וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממיס יוניברס לטקס האוסקר: מלכות יופי שהפכו לשחקניות מצליחות

12.6.2017 / 13:27

ב-2004 ניגשה גל גדות, צעירה יפהפיה עם שיער בעייתי מראש-העין, לתחרות מלכת היופי של ישראל, והשאר היסטוריה וונדר-וומנית. אבל היא לא היחידה שחצתה את הקווים ופיתחה קריירה משגשגת בהוליווד - משרון סטון ועד האלי ברי, תמונות עבר מדהימות

גל גדות אצל ג'ימי קימל מספרת על תחרות מיס יוניברס/התוכנית של ג'ימיל קימל

בווידיאו: גל גדות מדברת על החוויה שלה בתחרות מיס יוניברס, בתכניתו של ג'ימי קימל.

גל גדות בתחרות מיס יוניברס, קוויטו, אקוודור, 1 יוני 2004. GettyImages
לא אתלטית, אבל מקסימה. גל גדות בתחרות מיס יוניברס, 2004/GettyImages

ב-2004 ניגשה גל גדות, צעירה יפהפיה מראש-העין, לתחרות מלכת היופי של ישראל "בשביל החוויה". אבל מבלי שהיא התכוונה, היא בסוף גם זכתה. בגיל 19 היא נשלחה לתחרות מיס יוניברס בקיטו, אקוודור. בתמונות מהתחרות היא נראית מחויכת ומקסימה כתמיד, אבל כמו שג'ימי קימל אמר לה לאחרונה כשאירח אותה בתכניתו: "הלב שלך לא ממש היה שם". והוא צדק. לגל היו שאיפות אחרות. היא אמנם ניהלה קריירת דוגמנות משגשגת לאחר התחרות, אבל המטרה העיקרית מבחינתה היתה קולנוע. ובניגוד להרבה דוגמניות, היא עשתה זאת.

מי שזכתה, למרות הרזון והמבטא הישראלי, בתפקיד הנחשק של וונדר-וומן, היא היום כוכבת ששמה שגור בפי כל. הצלחת הסרט הובילה לעיסוק רב של התקשורת בעולם בישראלית יוצאת ה"איזראלי ארמי" (היא הייתה מד"סית). כל מי שתיחקר את עברה של הכוכבת מישראל וביקש לדעת פרטים מעבר להיותה בת 32, נשואה לאיש עסקים ישראלי, אם לשתיים, דוגמנית וחיילת בצה"ל לשעבר, שמח לגלות שהיא הייתה מלכת היופי של ישראל שגם ייצגה את מולדתה בתחרות מיס יוניברס, מפעל מפואר שהיה אז בבעלותו של אחד, דונלד טראמפ.

אולי היום גל גדות מרשימה ויפה הרבה יותר, עם גזרה אתלטית ושיער שעבר טיפול הוליוודי, אבל גל כמו גל, מקבלת בחיוך כובש תמונות מאותה תקופה, גם אם הן לעתים מביכות קצת. אבל, יש לדעת, גל היא לא מלכת היופי היחידה שחצתה את הקווים אל קריירה קולנועית. לפניה היו כמה וכמה. כולל זוכות אוסקר. לגל יש מה לצפות.

עוד באותו נושא

רגע האמת הגיע: מה כתבו בווג על הסטייל של גל גדות?

לכתבה המלאה
גל גדות (משמאל) בתחרות מיס יוניברס, קוויטו, אקוודור, מאי 2004. GettyImages
גל על בימת מיס יוניברס/GettyImages

ב-1977 עזבה שרון סטון, בתם של רואת חשבון ותעשיין מפנסילווניה, את בית הוריה, ועברה עם דודתה לניו ג'רזי, במטרה לפתוח בקריירת דוגמנות. עוד קודם לכן זכתה תכולת העיניים בת ה-19 בתואר "מיס מחוז קרופורד". תוך מספר ימים היא הוחתמה על-ידי סוכנות הדוגמנות פורד בניו-יורק. היא החלה להופיע בפרסומות בטלוויזיה, אך לא רוותה נחת מעבודתה והחליטה לפנות למשחק. "אינסטינקט בסיסי" מ-1992 הפך אותה לכוכבת בינלאומית. ב-1996 היא זכתה בגלובוס הזהב עבור תפקידה ב"קזינו", וב-2004 באמי עבור תפקידה ב"הפרקליטים".

ונסה וויליאמס, שחקנית וזמרת, זוכת פרס האוסקר, הגראמי וגלובוס הזהב (עבור "צבעי הרוח" מפסקול הסרט פוקהונטס), נכנסה להיסטוריה של ארצות הברית ב-1984 בתור מיס אמריקה הראשונה בתולדות התחרות ממוצא אפרו-אמריקאי. למרבה המבוכה, 10 חודשים לאחר התחרות פרסם מגזין פנטהאוז תמונות עירום ישנות שלה שהפכו לשיחת היום. מארגני התחרות, שהיו תחת לחץ כבד של מפרסמים שאיימו להוריד את החסויות, דרשו ממנה לוותר על תוארה. וויליאמס, שהבינה כי אין לה ברירה, הכריזה כי היא מוותרת על הכתר במהלך מסיבת עיתונאים. אבל, כידוע, זה לא מנע ממנה לנהל קריירה מצליחה כזמרת בעלת מספר אלבומי פלטינה וזהב וכן גם לנהל קריירת משחק ("האנה מונטנה", "עקרות בית נואשות", "האישה הטובה" ועוד).

גל גדות (מימין) בתחרות מיס יוניברס, קוויטו, אקוודור, מאי 2004. GettyImages
מיס איזראל לפני השירות הצבאי ולפני הקריירה בהוליווד/GettyImages

האלי ברי סיימה במקום השני בתחרות מיס אמריקה של שנת 1986. נציגת אוהיו בת ה-20 נשלחה לתחרות מיס עולם של אותה שנה וסיימה במקום השמיני. אבל באוסקר של שנת 2002 היא זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי על תפקידה ב"מונסטר בול", והייתה לשחקנית האפרו-אמריקאית הראשונה לזכות בקטגוריה החשובה. בהמשך היא זכתה גם באמי והייתה מועמדת לאינספור פרסים. היום היא אחת השחקניות המוערכות בהוליווד. סרטה האחרון, "Kingsman: The Golden Circle", ייצא בספטמבר הקרוב.

ב-1991 ניגשה אישווריה ראי, סטודנטית הודית לארכיטקטורה, לתחרות הדוגמנות הבינלאומית של סוכנות פורד. ירוקת העיניים בת ה-18 לא זכתה, אבל כן צולמה לווג האמריקאי ופצחה בקריירת דוגמנות. ב-1993 היא התפרסמה בזכות פרסומת לפפסי בה הייתה לה שורה אחת: Hi, I'm Sanjana, got another Pepsi?. שנה אחר-כך, בתחרות מיס הודו, כשהיא כבר ידועה ומנוסה מול מצלמה, היא זכתה במקום השני (כמו גם בתארים מיס מסלול, מיס פוטוגנית, מיס שיזוף מושלם ומיס פופולרית). בתחרות מיס עולם אליה היא נשלחה כנציגת הודו, היא כבר זכתה במקום הראשון. היא החלה בקריירת דוגמנות בינלאומית, שכללה בין היתר עבודה עבור לוריאל וקוקה-קולה. ב-1997 פנתה למשחק, והצלחתה הממשית באה ב-1999 עם "שלך לנצח", לצדו של סלמן קהאן, לימים בן זוגה. מבין סרטיה, גם כמה שהוקרנו בארץ כמו "אהובתי אני שלך", "כלה ודעה קדומה" (לצדו של מרטין הנדרסון), "סלסולי אהבה", "סיפור פשוט של אהבה", "תחילתה של אהבה" ו"אדונית התבלינים".

ודוגמאות נוספות לא חסר; בת מולדתה של ראי, פריאנקה צ'ופרה (מיס עולם ב-2000), אופרה ווינפרי (מיס טנסי השחורה ב-1971), לינדה קרטר (שייצגה את ארצות-הברית בתחרות מיס עולם ב-1972), מישל פיפר (מיס מחוז אורנג', קליפורניה, ב-1978), ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully