וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט תסרגי את זה

תמר מרקוביץ/

1.9.2015 / 14:23

מה שהתחיל בדגם מוצלח של נעלי ספורט מעשה ידי נייקי הפך למגפה. בזכות האינסטגרם נחשפו מיליוני אנשים בעולם לאימג'ים של הדגם הסרוג והצבעוני, שעבר טרנספורמציה לאביזר אופנה הכרחי בארון מעודכן - עם ובלי קשר לספורט או לחיבה ללבוש ספורטיבי

נעלי ספורט סרוגות. אינסטגרם של נסטיה ליסנסקי, אתר רשמי
נסטיה ליסנסקי מביאה באזז לנייקי על תקן מובילת דעת קהל אינסטגרמית/אתר רשמי, אינסטגרם של נסטיה ליסנסקי

בהתחלה חובבי הכושר והריצה נסחפו לטרנד, ואחר כך הם הציפו את האינסטגרם, כנראה לא מעט בזכות הפעילות המדויקת של נייקי ברשתות החברתות דרך מובילות דעת קהל בארץ ובעולם. מה שהתחיל בדגם מאוד מוצלח של נעלי ספורט הפך למגפה של ממש. ושככה ייראו המגפות שלנו. נייקי, חברה שידועה באסטרטגיית שיווק מתקדמת וחוזת טרנדים, אימצה כבר לפני שנים מובילות דעת קהל אופנתיות ברשת ברוב המדינות בהן היא משווקת, והחלה לטפח את שגרת האימונים של הפאשניסטות עטורות העוקבים בתמורה למלתחה עשירה מבית המותג.

למעשה הסידור הזה מוכר וידוע בקרב ספורטאים ומתקיים כבר עשורים - כל מותג ספורטיבי מטפח לו את קבוצת ה"טימניקים" שלו, פורש עליו חסותו וכולם זוכים - הספורטאי זוכה לאבזור חופשי ולמלגות כאלו או אחרות, המותג זוכה לזיהוי - מעין פרזנטור - באופן העמוק והאותנטי ביותר. הסידור הזה מתאפשר בעיקר כאשר המותג מזהה הבטחות, כלומר כוכבים פוטנציאליים, ועל כן הפיצוח של איתור דמות מתאימה הוא לא משימה טריוויאלית. דרוש אדם לא מוכר מדי אבל מוכר מספיק, שמבטא את ערכי המותג אבל מביא לו ערך מוסף.

בשנים האחרונות המלחמה על קהל צרכני האופנה בקרב מותגי הספורט, שטיפחו מחלקות אופנה עצומות ועתירות משאבים, הביאה את החברות הגדולות אדידס ונייקי לבחור למעשה באותה אסטרטגיה שהוכיחה את עצמה במאה הקודמת עם הספורט - פאשניסטות מקומיות ובינלאומיות קיבלו פניות עם הזמנה "פשוט לעשות את זה" - תכנית אימונים, מאמן אישי ומלתחה מושלמת הן מנת חלקה של מובילת דעת קהל שנבחרה, שלא לדבר על השתתפות באירועים בינלאומיים של החברה וגם במרתונים ייחודיים ואופנתיים - מהסוג שבו המדליה למסיימות היא שרשרת של טיפאני.

הגרסה הסרוגה של נייקי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך הוחדרה התפיסה כי שילוב של נעלי ספורט וחצאיות מוביל ללוק מגה שיקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת נייקי התבייתה על דמויות מפתח איקוניות כמו הדוגמנית קרלי קלוס ואושיית האינסטגרם האיטלקיה הלוהטת אלאונורה קריסי, ובארץ היא זיהתה את הפוטנציאל של תופעת האינסטגרם המקומית נסטיה ליסנסקי.

אדידס מצדם השיבו אש, אבל בחרו בגישה מסורתית יותר - להתמקד בדמויות פופולריות להפליא מעולם המוזיקה, בעיקר המוזיקה השחורה, אשר מזוהה כל כך עם סגנון אופנת הספורט. סלבריטאי על כמו קנייה ווסט, ריטה אורה ופארל וויליאמס הם שמות לדוגמא, כאשר הראשון בעיקר מזוהה עם הדגם הסרוג של אדידס.

כך או כך, לא מעט בזכות האפליקציה לשיתוף תמונות נחשפו מיליוני גולשים ברחבי העולם לעשרות אימג'ים של הדגם הסרוג והצבעוני בדרך כלל, והוא עבר את הטרנספורמציה המושלמת לאביזר אופנה הכרחי בארון מעודכן - עם ובלי קשר לספורט או אפילו לחיבה ללבוש ספורטיבי.

ובכן, מעל שלל המעלות שמבטיחים לנו בדגם החדש והמפורסם - משקל מינימלי, תהליכים הנדסיים מדויקים אשר הופכים את הנעל לעור שני לרגל ואפילו עדויות על כך שהרצים שהגיעו למקומות הראשונים באליפות העולם בשנת 2011 נעלו את דגם הפליי-ניט של נייקי, אנחנו מדברים על אופנה. וכאן המקום לשבח את אותן פאשניסטות שהחדירו לעוקבים שלהן את התפיסה שאפשר לנעול נעלי ספורט (לא סניקרס! ממש נעלי ספורט) עם שמלות קצרצרות, עם חצאיות בכל אורך (ובמיוחד אורך מידי - לוק מגה שיקי לכל מצוידת בשתי רגליים ארוכות במיוחד) וכמובן עם מכנסיים מכל סוג. בקיצור, נעל הספורט הסרוגה היא כנראה הפריט שיוביל אותך בסתיו הקרוב לא רק לחדר הכושר אלא גם לשלל פעילויות פנאי, ואם את אמיצה במיוחד וגם מוזמנת לשטיחים אדומים, אולי אפילו לשם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הדגם של לה קוק ספורטיף

נעל סרוגה של לה קוק ספורטיף. יח"צ חו"ל,
להשיג בחנות הדגל של המותג ברחוב שינקין 6 תל אביב/יח"צ חו"ל

אולטרה בוסט של אדידס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנעל של קניה ווסט לאדידס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדגם של סקצ'רס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully