• וואלה! ראשי
  • הפוך לדף הבית
  • שלום אורחקרא דוארפתח תיבת דואר חינם!
  • מזג אוויר
  • מפות
  • קניות
 
המעצבת, התשוקה וארון הבגדים: דינה גלס לחורף 2013-14
8/01/14 10:12
מאת: אדר ריכטר, מערכת וואלה!
עלמה בנונשלאנט: עלמה לחורף 2013-14
16/12/13 8:33
מאת: רוני ודנאי, מערכת וואלה!
בתוך מזוודה לא גדולה: אווה מנדלבאום לחורף 2013-14
15/12/13 11:31
מאת: אדר ריכטר, מערכת וואלה!
בגישה ספורטיבית: סמפל לחורף 2013-14
10/12/13 15:43
מאת: רוני ודנאי, מערכת וואלה!
עוגת היער השחור: נעמה בצלאל לחורף 2013-14
8/12/13 14:38
מאת: רוני ודנאי, מערכת וואלה!
סגור
סיקור מיוחד סיקור מיוחד חורף 2013-14: עונה עם טקסטורות
חורף 2013-14 עונה עם טקסטורות

שינוי מיתולוגי: קליגולה לחורף 2013-14

מאת: מאיה אשר, מערכת וואלה!
פייסבוק טוויטר

רשת קליגולה משנה תדמית בשלוש השנים האחרונות וממותג שהיה מזוהה בעיקר עם נוחות היא מנסה להצטייר כמותג צעיר ומעודכן. האם האיכות נפגעת בדרך אל הטרנד?


יובל שרף לנעלי קליגולה, חורף 2013-14 (צילום: יח"צ) יובל שרף לנעלי קליגולה, חורף 2013-14 (צילום: יח"צ)

יובל שרף לנעלי קליגולה, חורף 2013-14 (צילום: יח"צ)


בשבוע שעבר נערכה פרזנטציה עבור עיתונאים לנעלי קליגולה, בה הציג המותג הוותיק את הקולקציה לחורף 2013-14. כבר ברגע הראשון היה אפשר להבחין בדיסוננס. למרות ומדובר בקולקציית חורף, שאמורה להתקשר עם אווירה קרירה וחורפית, אוסף הנעליים הוצג דווקא בחצר שטופת שמש, כשהנעליים מונחות בתוך מעין ארון שהוצב על כר דשא ירוק. אין בכך שום דבר רע כשלעצמו, אבל על הרקע הזה המסר העונתי נטה להתמסמס והתפאורה התקשתה להציב את העיצובים בקונטקסט הנדרש.

התחושה המבולבלת, שמנסה להכפיף מספר עולמות מנוגדים לכאורה ביחד, התעצמה עם הקולקציה. מהדגמים שהוצגו ניכר שאין קונספט עיצובי מארגן מלבד השאיפה לקלוע לכל טרנד אפשרי. "הקו המאחד את הקולקציה הוא למעשה לקחת טרנדים עונתיים ולתת להם פרשנות נעימה על מנת שכל אחת מהנשים תוכל ליהנות מהנעליים. אין השראה ספציפית בקולקציה, אלא הלקוחה היא זאת שמנחה אותנו ולכן המותג עוקב אחר טרנדים", מציינת אנה קנטרוביץ', מעצבת המותג. ואכן ניתן לראות בקולקציה כמה טרנדים מוכרים בניהם שילוב של ניטים, גימור מטאלי, הדפסים חייתיים, פלטפורמות וסוליות רחבות במראה סבתא-שיק. הבעיה היא, שמרוב כיוונים קשה לשים את האצבע על אמירה המבדלת את הקולקציה הזו מאין ספור קולקציות אחרות, חלקן בכלל של רשתות שאינן דווקא מתמחות בעיצוב נעליים. השאלה מדוע ללכת דווקא לקליגולה, ולא למותג אחר, נותרת חסרת מענה.



ההתרחבות הסגנונית של הקולקציה היא למעשה נדבך נוסף בתהליך המיתוג המחודש של קליגולה. הרשת עברה לפני שלוש שנים ריענון קונספטואלי; כל החנויות שופצו, צוות המכירות שודרג והמותג לקח את יובל שרף כפרזנטורית שמטרתה להציג את המותג כמותג צעיר ואטרקטיבי. אגב, זהו המקום לציין שהרשת הולכת ומתרחבת גם לפריפריה ועתידה לכלול כ- 40 עד 50 חנויות תוך שנתיים. בנוסף מתכוונת הרשת להכניס מוצרים משלימים תוך שנה ומפנטזת על קולקציית נעלי גברים אולי אפילו בחורף הבא.

לשינוי יש גם אספקטים נוספים ופיזיים. אם בעבר המותג היה מזוהה בעיקר בזכות נעלי העור שלו והיה ידוע כמותג איכותי, ניכר שהיום המצב השתנה. מלבד אותה גישה חופשית למגמות עונתיות חולפות, בקליגולה משנים גם את החומרים עצמם. מלבד עור ועור ממוחזר, שהוא בעל תכונות של עור אך דומה במראה שלו לוויסקוזה, יש לא מעט חומרים דמויי עור. "המותג עושה תמהיל של נעליים עשויות מעור ומחומרים סינטטיים, אך מקפיד לשמור על הנוחות והאיכות" מציינת קנטרוביץ ומוסיפה כי "מחיר העור יקר ולכן נמצא בקליגולה נעלי עור בגזרות הקלאסיות ואילו את הטרנדים מייצרים מחומרים אחרים". עם זאת, קשה להתעלם מעובדה ברורה - העיצובים העשויים מתחליפי עור בולטים בפשטותם הלא מחמיאה.


טווח מחירים: 199-999 שקלים.









 

תגובות
הוסף תגובה

צילום תגובה
מאת:
נושא:
  בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאים הבאים:
אין לפרסם באתר תגובות המפרות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות בעלות אופי מיני בוטה, תגובות מאיימות, גזעניות, מוציאות לשון הרע, מעודדות לביצוע הסתה, פוגעות בפרטיות, מזיקות, פוגעות ברגשות הציבור, מפרות זכויות קניין רוחני ותגובות בעלות אופי מסחרי ו/או מידע פרסומי. האחריות הבלעדית לתוכן התגובה הינה של כותב התגובה. וואלה שומרת לעצמה את הזכות למסור את פרטי כותב התגובה לכל גורם בהתאם לשיקול דעתה ושומרת לעצמה את הזכות לפרסם רק חלק מהתגובות ו/או למחוק תגובות שפורסמו. אין באמור לעיל כדי לגרוע מהאמור בהוראה מהוראות תנאי השימוש באתר או בכל דין אחר.
הוספת תגובה
מאת:
נושא:
תוכן:
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאים הבאים:
אין לפרסם באתר תגובות המפרות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות בעלות אופי מיני בוטה, תגובות מאיימות, גזעניות, מוציאות לשון הרע, מעודדות לביצוע הסתה, פוגעות בפרטיות, מזיקות, פוגעות ברגשות הציבור, מפרות זכויות קניין רוחני ותגובות בעלות אופי מסחרי ו/או מידע פרסומי. האחריות הבלעדית לתוכן התגובה הינה של כותב התגובה. וואלה שומרת לעצמה את הזכות למסור את פרטי כותב התגובה לכל גורם בהתאם לשיקול דעתה ושומרת לעצמה את הזכות לפרסם רק חלק מהתגובות ו/או למחוק תגובות שפורסמו. אין באמור לעיל כדי לגרוע מהאמור בהוראה מהוראות תנאי השימוש באתר או בכל דין אחר.
מדור פירסומי