וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטור מצחך: כלות מפורסמות והטיארות שלהן

15.7.2017 / 8:42

באווירת עונת החתונות, קחו השראה מהנזר ששימש את נשות המלוכה והאריסטוקרטיה באירופה מאות שנים, ונראה על כלות רבות עד היום. מהנסיכה דיאנה דרך גרייס הנסיכה ממונקו ועד המלכה מדונה

קייט מידלטון עונדת את כתר הפנינים והיהלומים של הנסיכה דיאנה/מערכת וואלה! News

נזר, או טיארה - אם אתם מחפשים אותו בחו"ל ורוצים שיבינו אתכם - משמש מאות שנים באירופה את בנות משפחות מלוכה. מהמאה ה-18 הוא החל לשמש גם נשים שאינן בהכרח נסיכות באירועי "עניבה לבנה" ובחתונות (שלהן או של אחרות). בדרך-כלל מדובר כמובן על נשות אריסטוקרטיה שאהבו להתהדר בסגנון נשות המונרכיה המקומית, ולהפגין את העושר המשפחתי. המלכה ויקטוריה עוררה תדהמה כשהעדיפה לעטר את ראשה בזר פרחים ולא בנזר מאוסף בית המלוכה, ואף יצרה טרנד שנמשך עד היום. אבל הטיארות לא נעלמו. למעשה, הן היהלום במראה של כלות ידועות רבות.

בכל חתונה מלכותית באירופה היום, כולם מצפים לראות לא רק את שמלת הכלה, אלא גם את נזר בחירתה. לא פעם מדובר בבחירה המשקפת את אישיותה של הכלה, שגם מספרת משהו מהסיפור המשפחתי. מעבר לכך, הבחירה חייבת להתאים לסגנון הטקס, למקומה של הכלה בשושלת המלכותית ולשמלתה. הנסיכה דיאנה ענדה בחתונתה את "טיארת ספנסר", נזר שעבר מדור לדור במשפחתה. קייט מידלטון ענדה את "טיארת האלו", נזר מהאוסף המלכותי שהמלך ג'ורג' ה-6, אביה של המלכה, הזמין מקרטייה עבור רעייתו המלכה אליזבת האם - שהורישה אותה לבתה. זארה פיליפס, בתה של הנסיכה אן, ענדה בחתונתה את "טיארת מינדר", נזר בסגנון יווני שהיה שייך פעם לנסיכה אליס, אמו של הנסיך פיליפ. ערכם של הנזרים הללו לא ממש ידוע וקשה להעריך את שוויים. מה שכן, הם יקרים במיוחד, לא רק בגלל שיבוץ היהלומים ושאר האלמנטים יקרי הערך, אלא גם בגלל ההקשרים ההיסטוריים. הנזר אומץ כמובן כאקססורי משלים על-ידי מפורסמות רבות, ליצירת מראה חגיגי בלתי נשכח. הביטו ב-12 טיארות בלתי נשכחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully