וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 שנה לדיור: תערוכת האופנה הגדולה ביותר אי פעם תוצג בפריז

26.4.2017 / 13:47

בית אופנת-העל הצרפתי יציג תערוכת רטרוספקטיבה, שתכלול עיצובים של המייסד כריסטיאן דיור ושל ששת המעצבים האחרים שעבדו מאז מותו ב-1957. על פני שטח של כ-3,000 מ"ר, תוכלו לראות שמלות איקוניות שלבשו בין השאר הנסיכה דיאנה, הנסיכה גרייס וכוכבות הוליוודיות נחשקות

ארבעה מראות מתוך התערוכה:

חצאיות בר בעיצוב כריסטיאן דיור, 1947/מערכת וואלה!, צילום מסך

לציון 70 שנה להיווסדו, בית אופנת-העל הצרפתי יקיים בשיתוף מוזיאון "לז-ארט-דקוראטיפס" (Les Art Decoratifs) בפריז תערוכת רטרוספקטיבה מקיפה. התערוכה תרוץ כארבעה חודשים החל מחודש יולי הקרוב ועד ינואר 2018 במוזיאון שברחוב ריבולי בעיר האורות. ככל הנראה, מדובר באחת מתערוכות האופנה הגדולות ביותר אי פעם מבחינת ההיקף.

בתערוכה, "כריסטיאן דיור: מעצב-העל מהחלומות", יוצגו עיצובים של המייסד עצמו ושל כל ששת המעצבים האחרים ששימשו בבית האופנה מאז מותו של כריסטיאן דיור ב-1957, על פני שטח של כ-3,000 מ"ר. מועד הפתיחה מקביל לשבוע אופנת הקוטור בפריז. אטרקציות מיוחדות בתערוכה צפויות להיות אולם נשפים בהשראת אולם המראות המפורסם בארמון ורסאי, שבו יוצגו שמלות ערב איקוניות שלבשו הנסיכה דיאנה, הנסיכה גרייס, כוכבות הוליוודיות ביניהן הפרזנטוריות הנוכחיות שרליז ת'רון וג'ניפר לורנס, וידועניות נוספות. כמו כן, יוקמו סטים מיוחדים כגון גן פרחים, רחוב, בודואר, גלריית אמנות - תימות מעולם ההשראות המסורתיות של דיור.

בלה חדיד לובשת שמלת דיור לאירוע: Dior Beauty celebrates The Art of Color with Peter Philips, ניו -יורק, אוקטובר 2016. GettyImages
בלה חדיד בשמלת דיור, 2016/GettyImages

אוליבר גאבה, מנהל המוזיאון, מסר: "מה שמייחד את תצוגת דיור הוא שהיא תתפרס על פני שני החללים המרכזיים של התערוכות המתחלפות. נדיר לראות תערוכת אופנה כזאת. היא תיזכר בהיסטוריה".

רטרוספקטיבה אחרונה בפריז לכריסטיאן דיור התקיימה ב-1987, גם היא באותו מוזיאון, ואז היא הוקדשה לעשר שנותיו של כריסטיאן דיור בבית האופנה שייסד ב-1947, כולל כמובן מראות של מה שכונה ה"ניו-לוק", עיצובים שהתאפיינו בעושר ביחס לקודמיהם החסכניים, שהופיעו עם תום מלחמת העולם השנייה, והציגו סילואטות המחמיאות מאוד לגוף הנשי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
המראה החדש של כריסטיאן דיור 1947. ASSOCIATED PRESS, AP
מראה הניו-לוק של כריסטיאן דיור, 1947/AP, ASSOCIATED PRESS

לדגמים שהוצגו אז יתווספו הפעם דגמים בעיצוב המנהלים הקריאטיבים איב סן לורן, מארק בוהאן, ג'אנפרנקו פרה, ג'ון גליאנו, ראף סימונס, המעצבת הנוכחית והאישה הראשונה בתפקיד, מריה גרציה קיורי. הסגנון ינוע בין מינימליזם יומיומי עד להוט קוטור עשיר. רבים מהדגמים יושאלו מארכיוני בית האופנה וחלקם הגדול כלל לא הוצג קודם. כמו כן, יושאלו פריטים ממכון התלבושות של מוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק, ויקטוריה ואלברט בלונדון וקרן פייר ברג'ה - איב סן לורן. בסך-הכול יוצגו כ-300 שמלות קוטור מ-1947 ועד ימינו, כמו גם תצלומים, מסמכים, איורים, מכתבים ומודעות פרסום. לצד כל אלו, יוצגו גם אקססוריז, כולל תיקים, נעליים, תכשיטים, כובעים ובקבוקוני בושם. בנוסף, יהיו גם מספר ציורים, ריהוט וחפצי אמנות - מה שיבטא את עיסוקו של כריסטיאן דיור כמנהל גלריית אמנות לפני שייסד את המותג הנושא את שמו וחיבתו הכללית לסגנון העיצוב של המאה ה-18.

תערוכת Christian Dior, Couturier du Reve
5 יולי 2017 - 8 ינואר 2018
מוזיאון Les Art Decoratifs
רחוב דה ריבולי 107, פריז 75001, טלפון: 50 57 55 44 01; מטרו: Palais-Royal, Pyramides ou Tuileries


לכבודו של בית האופנה החוגג שבעים, גלריית מראות איקוניים מכל הזמנים. איזה לוקח?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully