וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפסיקה לסקרן: 12 דברים שתשמחו לדעת על גרייס קלי

במסגרת הביוטי סיטי, יציג המעצב שי שלום קולקציה חדשה שעוצבה בהשראת גרייס קלי. "בחרתי בה כאייקון המייצג יופי על זמני מעידן שחלף והטביע חותם בהיסטוריית האופנה העולמית", הסביר שלום. לרגל הבחירה המסקרנת, הנה דברים שכדאי לדעת על הכוכבת ההוליוודית שהפכה לנסיכה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייקון אופנה נצחי. גרייס קלי על שער מגזין טאטלר, 1955/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא נולדה למשפחה אמידה ומשפיעה

אביה של גרייס קלי, ג'ון "ג'ק" קלי היה זוכה שלוש מדליות זהב אולימפיות (בחתירה) ובעליה של חברה קבלנית ידועה בחוף המזרחי. שני אחיו היו וולטר קלי, שחקן תיאטרון וקולנוע, וג'ורג' קלי, מחזאי ותסריטאי זוכה פוליצר. אימה מרגרט הייתה מורה לחינוך גופני באוניברסיטת פנסיליבניה (והאישה הראשונה בתפקיד במוסד זה). לאחר שארבעת ילדיהם, מרגרט, ג'ון ג'וניר, גרייס ואליזבת, הגיעו לגיל בית-ספר, מרגרט החלה לשמש בתפקידים מוניציפליים באיסט פולס, פרבר יוקרה של פילדלפיה, שם התגוררה המשפחה בבית רחב ידיים.

הוריה התנגדו לבחירת הקריירה שלה

הוריה של גרייס קלי, קתולים אמידים בני החברה הגבוהה, לא היו מרוצים מבחירתה להיות שחקנית. כשהיא נרשמה לאקדמיה האמריקאית לאמנויות הדרמה בניו-יורק, אביה לא היה נלהב כל כך מן הרעיון של בת שחקנית. דווח פעם שג'ק קלי אמר ש"להיות שחקנית זה דרגה אחת מעל מהלכת רחוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית משפחת קלי באיסט פולס, פרברי פילדלפיה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרייס קלי הצעירה כדוגמנית על שער מגזין קוסמופוליטן, נובמבר 1948/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא החלה כדוגמנית

בזמן לימודיה באקדמיה האמריקאית לאמנויות הדרמה היא עסקה בדוגמנות והופיעה בין היתר בפרסומות לסיגריות ועל שערי מגזינים כמו רדבוק וקוסמופוליטן.

היא שהתה במלון ברביזון לנשים

תקופה מסוימת בזמן לימודיה בניו-יורק היא שהתה ב"ברביזון", מלון לנשים בלבד באפר איסט סייד במנהטן. המלון נודע בחוקי התנהגות קפדניים, כולל קודים ברורים של לבוש ואיסור כניסת גברים מעבר לקומת הכניסה. מבין הדיירות הידועות ב"ברביזון", היו גם ליזה מינלי ואלי מקגרו.

גרייס קלי, נסיך מונקו רנייה והוריה במסיבת עיתונאים בבית משפחת קלי בפילדפלפיה לרגל אירוסיה לנסיך, 5 ינואר 1956. AP
מאורסים רשמית. גרייס, הוריה והנסיך רנייה בעת ההודעה הרשמית על האירוסים/AP
גרייס קלי עונדת את טבעת האירוסים שלה זמן קצר לפני נישואיה לנסיך רנייה, 1956. AP
עונדת את טבעת האירוסים זמן קצר לפני החתונה המלכותית/AP

היא פגשה את הנסיך רנייה במסגרת פסטיבל קאן והתארסה לו באמריקה

באביב 1955 גרייס קלי הייתה חלק מנציגות אמריקאית לפסטיבל קאן. בזמן הפסטיבל, הוזמנה המשלחת לסשן צילומים בארמון בית המלוכה במונקו עם הנסיך רנייה ה-3, שליט הנסיכות. עם שובה לאמריקה גרייס קלי החלה לנהל קשר התכתבות עם הנסיך. בדצמבר אותה שנה רנייה הגיע לביקור באמריקה. למרות שהכחיש שהוא בחיפוש אחר כלה, הביקור הסתיים באירוסים סודיים לגרייס קלי. בצילומי סרטה הבא, "החברה הגבוהה", היא כבר נראתה עם טבעת האירוסים הפרטית שלה.

גרייס קלי על האניה בדרכה למונקו לחתונה עם הנסיך רנייה, 1 אפריל 1956. AP
על סיפון האוניה בדרך מניו-יורק למונקו, אפריל 1956/AP
חתונת גרייס קלי והנסיך רנייה ה-3, 1956. צילומים רשמיים, מערכת וואלה! NEWS
השמלה היתה מתנה לחתונה מאולפני MGM ועוצבה על-ידי הלן רוז/מערכת וואלה! NEWS, צילומים רשמיים

החתונה הייתה אירוע מפואר ביותר

חתונת נסיך מונקו רנייה וגרייס קלי לא כונתה "חתונת המאה" בכדי. כ-1,800 עיתונאים חיכו לכלה עם בואה באוניה מניו-יורק. היא הגיעה עם פמליה של 50 בני משפחה, 6 שושבינות, כלב (אוליבר, הפודל הצרפתי שלה שהוענק לה כשי אירוסים על-ידי קארי גרנט) ו- 80 מזוודות. מטוס ששכר המיליונר היווני אונסיס פיזר אלפי ציפורנים אדומים ולבנים בנמל מונקו. נערכו שני טקסים, אזרחי וכנסייתי. אלפי אנשים גדשו את הרחובות הנסיכות להציץ בזוג המלכותי. 600 מוזמנים, כולל כוכבי הוליווד רבים, התכנסו בקתדרלת סיינט ניקולאס בנסיכות. אלפרד היצ'קוק שביים את קלי בשלושה סרטים אמר שהוא "מאוד שמח שגרייס מצאה לעצמה כזה תפקיד מעולה".

גרייס קלי עם בנה הנסיך אלברט זמן קצר לאחר לידתו, 17 מרץ 1958. AP
עם בנה התינוק ויורש העצר הנסיך אלברט, מרץ 1958/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מגזין ז'ור דה פראנס עם הנסיכה סטפני התינוקת, יוני 1965/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמלת הכלה הייתה מתנת אולפני MGM

שמלת הכלה של גרייס קלי, היום איקונית ונערצת, עוצבה על-ידי הלן רוז, מעצבת תלבושות באולפני MGM והייתה מתנת חתונה לכלה מאת האולפנים. היא נעשתה מ-275 מטרים של תחרה בלגית עתיקה, 130 מטרים של משי, טאפטה וטול ונתפרה בעבודת יד על-יד 30 תופרות האולפנים. קריירת המשחק שלה פסקה בהתאם לרצונו של הנסיך

היא התבקשה לעבור בדיקת פוריות

לאחר אירוסיה התבקשה גרייס קלי לעבור בדיקת פוריות לוודא את פריונה, שכן בהיעדרו של יורש ראוי, עלולה הייתה מונאקו להיות מסופחת לצרפת. בהיותה קתולית, כמו גם בני משפחת המלוכה של מונקו, לא יכול היה הנסיך רנייה להתגרש ממנה אילו לא הייתה פוריה. ככל הנראה, תוצאות הבדיקה איפשרו את הנישואים (וכמובן הוכחו כנכונות).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בול הנסיכה גרייס, גרסת מונקו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בול גרייס קלי, גרסת ארה"ב/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרטיה נאסרו להקרנה במונקו

לאחר החתונה, הקרנת סרטי גרייס קלי נאסרה במונקו על-ידי הנסיך. וכשהוצע לה ב-1962 תפקיד בסרטו החדש של היצ'קוק, "מארני", היא נכנעה ללחץ הציבורי כמו גם להתנגדותו של רנייה, וויתרה על התפקיד שניתן בסופו של דבר לטיפי הדרן. הקריירה שלה, בהתאם לציפיות ממנה, פסקה מלהתקיים.

היא הייתה השחקנית הראשונה שהופיעה על בול דואר אמריקאי

ב-1993 הנפיק שירות הדואר האמריקאי במשותף עם שירות הדואר של מונקו בול גרייס קלי משותף (בעלות של 29 סנט בארה"ב ו-5 פרנק מונקו בנסיכות) לזכרה של הכוכבת והנסיכה. הבול עוצב על בסיס תמונה מתוך סרטה 'נערת כפר' (1954) עבורו זכתה באוסקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחת המלוכה של מונקו על שער מגזין פארי מאץ', מרץ 1976/מערכת וואלה!, צילום מסך

זאת לא הייתה אגדה

למרות האריזה הנוצצת, היוקרה וסגנון החיים השופע, חייה של הנסיכה גרייס לא היו תמיד מושלמים. כיום ידוע שתקופה ארוכה מאז שנישאה לתוך בית המלוכה של מונקו, היא התגעגעה אל חייה הקודמים וסבלה מדיכאון.

היא קבורה לצד הנסיך

גרייס קלי נקברה ב-8 ספטמבר 1982 במונקו. בעלה הנסיך רנייה נקבר לצידה לאחר מותו ב-2005. בהלווייתה, הספד מרגש הוקרא על-יד השחקן ג'יימס סטיוארט שכיבה לצידה ביצירת המופת של היצ'קוק, "חלון אחורי". הוא אמר: "אהבתי את גרייס קלי לא מפני שהייתה נסיכה, לא מפני שהייתה שחקנית, לא מפני שהייתה חברה שלי, אלא מפני שהייתה הליידי הנחמדה ביותר שהכרתי אי פעם. שלום נסיכה".

ללו"ז המלא של אירוע ביוטי סיטי לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully