וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמניות נוקטות יוזמה: "חוסר בקרה על משקל בריא מהווה בעיה רצינית בענף"

5.2.2017 / 14:49

43 דוגמניות הרימו עצומה המופנית לאנשי התעשייה המעורבים בליהוק לשבוע האופנה הניו יורקי, שייפתח בסופ"ש הקרוב. על הפלנצ'ה: בקשה להרחבת טווח המידות של הנשים שיצעדו על המסלולים, וכמו כן גיוון בכל הקשור לצבע, לגזע ולגיל

אתר רשמי

בווידיאו: תצוגת אביב 2017 של ויקטוריה בקהאם בשבוע האופנה של ניו יורק, ספטמבר 2017.

תמצית הפנייה דנה בהיבטים הבריאותיים של הפרעות האכילה שנגזרות על הדוגמניות

2016 תיזכר כשנה שבה נעשתה פריצת דרך בכל הקשור למגוון סגנונות יופי ומגוון מבני גוף נשיים - שבהדרגה קיבלו נראות משמעותית יותר באופן יחסי במדיה. הנושא כבש את השיח הציבורי בלא מעט הזדמנויות, כמו למשל המודעות הלא מרוטשות של אמריקן איגל, הקריירה המשגשגת של אשלי גרהאם ובובת הברבי בדמותה, הצלוליט של לינה דנהאם מרוח על שער מגזין גלאמור, או אלכסנדרה שולמן, עורכת ווג בריטניה הפורשת, שדיברה על בעיית המידות הקטנות בקולקציות של בתי האופנה הגדולים.

והנה 2017 מביאה לשולחן הדיונים סוגיה ישנה-חדשה. על הפלנצ'ה: הרחבת טווח המידות של הדוגמניות המלוהקות לצעוד על המסלולים בשבוע האופנה הניו יורקי, שייפתח בסוף השבוע הקרוב. 43 דוגמניות נקטו יוזמה ופרסמו מכתב פתוח לאנשי התעשייה שמעורבים בבחירת הדוגמניות, פלוס עצומה עליה חתמו כבר למעלה מאלף איש.

עוד באותו נושא:
דוגמניות שנבעטו מהסוכנויות שלהן מתאחדות לפרויקט מרהיב
אשלי גרהאם משיבה מלחמה: "לא הורדתי קילו, וזה לא עניינכם"
סודות הפוטושופ בקמפיינים של בגדי הים נחשפים

איסקרה לורנס וג'ני ראנק, שתי דוגמניות שחתמו על עצומה לגיוון טווח המידות על המסלולים. GettyImages
ג'ני ראנק/GettyImages
בין הפיגורות החתומות על המכתב נמצאת איסקרה לורנס, אקטיביסטית מוכרת בז?אנר

תמצית הפנייה דנה בהיבטים הבריאותיים של הפרעות האכילה שנגזרות על הבנות עקב דרישות ה"שוק". בין היתר נכתב שם כי "חששות לגבי קידום רזון קיצוני בתעשיית האופנה אינם דבר חדש, אבל מחקר שפורסם לאחרונה בכתב עת בינלאומי להפרעות אכילה מאשר כי נהלי בקרת משקל בריאים הם בעיה רצינית בענף". בהמשך המכתב מתואר כי "לעתים קרובות מדי, דוגמניות נמצאות בלחץ המסכן את בריאותן וביטחונן, כחלק מתנאי ההעסקה. יחד, אנו מאתגרות אתכם למחויבות רצינית לקידום בריאות ולמגוון של נשים על המסלול".

המכתב שפורסם בשיתוף עם האיגוד הלאומי להפרעות אכילה קיבל במה נרחבת ברשתות החבריות תחת התיוג #DearNYFW (שבוע האופנה ניו יורק היקר). בהמשך צוין שהדרישה אינה ספציפית למשקל, אלא גם לקטגוריות של צבע, גזע, גיל ומין.

סברינה קרלסון, דוגמנית שחתמה על עצומה לגיוון טווח המידות על המסלולים. אינסטגרם, צילום מסך
מידות גוף נדיבות, עור כהה ונמשים. סברינה קרלסון, דוגמנית שמשכה המון תשומת לב/צילום מסך, אינסטגרם

בין הפיגורות החתומות על המכתב נמצאות איסקרה לורנס, אקטיביסטית מוכרת בז'אנר ובעלת שלושה מיליון עוקבים, וסברינה קרלסון, דוגמנית בעלת מידות גוף נדיבות, עור כהה ונמשים שמשכה המון תשומת לב כשצעדה בשבוע האופנה האחרון על המסלולים של כרומט וכריסטיאן סיריאנו. "אני לא רוצה שבנות יצטרכו לעבור את הפחדים והקשיים שאני עברתי", אמרה לורנס להפינגטון פוסט. "צריך להבין שבריאות היא לא משהו שאנחנו יכולות להזניח בשביל לקבל עבודה".

במקביל ובאותו עניין, ארגון ה-CFDA (מועצת האופנה האמריקאית) הוציא מייל למעצבים, בתזמון של רגע לפני סגירת הקאסטים שיצעדו בשבוע האופנה. המכתב מבקש לשים דגש מיוחד על נושא בריאות ומשקל הדוגמניות. דיאן פון פירסטנברג וסטיבן קולב, שעומדים בראש המועצה, צירפו למייל הרשמי רשימת סימנים לזיהוי הפרעות אכילה, תוך בקשה לשלוח לעזרה מקצועית את מי שהם מוצאים זקוקה לה, וכן בקשה לאישור רפואי עבור כאלו שכבר מטופלות.

הדוגמנית למידות גדולות איסקרה לורנס. אינסטגרם, צילום מסך
צריך להבין שבריאות היא לא משהו שאנחנו יכולות להזניח בשביל לקבל עבודה". לורנס/צילום מסך, אינסטגרם

אבל בניגוד לתקן האירופאי שדורש מסמך מרופא המעיד על BMI תקין, הגישה האמריקאית היא "לעודד מודעות וחינוך, לא משטר", כפי שנכתב. "הפרעות אכילה הן גם רגשיות ופסיכולוגיות, והמשקל הוא רק היבט אחד שלהן", הם פירטו, וחתמו בנימה דומה לזו מטעם מכתב הדוגמניות: "שבוע האופנה של ניו יורק חוגג את הגיוון בעירנו, ואת הגיוון הזה אנחנו מצפים לראות על המסלול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רק קולביות בלונדיניות על המסלול. תצוגת אביב 2017 של מייקל קורס בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חובבת רזון ידועה. תצוגת ויקטוריה בקהאם לאביב 2017 בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך
ג'יג'י חדיד בתצוגה של טומי הילפיגר. GettyImages
ולא חובה רק שמות נוצצים. ג'יג'י חדיד בתצוגת טומי הילפיגר בניו יורק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully