וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז והיום: נשות המאה ה-21 גבוהות, מלאות ובעלות חזה גדול יותר מאי פעם

21.3.2017 / 11:26

מחקר השווה בין מבנה הגוף הנשי הממוצע בשנות ה-50 לזה של היום, ומצא כמה שינויים משמעותיים שאירעו עם השנים בחזה, במשקל ובגובה. בעוד שהשחקנית נטלי ווד ייצגה את נשות שנות ה-50, כיום זו קים קרדשיאן שמייצגת אותנו

buzzfeedvideos

בסרטון: מיוון העתיקה ועד קים קרדשיאן - כיצד השתנה מודל היופי הנשי?

כך השתנה מבנה הגוף הנשי על פני שישה עשורים: נשות המאה ה-21 הן גבוהות יותר, בעלות חזה גדול יותר ומלאות יותר מהאישה הממוצעת בשנות ה-50. השינוי הבולט ביותר, העולה ממחקר חדש, הוא ברוחב המותניים שגדל מ-69.85 ס"מ בשנות ה-50 ל-86.36 ס"מ של ימינו. בהתאמה, מדובר בעליה של כ-4 מידות.

אז נכון, לאישה הממוצעת אולי אין קו מותן כמו זה של מרילין מונרו, אך המחקר התייחס גם לנתונים כלכליים ובריאותיים וציין את הברור מאליו, אולי כדי לנחם אותנו קצת - שנשות המאה ה-21 מרוויחות טוב יותר וזוכות לחיים ארוכים יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחת חזר וגם נשאר. מצאו את ההבדלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד באותו נושא:

עוד באותו נושא

כוכבות האינסטגרם חושפות את השקר: ככה הגוף שלנו נראה באמת

לכתבה המלאה
על פי הממצאים, מדובר בעלייה של כ-4 מידות

חוקרים השוו מגוון רחב של נתונים סטטיסטיים על מבנה גוף האישה, כולל שימוש בנתונים מעולם האופנה, מ"סקר החזיות הבריטי", מהלשכה לסטטיסטיקה ומשירות הבריאות הלאומי. מתוצאות המחקר נמצא כי האישה הבריטית הממוצעת של שנות ה-50 היא בגובה של 1.57 מטרים, משקלה 61.68 ק"ג, מידת נעליה 3 ומידת בגדיה 12. היא בעלת מבנה גוף דקיק, מותנים צרים בהיקף 69.85 ס"מ ומידת חזייה 34B. האישה הממוצעת הגיעה לגיל 73 והרוויחה בממוצע רק 10 אירו בשבוע.

אולם, בקפיצה בזמן 60 שנה אחרי, מבנה גופה של האישה הבריטית הטיפוסית השתנה באופן דרמטי – כשעיקר השינוי נמצא במותניים ובחזה. האישה הממוצעת של המאה ה-21 מגיעה לגובה של 1.65 מטרים, משקלה 69.85 ק"ג, מידת נעליה 6 ומידת בגדיה 16. החזה גדל למידה של 36DD, תוחלת החיים זינקה ל-83 שנים והיא מרוויחה בממוצע 530 אירו בשבוע.

נטלי ווד מייצגת את מבנה הגוף של נשות שנות ה-50

המחקר בוצע על ידי חברת ההלבשה התחתונה Bluebella. מנכ"לית החברה, אמילי בנדל, אמרה: "זה מדהים לראות איך האישה הממוצעת השתנתה ב-60 השנים האחרונות. מהגזרה הדקיקה ומה שנחשב בסטנדרטים של היום לשדיים קטנים, האישה עברה מהפך של ממש וכיום מציגה גזרה מלאה יותר. האישה הממוצעת צריכה להתאמן לפחות פעמיים בשבוע – מאחר שהיא צורכת כ-2,300 קלוריות ליום. זאת יחסית ל-1,800 קלוריות שהייתה צורכת אז".

היא הוסיפה: "נשים גם מרוויחות הרבה יותר היום ומקדישות כ-30 אחוזים יותר מההכנסות שלהן לבגדים. זה בא לידי ביטוי בכמות בגדי ההלבשה התחתונה בארון, שהינו כפול ממספר הפריטים שתמצאו במלתחה של נשים משנות ה-50. לאישה הממוצעת של היום יש כ-12 חזיות בארון לעומת רק 6 חזיות לאישה של שנות ה-50".

נטלי ווד, כוכבת "מרד הנעורים", היא דוגמא מובהקת למבנה הגוף הנשי הפופולרי של שנות ה-50. לעומת זאת, קים קרדשיאן היא דוגמא למבנה הגוף הנשי במאה ה-21. פרופסור ברנרד אריס, מומחה למדיניות חברתית מאוניברסיטת סאות'המפטון, ניסה להסביר את השינוי במבנה הגוף הנשי. לדבריו, מגורים חמימים יותר, תרופות מועילות יותר ותברואה משופרת שיחקו תפקיד חשוב בתהליך השינוי, שכן הגוף הנשי בצעירותו יכול להקדיש אנרגיה גדולה יותר לצמיחה, בעוד שבעבר הגוף השקיע אנרגיה בשמירה על חום גוף או לחימה בזיהומים.

קים וקורטני קרדשיאן בשבוע האופנה בפריז 2016. GettyImages
מבנה הגוף של האחיות קרדשיאן כסמל של נשות המאה ה-21/GettyImages

נטלי ווד או קים קרדשיאן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully