וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידויה של אמנית פוטושופ: "אני מודעת לכך שאני עושה משהו לא בסדר"

25.7.2016 / 8:38

מרטשת שהיתה אחראית על הקמפיינים הגדולים בעולם האופנה חושפת את סודות תיקוני הריטוש של צילומי בגדי הים, וזה הרבה מעבר לענייני הצרה ושיזוף. המסקנה: כדאי שנפסיק לבזבז את הזמן בלפנטז על להיראות כמו דוגמניות של ויקטוריה'ס סיקרט, כי אפילו הן לא ממש נראות ככה

צילום מסך

בווידיאו: טריילר לספיישל בגדי הים של ויקטוריה'ס סיקרט לקיץ 2016.

כעת היא מקפידה להגדיר מראש את גבולות הגזרה, תרתי משמע

קמפיינים בעולם האופנה והיופי עוברים תיקוני פוטושופ אינטנסיביים, וזה לא דבר חדש - בטח ובטח כשמדובר בניסיון למכור מוצרי קוסמטיקה וטיפוח וכמובן בגדי ים. מה שהחל בזמנו כעבודת תיקונים טכניים של תאורה וסימטריה בצילומים, הפך מזמן לחגיגה של חתירה לשלמות, עד ירידה לפרטים הקטנים שסביר להניח שאתם לא תראו.

אתר האופנה Refinery29 שוחח עם אישה המתפרנסת כבר שנים מעבודת ריטושים בקמפיינים, והיתה אחראית על צילומי בגדי הים של ענקית הלנז'רי האמריקאית ויקטוריה'ס סיקרט, שכידוע מלהקת את הדוגמניות הכי מצודדות בתעשייה. המרטשת, שביקשה בריאיון להישאר אלמונית על מנת שתוכל להמשיך להתפרנס, מספרת על התהליך עד למוצר המוגמר, כלומר התמונה שלבסוף מתפרסמת. לאחר הוידוי - "אני מודעת לכך שאני עושה משהו לא בסדר" - היא מצהירה שכעת היא מקפידה להגדיר מראש מול הלקוחות שלה את גבולות הגזרה – תרתי משמע – של הפוטושופ שהיא מוכנה לעשות. הנה כמה מסודות הריטוש אותם היא רצתה לחשוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פער בלתי נתפס בין המציאות למוצר המוגמר. קמפיין בגדי הים של ויקטוריה'ס סיקרט/מערכת וואלה!, צילום מסך

חזייה מתחת לבגד ים

"למרבה הפלא, לעתים אני מתבקשת להפוך את הדוגמניות לעסיסיות יותר, עגלגלות יותר"

מכירת האשליות מתחילה עוד הרבה לפני שנעשה הקליק הראשון של המצלמה. בגד הים עצמו, בעיקר החלק העליון, מפוצץ ברפידות המיועדות לתוספות אסתטיות וליצירת מראה חלק של העור. "כשמחזיקים את בגד הים ומרגישים כמה הוא כבד, מתחילים להבין את האפקט שזה יוצר", מספרת המרטשת בריאיון. בנוסף לובשות הדוגמניות חזיית פוש-אפ מתחת לבגד הים כדי ליצור מחשוף מחמיא יותר. את החזייה המבצבצת מוחקים בעזרת פוטושופ. למרות המראה המחמיא שיוצרת החזייה, לעתים קרובות מתבקשים המרטשים להפוך את החזה של הדוגמנית למושלם בעזרת הגבהה, העגלה, יצירת סימטריה וכמובן הגדלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדוגמניות הכי מצודדות בתעשייה. גם שם יש הרבה עבודה. על הסט של ויקטוריה'ס סיקרט/מערכת וואלה!, צילום מסך

יום שיער טוב

עובדי תעשיית הפוטושופ מבזבזים ימים כלילות על ריטוש שיער גוף מיותר וזיפים. "רוב הדוגמניות אפילו לא טורחות להסיר שיער כמו שצריך לפני יום צילום, כי הן יודעות שממילא יש מישהו שיטפל בזה וירטואלית בשבילן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדוגמניות יודעות שיהיה מי שיטפל בפגמים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עידן קים קרדשיאן

"למרבה הפלא, הפוטושופ לא נועד רק כדי להפוך את הדוגמניות לרזות יותר. לפעמים אני נדרשת להפוך אותן לעסיסיות יותר, ולטשטש עצמות". נשאלת השאלה המתבקשת - למה לא פשוט ללהק מלכתחילה דוגמניות מעט יותר "עגלגלות"? מותגי בגדי הים הגדולים טוענים שהיה ניסיון כזה בעבר, אבל הלקוחות לא מגיבים טוב לקמפיינים, כולם רוצים לחזות בפנטזיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודה ארוכה ומושקעת בלייצר את המחשוף הכי מחמיא/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלקי חילוף

לעתים מתקיימת תחלופת איברים בין הדוגמניות. "הזרועות של הדוגמנית ההיא עם הרגליים של הדוגמנית הזו יתלבשו יפה עם הפרצוף של הבחורה בצילום המקורי" - זו לא בקשה נדירה בתעשיית הריטושים. התוצאה, כאמור: אישה שלא ממש קיימת במציאות. יצוין כי לעתים הבקשה נעשית על מנת לתקן תנוחות שהצטלמו מוזר, ולא במטרה להרכיב את הגוף המושלם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התוצר המוגמר חייב למכור חלום ולא מציאות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully