וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית קיבלה איומי אונס רק כי הופיעה בפרסומת הזו

10.10.2017 / 0:15

דוגמנית שבדית בת 26 כיכבה בסרטון פרסומת ובמודעות קמפיין של אדידס עם רגליים שעירות ומסר פמיניסטי מובהק, ונאלצה להתמודד עם הודעות מרושעות מצופים לא מרוצים

adidas Originals

הדוגמנית השבדית ארווידה בייסטרום בת ה-26 כיכבה בקמפיין הפרסומי האחרון של חברת הספורט האופנתית אדידס, כשהיא מציגה למצלמה זוג רגליים שעירות. שבירת דימוי הגוף הנשי עלתה לה ביוקר, שכן מאז היא מקבלת איומי תקיפה ואונס ברשת מצופים לא מרוצים, אבל היא לא מוכנה לתת לזה לשבור אותה.

בייסטרום, שמתמחה גם בעיצוב דיגיטלי וצילום, מופיעה בסרטון הפרסומת הקצר ואומרת: "אני חושבת שנשיות היא תוצר של התרבות שלנו. כל אחד יכול לעשות דברים נשיים ויכול להיות נשי. אני מרגישה שבחברה של היום אנחנו מאוד מפחדים מזה".

מאוחר יותר היא פרסמה באינסטגרם תמונה מהקמפיין וסיפרה שמאז עליית הפרסומת היא מקבלת הרבה הודעות מרושעות, "הדבר היחיד בי שאינו קונפרמיסטי הוא מעט השיער שיש לי ברגליים. אני מקבלת איומי אונס", היא כתבה והוסיפה: "אני לא יכולה אפילו לדמיין איך זה ירגיש לאבד את הפריבילגיות שלנו ולהתקיים ככה בעולם. שולחת אהבה ותנסו לזכור שלא לכולם יש חוויות דומות בתור בני אדם. תודה גם על האהבה, קיבלתי הרבה ממנה".

הפרסומת שעוררה היסטריה:

עוד באותו נושא

שוברים את הכללים: החוקים הכי אדיוטיים ומוזרים בארצות הברית

לכתבה המלאה

בייסטרום והאמנית מולי סודה שחררו מוקדם יותר השנה ספר שנקרא "תמונות או שזה לא קרה: תמונות שצונזרו מהאינסטגרם". הספר מכיל 270 תמונות שהפרו את כללי הפרסום באינסטגרם וצונזרו, בניסיון להראות כיצד דימוי הגוף הנשי נשלט ומעוצב בידי החברה. אחת התמונות היא של אישה עם רגליים שעירות מחזיקה אייפון המציג פנייה מבחור זר ששואל האם היא לא מסירה שיער מהרגליים. סודה דיברה בנושא באתר dazeddigital: "כנשים, אנחנו גדלות להיות ביקורתיות כלפי הגוף שלנו, כמו גם כלפי נשים אחרות. בתוך זה מוטבעת גם המון בושה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה של רגליים שעירות שצונזרה מאינסטגרם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully