וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכי תספרי לכולם: 100 שנים של שמלות כלה בשלוש דקות

10.10.2015 / 12:37

כפפות, תחרה וקישוטי ראש מופרכים: סרטון חדש שמציג את השינויים הרבים שעברו על שמלות כלה חרך את הרשת וצבר יותר מ-3.5 מיליון צפיות

mode

ישנו מיתוס מופרך לפיו כל אישה יודעת כבר מגיל חמש כיצד תיראה חתונת החלומות שלה. בין הפרחת היונים לקבבוני הטלה מרחפת המלכה האמיתית של האירוע: שמלת הכלה. אנחנו לא אוהבים לנפץ מיתוסים, אבל רוב הנשים לא יודעות כיצד שמלת הכלה שלהן תיראה - בעיקר שהטרנדים בתחום מתחלפים בקצב מסחרר, אבל על דבר אחד אין חילוקי דעות: האייטיז היו העשור הגרוע ביותר לכלות.

סרטון חדש של Mode מציג כיצד השתנו הטרנדים המובילים בעיתוב שמלות הכלה ב-100 השנים האחרונות.

1915

אם נתעלם מהכפפות הארוכות והצווארון הסגור, השימוש בהרבה תחרה די מזכיר את הטרנדים של ימינו. הכלות של לפני 100 שנים התהדרו בשובל והינומה ארוכים במיוחד, ובזר פרחים שנראה כמו משהו שנהוג להניח בטקסים ממלכתיים ופחות לאחוז בשתי ידיים.

עוד באותו נושא

הגבול התחתון: 100 שנות הלבשה תחתונה בשלוש דקות

לכתבה המלאה

1935

\

בשנות ה-30 השמלות נותרו צנועות ורכוסות עד צוואר, אבל ההינומה התקצרה ונשים העזו לקשט את ראשן בקישוטים דומיננטים. למרבה השמחה, גם הזרים התכווצו והפכו נוחים יותר לנשיאה.

1965

שנות השישים העליזות הביאו עמן שינוי חד במדדי הצניעות של השמלות. צווארונים נחתכו, שרוולים ארוכים הפכו לכתפיות והתחרות פינו את מקומן לטובת פנינים ורקמות שנעשו לרוב בעבודת יד. מחרוזת פנינים הפכה לאקססורי חובה, ופפיון ענק עיטר את ההינומה, כנראה כהכנה לזוועות שעתידות היו להגיע בשנות ה-80.

1985

הגענו לעשור המאתגר ביותר מבחינת אופנה, כשבמאתגר אנחנו מתכוונות למזעזע. כל דבר שאפשר היה לנפח חובר מיד למשאבה- החל בשרוולים ועד השיער. השמלות טמנו בחובן שילובים בלתי אפשריים של בדים וטקסטורות, והאיפור הצעקני לא הוסיף הרבה חן למראה הכללי.

2015

בשנים האחרונות האופנה החלה לחזור למקורות, והשמלות החושפניות הצמיחו שוב מחשופים מעודנים עד לא קיימים ושרוולים ארוכים. התחרה חזרה לשלוט ביד רמה יחד עם אקססוריז עדינים ושיער ואיפור במראה טבעי.

באיזה עשור היית רוצה להתחתן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully