

את אבנר מלכה אפשר לתאר כדרדס של עולם הספרות. למה, אתם שואלים בצדק? כי בדומה לעולמם החבוי של היצורים הכחולים והקטנטנים, גם מלכה ומספרתו הצוהלת הם די נסתרים מהעין - ספונים אי שם בקומת הכלאיים שבמתחם "קסטרו תל אביב", כך שרק הטובים (או יותר נכון המפורסמים) מצליחים לראותם.

בכלל, שמח ב9%, מספרתו של אבנר מלכה (31), הבחור שחתום בין השאר על תסרוקות הקאסט של "האלופה". הספר הבולט-חשאי מזמר לו בזמן העבודה ובין גיזום לגיזום, רצות אצלו דאחקות כאילו עדי אשכנזי כותבת לו את הטקסטים.

הוא התחיל לגזוז בגיל 18 ובארבע השנים האחרונות הוא מנהל את 9% - המספרה השמחה שלו. 6 מתוך 13 השנים שלו בתחום, עברו עליו בגזוז, שם החל לצבור מעריצים בקרב כוכבני המין החזק כדוגמת עומר ברנע, אמיר פיי גוטמן, ג'וני קוניאק, חבר הילדות גיא אריאלי וכמובן יהודה לוי. אלו מצידם החלו לבוא במיוחד לאחר שנודע כספר הצמוד של היי פייב.

מלכה: "בלי להשתחצן, אני חושב שהיום אני מספר אחד בארץ בתספורות גברים. בתחומים אחרים יש המון אנשים מוכשרים, יותר ופחות, אבל זהו התחום שאני הכי חזק בו."

- מה הביא אותך בעצם למספריים מלכתחילה?

מלכה: "בגיל 18 יצאתי עם מישהי שאמא שלה הייתה ספרית והתחלתי לעבוד אצלה. חוצמזה, תמיד נמשכתי למספרות, אהבתי את הריח שם.

- מה, החריף של הגוונים? לא באמת..

(צוחק) לא לא! אני מתכוון לריח של הספריי לשיער."

ממש כמו בסרט אמריקאי, תוך זמן לא רב נהייה מלכה למלך הפ?נים המקומי של רמלוד ("אתה יודע איך זה עם הנשים בלוד, כולן אוהבות פן- קרשים, ואני למזלי הייתי טוב בזה."). עם גיוסו לשירות קרבי במג"ב, הניח בצד את הפן, אך לא לאורך זמן. לאחר שמונה חודשים, שובץ מחדש כג'ובניק, והחל לתפקד הלכה למעשה כספר בסיס מפח"ש בקסטינה.

מלכה: "רציתי להיות טבח ולשרת שבוע- שבוע. אפילו לעזה הייתי מוכן שישלחו אותי. לפני שנכנסתי לקצין המיון, התיידדתי עם הספר של מחנה מפח"ש, ששכנע אותי לומר שאני ספר מקצועי ושאני רוצה להיות ספר. הלכתי על זה מול הקצין ובסוף שובצתי כספר בבסיס."

"בהתחלה לא ידעתי לספר גברים בכלל. באתי למחרת השיבוץ למספרה, וגיליתי שנסים, שהבטיח לעזור לי, לא שם. זה היה כמובן אחד מהימים החופשיים שלו. איכשהו התחמקתי כל היום מלעבוד, כדי שלא יגלו שאני לא יודע. ואז, ממש בסוף היום, בא הרס"ר של הבסיס עם שני טבחים והכריח אותי ואת הספר השני לספר את השניים במקביל. התספורת שלי כמובן יצאה כמובן זוועת עולם והטבח, שהיה ערס כבד מבאר שבע, התחיל לצעוק עלי ועל זה שהתספורת מכוערת. למרות שלא ידעתי איך מספרים והכל, לקחתי ללב והחלטתי לקחת את עצמי בידיים. מאז היה די בסדר. אז גם גייסו לבסיס את גיא אריאלי, חבר ילדות שלי מלוד. שמו אותו שיהיה הנהג של התא"ל בבסיס ואז היה בכלל קטעים. הייתי חוזר לצבא היום רק בשביל הצחוקים."

תקופת הקנסות

עם שיחרורו מהצבא, נסע מלכה ללימודי עיצוב שיער בברצלונה, שבסופם התמקם ב"גזוז". לאחר שכאמור סיפר את חמישיית המטרוסקסואלית הציונית הראשונה ושאר ירקות ברנז'איים, החל כוכבו לנסוק שוב בעקבות התספורת שעשה ליהודה לוי לסידרה "סימן ונוס" של הוט. סידרה שהיוותה מעין קו פרשת מים עבור לוי, וסימלה את המעבר שלו מילד חמוד ומיני-ידוען לגבר, לגבר-גבר ולמגה-סלב.

מלכה מספר באגביות על היום הגורלי הזה "זה היה איזשהו חג, שמחת תורה או יום העצמאות, אני כבר לא זוכר. הבמאי הביא את לוי אלי הביתה ואמר לי: "ברגע שלא יזהו את יהודה לוי – זו תהיה התספורת שאני רוצה". תספורת הסער פדידה, שהמצאתי לו ב"האלופה", היא בעצם עידון של התספורת שעשיתי ל"סימן ונוס", סוג של מוהיקן רחב, שהצדדים שלו מגולחים".

ואכן, בזכות ההצלחה התדמיתית שהנחיל ללוי ב-ב"סימן ונוס", המשיכו השניים גם ל-"אלופה", שם עיצב מלכה את תספורותיהם של כל הקאסט ואף הבליח כאבנר, ספר במספרתה של טובה גמזו (מירב גרובר)- "פאם פאטל".

- לטובת הצופים בטלנובלה ז"ל, אתה חייב אחת ולתמיד להסביר: מה הקטע עם תספורת של ניצולת שואה גרעיניתף, שיש על הראש של מיכל גבריאלוב?

"קודם כל, ישבנו על כל העניין חודשים מראש, כדי להתאים את השיער לכל אחת מהדמויות. העניין עם התספורת הוא שסיגי (מיכל גבריאלוב – ר.י) בעצמה ספרית, והיא כל כך נחושה להראות לסביבה שהיא כזו, שהיא תנסה הכל וגם על הראש שלה. לטובה, מנגד עשינו קרשים, כי זה הכי התאים לדמות שלה".

- הדמות שלה מבוססת על מישהי אמיתית?

"האמת שהייתה לי בוסית כזאת, בדיוק כמו טובה גמזו, שהייתה גם נותנת קנסות. גם הייתה מורידה לנו מהמשכורת בסוף החודש.

- על מה?

"פעם לקח לי לעשות למישהי סלסול שעתיים, בעיקר כי לא הייתי מנוסה בזה לפני כן. על זה קיבלתי 50 שקל קנס, ממשכורת הרעב שלי שעמדה על 700 שקל בחודש."

ד"ש לכלות

בחייו הפרטיים, ומחוץ למספרה, מלכה חובק בת זוג, מה שמבדיל אותו מגדרית מחלק ניכר של מעצבי השיער. גם להגדרה המסורתית השנייה של הספרים, הערסו-מתורבתים רודפי השמלות, קשה לשייך את מלכה, על אף הדיבור הבלתי אמצעי והחביב, שמזכיר לפרקים את ז'וז'ו חלסטרה.

- מאיפה נוצרה הדיכוטומיה הזו, שרוב הספרים הם או ג'ונים או מחומצנים?
"האמת שאין לי מושג, אבל שלא יהיה לך ספק, אם הייתי נשאר בלוד הייתי בטוח נהיה ערס."

- אם או בלי קשר, ספרים הם כידוע עם יצירתי, ובתחרויות רואים מבחר מרהיב של תספורות. ובכל זאת, למה תמיד, על אף כל היצירתיות הזו, רואים ברחוב רק את אותו מספר המצומצם של התספורות?

"כמו באופנה, גם בשיער יש מכתיבי אופנה, שאנשים רוצים להראות כמוהם. בסופו של דבר זה גם מקל עלינו, הספרים, כשרוב האנשים דורשים תספורות כמו שהם רואים על מכתיבי האופנה, כדוגמת המוהיקן של סער פדידה/ יהודה לוי והפונינט של נינט, שהוא חלק מהמראה הגותי ובגדול, כל המראה הזה חוזר."

"בנוסף, וכמו בכל תחומי החיים, גם בשיער מתעורר הטרנד הבריאותי, שמתבטא בחזרה לטבעיות. הרבה מהיעל בר זוהריות רוצות היום להיות מלי לוי, לחזור לצבע הטבעי ותוך כדי להרוס כמה שפחות את השיער. מי שנדפק הן אלו עם השיער הלבן"

- הממ. אולי עכשיו, שמריל סטריפ מככבת ב"שטן לובשת פראדה" עם שיער אפור תעלה ותבוא הגאולה של המגזר הזה, בצורת טרנד של שיער לבן...

"גם זה בטוח יגיע מתישהו, טרנד של שיער סבתות בסגול וכחול. הייתי רוצה לראות את טובה גמזו מתבגרת ולצבוע לה את השיער כמו מיסיס סלוקומב ב"מישהו מטפל בך. עם זאת, לדעתי, בעתיד הקרוב נראה שאצל הגברים יחזרו התספורות משנות השישים והשבעים, ובעיקר זו של מייק ברנט, עם הפאות הבולטות, הנפח ובעיקר הנוכחות החזקה. גם הפוני כמו זה הביטלס הולך."

- יש לך משהו להצהיר לסיום?

"תרשום בגדול שאין לי כוח לכלות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully