וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצב העל אוסקר דה לה רנטה הלך לעולמו

21.10.2014 / 9:39

תעשיית האופנה העולמית מרכינה ראש: מעצב העל אוסקר דה לה רנטה שנחשב ליקיר המפורסמות וכוכב השטיחים האדומים, הלך לעולמו הלילה בביתו שבקונטיקט, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן

המעצב אוסקר דה לה רנטה. GettyImages
אוסקר דה לה רנטה/GettyImages

בוקר קודר בתעשיית האופנה העולמית: מעצב העל אוסקר דה לה רנטה מת הלילה (שני) בגיל 82 בביתו בקונטיקט, ממחלת הסרטן איתה הוא נאבק בשמונה השנים האחרונות.

מעצב העל הדומיניקני שהחל את דרכו כמאייר אופנה ופרץ בהמשך כשהפך לחייט הפרטי של ז'קלין קנדי, אמנם לא נחשב למעז במיוחד, אוונגרדי או חדשני, אך הוא כן נחשב ליקיר הכוכבות בשל סגנונו הזוהר, היוקרתי והנשי. בקרב קהל מעריצותיו הנאמנות נמנות הילרי קלינטון, מישל אובמה, שרה ג'סיקה פרקר, קייטי פרי, זואי דשאנל, קלייר דיינס, קמרון דיאז, אמה ווטסון, ג'סיקה אלבה, אן האת'וויי, קרי וושינגטון, לופיטה ניונגו, איימי אדמס והרשימה עוד ארוכה.

לאחרונה שמו היה בכותרות כמי שעיצב את שמלת הכלולות אמאל אלאמודין, היום אמאל קלוני. הכלה הטרייה בחרה במעצב הוותיק לעיצוב שמלתה והתוצאה, שמלת תחרה רומנטית משובצת פנינים ויהלומים, שזכתה לשבחים בעיתונות האופנה.

בשבוע שעבר פורסם כי דה לה רנטה גייס לשורותיו לתפקיד המנהל המנהל האמנותי את המעצב פיטר קופינג שכיהן עד לאחרונה באותו התפקיד בבית נינה ריצ'י, ויכנס עוד שבועיים לתפקידו החדש. הטיימינג ככל הנראה לא היה מקרי, לאור העובדה כי בשנים האחרונות גילה דה לה רנטה כביכול שיפור במצבו הבריאותי. מינויו של קופינג שהופקד על כל קווי בית האופנה, כולל הכלות, הקוסמטיקה וההום-סטיילינג, נחשב למינוי החיצוני הנרחב ביותר בהיסטוריה של בית האופנה. מינויו של קופינג שם קץ לשמועות כי מעצב האופנה המשתקם ג'ון גליאנו ישתלב בבית האופנה, שמועה שנרקמה לאחר שבשנה שעברה החליט דה לה רנטה לסייע לגליאנו להתאקלם מחדש בתעשייה ולארח אותו בסטודיו שלו לזמן מה.

אוסקר דה לה רנטה בתצוגה האחרונה שלו בשבוע האופנה בניו יורק, ספטמבר 2014. GettyImages
שירת הברבור. התצוגה האחרונה בשבוע האופנה בניו יורק, ספטמבר 2014/GettyImages

דה לה רנטה נולד ב-1932 בסנטו דומינגו שברפובליקה הדומיניקנית. בגיל 18 בעידודו של הכומר שלו, ניגש דה לה רנטה ללמוד בבית הספר לאמנות בסנטו דומינגו מה שפתח לו את התאבון לעולמות האסתטיקה. שנה לאחר מכן עזב למדריד ללמוד ציור באקדמיה המלכותית לאמנויות סן פרננדו. לאחר שנות ניסיון שצבר כמאייר אופנה, ב-1957 החל דה לה רנטה לעבוד אצל מעצב העל כריסטובל בלנסיאגה. שנתיים לאחר מכן חוזר על ידי בתי האופנה לנווין וכריסטיאן דיור, ובעקבות כך העתיק את מגוריו לפריז. ב-1963 נדד מעיר האורות עד לתפוח הגדול, שם החל לעבוד אצל המעצבת אליזבת ארדן.

ב-1967 הקים דה לה רנטה את בית האופנה הקרוי על שמו בניו יורק, ושנתיים לאחר מכן התאזרח. ב-1970 ייסד קו נוסף המיועד לגברים, כאשר באותה השנה זכה למטח של ביקורות בעקבות חצאיות המקסי הארוכות שהציג על המסלול כאלטרנטיבה לחצאיות המיני, מה שלמעשה סימן לימים את הטרנספורמציה מחצאיות המוד הקצרצרות של ימי שנות השישים לסגנון הבוהו שיק שכיכב בשנות השבעים.

ב-1993 החל מעצב האופנה לעבוד במקביל כמעצב הראשי בבית האופנה בלמיין, אותו עזב כמעט עשור לאחר מכן ב-2002 על מנת להתמקד בבית האופנה שלו. ארבע שנים מאוחר יותר ב-2006, בעת שהשיק את קו הכלות שלו, אובחן המעצב כחולה במחלת הסרטן.

לאורך שנות הקריירה המרובות שלו זכה מעצב העל לאינספור שבחים ופרסים, ביניהם פרס מפעל חיים מארגון המורשת ההיספנית, מדליית הוקרה ממלך ספרד, פרס מעצב הנשים הטוב מטעם מועצת האופנה של אמריקה, פרס מטעם קבוצת האופנה הבינלאומית ועוד. בספטמבר האחרון הציג את הקולקציה האחרונה בעיצובו בשבוע האופנה בניו יורק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אמאל אלאמודין, רעייתו הטריה של ג'ורג' קלוני, בשמלת הכלה שעיצב עבורה דה לה רנטה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרה ג'סיקה פרקר

שרה ג'סיקה פארקר לובשת אוסקר דה לה רנטה. GettyImages
שרה ג'סיקה פארקר לובשת אוסקר דה לה רנטה/GettyImages

קייטי פרי

קייטי פרי לובשת אוסקר דה לה רנטה. GettyImages
קייטי פרי לובשת אוסקר דה לה רנטה/GettyImages

טיילור סוויפט

טיילור סוויפט לובשת אוסקר דה לה רנטה. GettyImages
טיילור סוויפט לובשת אוסקר דה לה רנטה/GettyImages

קלייר דיינס

קלייר דיינס לובשת אוסקר דה לה רנטה. GettyImages
קלייר דיינס לובשת אוסקר דה לה רנטה/GettyImages

אן האת'וויי

אן האתוואי לובשת אוסקר דה לה רנטה. GettyImages
אן האתוואי לובשת אוסקר דה לה רנטה/GettyImages

זואי דשאנל

זואי דאשנל לובשת אוסקר דה לה רנטה. GettyImages
זואי דאשנל לובשת אוסקר דה לה רנטה/GettyImages

ג'ניפר גארנר

ג'ניפר גארנר לובשת אוסקר דה לה רנטה. GettyImages
ג'ניפר גארנר לובשת אוסקר דה לה רנטה/GettyImages

ניקול קידמן

ניקול קידמן לובשת אוסקר דה לה רנטה. GettyImages
ניקול קידמן לובשת אוסקר דה לה רנטה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully