וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחורה אני ונאוה: נעמי קמפבל מוחה על גזענות בעולם האופנה

8.7.2015 / 8:34

הסופרמודל בת ה-45 מדברת בשיחה פתוחה עם הצלם ניק נייט על אפליה מתמשכת, מספרת כי למרות שנראה שחלה מגמה חיובית - המצב בפועל רחוק מלהיות שוויוני, ושולפת נתונים סטטיסטיים המצביעים על כך שבשנת 2014 רק 6.8% דוגמניות שחורות צעדו על מסלולי התצוגות ברחבי העולם

אימג'בנק GettyImages
"שחור זה לא טרנד ולא מגמה, לא עבדתי 28 שנים כדי שאהיה חלק מטרנד עונתי חולף"

נעמי קמפבל אף פעם לא חששה להגיד מה מפריע לה, וגם הפעם היא לא חוסכת. בשיחה פתוחה עם צלם האופנה הבכיר ניק נייט מספרת הסופרמודל בת ה-45 על גזענות, סמויה וגם גלויה, בתעשיית האופנה העולמית. לטענתה, למרות שנראה כי חלה מגמה חיובית בנושא, המצב בפועל רחוק משם.

כזכור, בשנה האחרונה דיווחנו פה על הישגים משמעותיים בתחום, ביניהם קמפיין צבעוני ויפהפה למותג העל ברברי בכיכובן של קמפבל עצמה לצד הדוגמנית ג'ורדן דאן; בנוסף דאן שברה את שרשרת ההדרה השחורה מזה 13 שנה במגזין ווג הבריטי; ריהאנה היא כיום הפרזנטורית השחורה הראשונה של דיור; ומגזין טין ווג מציג את רשימת האיט-גירלז החדשות, הכוללת דוגמניות שחורות בלבד.

קמפבל מספרת שגם אחרי המתקפה שהרימה ב-2013 דוגמנית-העל אימאן בניסיון לעצור את האפליה, תעשיית האופנה באופן מסורתי מתנגדת להנחלת השינויים הללו. "לאנשי העסקים השולטים בעולם האופנה יש אחריות רבה על הכתפיים שאסור להם להתעלם ממנה". היא גם מחזקת בנתונים מספריים: "בשנת 2014 היתה נוכחות מסלולית של 6.8% בלבד דוגמניות שחורות ו-7.9% דוגמניות אסייאתיות. הנתונים הסטטיסטיים מצביעים על כך ש 85.3% מהמטופפות על מסלולי התצוגות בשבועות אופנה הגדולים של ניו יורק, לונדון, מילאנו ופריז היו לבנות".

שחור זה טרנד? שלא תעזו לומר לה את זה. "אנחנו לא טרנד ולא מגמה, זה לא צריך להיות ככה", היא אומרת. "לא עבדתי 28 שנים כדי שאהיה חלק מטרנד עונתי חולף". לסיכום היא חושפת את הדרך שלה לשמור על קשר עם הדוגמניות הצעירות, ומספרת על קבוצת ווטסאפ תוססת שפתחה, הכוללת דוגמניות שחורות בלבד, ביניהן ג'ורדן דאן, ג'ואן סמולס, מלייקה פירת וריילי מונטנה. "אני דואגת לבנות שלי, להרבה מהן נשבר הלב אחרי התצוגות בפריז והייתי צריכה לתמוך בהן".

נשף הגאלה השנתי במטרופוליטן, מאי 2014. GettyImages
קמפבל בגאלת המטרופוליטן, מאי 2014/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התגובה הצבעונית לקייט מוס וקארה דלווין. קמפיין לאביב-קיץ 2015 של ברברי/מערכת וואלה!, צילום מסך
נעמי קמפבל וזאק פוזן בתצוגת המעצב, ניו יורק, פברואר 15. Chelsea Lauren, GettyImages
על המסלול בתצוגה של זאק פוזן בניו יורק, פברואר 2015/GettyImages, Chelsea Lauren
נעמי קמפבל בקמפיין אייג'נט פרובוקטור אביב/סתיו 2015. Ellen von Unwerth,
נועזת ובעיקר מרוטשת בקמפיין לאביב-סתיו 2015 של פרובוקטור אייג’נט/Ellen von Unwerth
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוצמתית על שער מגזין W, אוקטובר 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully