וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ E

4.7.2005 / 10:04

טי-שירטים של הוגו בוס, מגפי בוקרים וחולצות של דונה קארן. באתר E-bay אפשר למצוא מותגים בינל' במחירים מצחיקים

אי שם בשנת 2003 הבינו בעלי עסקים בארה"ב את פוטנציאל המכירות הבינלאומיות שקיים באתר האינטרנט E-bay. עד אז נהוג היה לשלוח מוצרים רק בתחומי ארה"ב, אנגליה או כל מדינה אחרת בה היה רשום האתר, וכיום כמעט כל סוחר באתר ישלח את מרכולתו לכל מקום בעולם. לפרט האינפורמטיבי הזה יש משמעות עבור צרכני האופנה, בשבילם נפתח עולם חדש של אפשרויות קנייה.

כצרכן אופנה פעיל אני מרבה לערוך קניות ב-E-bay. לפני מספר ימים רכשתי זוג מגפי בוקרים של "דוראנגו" ב-16 דולר. הדגם אינו נמכר בישראל, אך לו היה, סביר להניח שמחירו היה נע סביב 1,200 שקל. מגפי "סנדרה" ספרדיות (1,900 שקל ברמת אביב) תוכלו להשיג ב-95 דולר. חולצת טריקו של הוגו בוס (850 שקל) תמצאו ב- 19.99, ודונה קארן (199 שקל "במבצע") תרכשו ב-4.99 דולר. וניתן למצוא עשרות סוגים של נעלי אלדו, פלורשיים או בירקנסטוק במחירים שמתחילים ב-10 דולר.

איך עושים את זה? השיטה פשוטה: הולכים לקניון או לכל חנות בגדים שמחזיקה מותגים בינלאומיים, מודדים את הבגד בו אתם מעוניינים ורושמים את פרטיו (דגם, מידה, צבע). מחמת הנימוס, רצוי שלא לעשות זאת מול עיניהם של המוכרים. לאחר מכן מקישים במנוע חיפוש את הדגם, ומנסיוני, קיים סיכוי גבוה שהוא יימצא ב-E-bay.

כיום, רוב חברות האופנה מציעות מותגים למכירה ב- E-bay, והיצע הבגדים והנעליים באתר ממש לא רע. יתירה מכך, כל פריט שתקנו מאופיין על פי הקטיגוריות: "חדש", "נראה כמו חדש", "נלבש רק פעם אחת" וכו', כדי שתוכלו להיטיב לדעת מה אתם קונים. יחד עם זאת, מרבית הפריטים האופנתיים המוצעים באתר הם חדשים.

הקוץ שבאליה הוא מחיר המשלוח. שירות משלוחים מחוץ לארה"ב לא יעלה פחות מעשרה דולר (כ-45 שקלים) ולעתים קרובות יגיע ל-20 או 25. קחו את זה בחשבון כשאתם נותנים את ההצעה, מכיוון שחשוב לזכור את העיקרון שבהצעות באי-ביי: נגעת-נסעת, ברגע ששמת הצעה, אין חזור, ואם איש לא העלה אותה, תהיו מחויבים לשלם. כך שעבור חולצה אחת שעולה חמישה דולרים ייתכן שתיאלצו לשלם 20. אל תיבהלו יותר מדי, בדרך כלל זה עדיין שווה, ובוודאי טוב יותר מלהשאיר כליה בחנות.

זכיתם - שילמתם

למי שעדיין לא מכיר את אי ביי נספר, שהחברה קמה ב-1995. המטרה: להיות מתווך בין מוכרים לקונים, בשוק של היצע וביקוש להכל מהכל. אפשר לרכוש שם כל דבר כמעט, ממחדדי עפרונות ועד יאכטות ודירות. לפני כחמש שנים העלה ג'ף נלסון, שחקן הבייסבול של הניו יורק יאנקיז, מוצר מקורי: שיירי עצם שהוצאו מניתוח בברכו. המחיר כבר האמיר ל-10 אלפים דולר, אולם בית משפט פסק כי החוק לפיו אסור לסחור באיברי אדם תקף גם לאינטרנט, אז הנה לכם מוצר שלא תוכלו להשיג שם.

העיקרון פשוט: אתם מקישים את המוצר שאתם מחפשים על מילות החיפוש, רואים מה המחיר שהוצע עליו ואם זה מתאים לכם – מעלים את ההצעה. אם ברגע שנסגר המכרז לא הייתה הצעה גבוהה משלכם – זכיתם. אם היתה, ממשיכים לחפש.

מאז הוקם האתר, ובעיקר מ-1999, צמחו בארה"ב עסקים המתקיימים ממנו, ונכון ל-2004 נרשמו 430 אלף בתי עסק בארה"ב הניזונים אך ורק ממנו. השירות? בטוח בדרך כלל, כשמספר הרמאויות מסתכם בפחות מאחוז. בנוסף לאי ביי קמו אתרי חינם נוספים, כמו קרייגסליסט או יו-טרייד, חלקם בטוחים יותר וחלקם פחות, אך גם בהם ניתן לדוג מציאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully