וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלה חדיד נגד טראמפ: "הלכנו חמישה צעדים אחורה. אני תומכת בפלסטינים"

7.12.2017 / 19:47

הכרת נשיא ארה"ב בירושלים כבירת ישראל הסעירה גם את משפחת חדיד שמוצאה פלסטיני. האב מוחמד חדיד כתב באינסטגרם כי "המנהיגים הערבים מכרו אותנו – בלי בושה, בלי לב, בלי נשמה". בתו האמצעית הביעה הזדהות עם הפלסטינים: "הכאב של העם גורם לי לבכות"

הכרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל הצליחה להסעיר גם את עולם האופנה. אחת המשפחות העסוקות בתחום, הלוא היא משפחת חדיד שמוצאה פלסטיני, סירבה לשתוק נוכח ההצהרה היסטורית ודרשה להביע את דעתה הזועמת בנושא. ראשון היה אב המשפחה, מוחמד חדיד, שהעלה פוסט פוליטי באינסטגרם. אחריו הייתה זו הבת האמצעית, בלה, שהביעה הזדהות עם הפלסטינים.

"חיכיתי למצוא את הניסוח המושלם, אבל הבנתי שאין דרך מושלמת לדבר על משהו כל כך לא צודק", פתחה בלה חדיד את הפוסט שלה באינסטגרם לצד התמונה של ירושלים. "זהו יום מאוד מאוד עצוב. לצפות בחדשות ולראות את הכאב של העם הפלסטיני גורם לי לבכות. יתרה מכך – לראות את העצב של אבי, של בני הדודים שלי ושל משפחתי הפלסטינית הופך את הכל לקשה הרבה יותר".

"ירושלים היא בית כל הדתות", כתבה חדיד, "ועכשיו אני מרגישה שהלכנו חמישה צעדים אחורה ושהעולם הפך למקום שקשה לחיות בו בשלום. אני תומכת בפלסטינים". בסוף היא גם הוסיפה את ההאשטאג #jerusalemisthecapitalofpalestine - ירושלים היא בירת פלסטין.

בהמשך הפוסט ציטטה הדוגמנית בת ה-21 את חברותיה הדוגמניות הפלסטיניות, סימי והזה חדרא, שכתבו כי מדובר ב"הפרת החוק הבינלאומי ופגיעה אדירה בשלום" וכן כי "טראמפ לא הזכיר בנאומו את העם הפלסטיני כלל, כאילו הוא אינו קיים. אך ירושלים היא בירת פלסטין, והמהלך הזה נועד רק כדי לגרום לפלסטינים לאבד תקווה במדינה משלהם".

הפוסט של בלה מגיע כמה שעות אחרי הפוסט של אביה, שכתב גם הוא לצד תמונה של ירושלים: "זה היום העצוב ביותר בחיי כאמריקני פלסטיני והעצוב ביותר עבור כל הפלסטינים שחיים תחת הכיבוש הישראלי. הנשיא טראמפ, עם חתימה אחת פשוטה, נתן מבלי לבקש תמורה את ירושלים הקדושה שלנו לישראל והכיר בה כבירתם. זו לא עסקת נדל"ן אמיתית. אבל גרוע מכך – כל המנהיגים הערבים מכרו אותנו – בלי בושה, בלי לב, בלי נשמה. אני נגעל מההתנהגות הזו. החזירו את פלסטין לפלסטינים".

עוד באותו נושא

"כמוסלמית יש לה זיקה לאזור": בלה חדיד על שער ווג ערביה

לכתבה המלאה
ג'יג'י חדיד ובלה חדיד עם הוריהן במסיבה לאחר תצוגת ויקטוריה סיקרט בפריז, 30 נובמבר 2016. GettyImages
האחיות הדוגמניות ג'יג'י ובלה עם הוריהן, מוחמד חדיד ויולנדה פוסטר/GettyImages
בלה חדיד (מימין) ואחותה ג'יג'י חדיד בבקסטייג' תצוגת ויקטוריה סיקרט, פריז, 30.11.16. GettyImages
בלה וג'יג'י לפני התצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט 2016/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully