וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוז כנעני: קולקציית התכשיטים הראשונה של עומרי גורן

18.1.2015 / 14:08

מעצב השמלות עומרי גורן משיק לראשונה קולקציית תכשיטים. ההשראה: בתי כנסת ופריז. הדרך: שילוב ייחודי בין מתכות לבדים. התוצאה: לא מדובר בעוד קולקציה קלאסית, אלא בתכשיטים שכל אחד מהם הוא מעין יצירת אמנות

קולקציית תכשיטים של עומרי גורן. צילום: הילית כדורי,
"בין לה פורג' רויאל לארץ כנען"/צילום: הילית כדורי

מעצב האופנה עומרי גורן, המוכר בעיקר בזכות עיצובי שמלות כלה וערב, משיק בימים אלה קולקציית תכשיטים בפעם הראשונה. אין זה מפתיע שגורן פונה דווקא לעיצוב תכשיטים; כבר בתור נער הוא נהג ליצור תכשיטים מגדרות לולים שהיו מפוזרות ברחבי המושב בו הוא גדל, ולשלב בהן אבני פסיפס.

לימים למד גורן צורפות ואופנה בבצלאל. את הידע והתשוקה שלו לתכשיטים ניתב להפקות אופנה שבהן עיצב את האביזרים הנלווים לשמלות, כך שהנגיעה לעיצוב תכשיטים למעשה תמיד היתה שם ורק חיכתה להזדמנות לפרוץ.

אחרי שנה של מחקר ועוד חצי שנה של עבודה אינטנסיבית, השיק גורן את קולקציית התכשיטים הנקראת "בין לה פורג' רויאל לארץ כנען". את ההשראה ליצירה קיבל מערכי היהדות אותם ספג בתור ילד מביקוריו בבתי כנסת ומחשיפתו לבדיה העשירים של הפרוכת, הטלית ואבני החושן, וכן מהימים שבהם התגורר ברחוב לה פורג' רויאל בפריז, שפירושו רחוב הנפחות בחצר המלך.

קולקציית תכשיטים של עומרי גורן. צילום: הילית כדורי,
ניכרת ההשקעה, המחשבה והטכניקה בכל פריט/צילום: הילית כדורי

ממבט על הקולקציה, המונה 31 פריטים, ניתן לראות את העבודה הייחודית של גורן. לא מדובר בעוד קולקציה תכשיטים קלאסית, אלא בתכשיטים שכל אחד מהם הוא מעין יצירת אמנות. במיוחד ניכרת ההשקעה, המחשבה והטכניקה של גורן בכל פריט, כשהרעיון המנחה היה לשלב בין שני חומרים שונים- מתכות ובדים, כך ששילוב הבדים בתכשיט ישמש כתחליף לאבני חן. גורן שילב בדים ייחודיים, ארוגים בשתי וערב, אותם הוא ייבא ממקומות שונים בעולם, אותם עיבד על מנת להגיע לרמת גימור גבוהה ועדיין לא לאבד את החיות של הבד. בנוסף, היות ומדובר בחיבור לא רגיל בין בד למתכת, עשה גורן עבודת מחקר יסודית על מנת ליצור מחברים שיוכלו להדק את החומרים יחד וליצור להם מסגרת ראויה, בניהם ניטים דפוקים בסגנון ימי הביניים, מוטות מתכת ועוד.

זאת אמנם קולקציית התכשיטים הראשונה של המעצב, אך גורן טוען שהוא מעוניין להמשיך וליצור, בנוסף לעיצוב השמלות, כשהשאיפה היא להציג במוזיאונים וגלריות ולייצא תכשיטים לחו"ל. בינתיים קהל היעד אליו מכוון גורן הוא "אנשים שמבינים את הערך המוסף שיש בתכשיט", לדבריו. ואכן לא לכל אחד יתאימו עיצוביו, היות ומדובר בתכשיטים גדולים, דומיננטיים ויוצאי דופן. אמנם יהיה קשה לקלוע לטעם של קהל לקוחות גדול, אך ללא ספק הוא לא יותיר אף אחד אדיש אליהם.

טווח מחירים: 430-1,299 שקלים
לברור נקודות מכירה 054-8062267
ניתן לקנות גם דרך האתר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קולקציית תכשיטים של עומרי גורן. צילום: הילית כדורי,
קולקציית תכשיטים של עומרי גורן/צילום: הילית כדורי
קולקציית תכשיטים של עומרי גורן. צילום: הילית כדורי,
שימוש בבדים ארוגים בשתי וערב/צילום: הילית כדורי
קולקציית תכשיטים של עומרי גורן. צילום: הילית כדורי,
חיפוש אחר מחברים שיוכלו להדק יחד את שני החומרים המנוגדים/צילום: הילית כדורי
קולקציית תכשיטים של עומרי גורן. צילום: הילית כדורי,
הבדים בתכשיט משמשים כתחליף לאבני חן/צילום: הילית כדורי
קולקציית תכשיטים של עומרי גורן. צילום: הילית כדורי,
השאיפה של גורן היא להציג במוזיאונים וגלריות ולייצא לחו"ל/צילום: הילית כדורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully