וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם ורסאצ'ה, אני ארמאני

רותם רוזנטל

10.4.2006 / 11:20

אחרי שנים רבות בהן התחרה גדעון אוברזון בגוטקס, הוא נקרא לעצב את המותג המופץ בלמעלה מ-60 מדינות

גדעון אוברזון מעצב לגוטקס. עבור מי שגדל על הקטלוגים המושקעים של שנות השבעים וראו איך גוטקס ואוברזון מתחרים בינהם באופן הכי מאתגר ומפרה, זה נשמע כמו פרק דרמטי במיוחד של דאלאס. הקטלוג החדש של גוטקס בעיצוב אוברזון אפילו מזכיר במשהו את הימים ההם. הצילומים מונומנטליים ומרשימים, לנוף המדברי יש בו נוכחות תיאטרלית, הדוגמנית עומדת בפוזות מלאות פאתוס. כל צילום כמעט יכל לשמש כגלויה לעידוד התיירות לישראל. אלה לא רק בגדי ים אלא שגרירים שייצאו לייצג אותנו בכל מדינה שהמותג נמכר בה.


אוברזון מחלק את הסטודיו הנוכחי לשניים: בחצי ממנו עובדים על בגדי הים של המותג הנושא את שמו ובחצי השני על בגדי הים של גוטקס. "הסטודיו מחולק באופן סימטרי, בדיוק כמו שאני חייב", אומר אוברזון ומחווה בידו על שני הלוגואים של המותגים הניצבים על הקירות ומשרטטים קו גבול דמיוני בין שני חלקי החלל.

"גוטקס ואני תמיד עשינו אותו דבר" מודה המעצב "ולכן שמחתי להתחיל לעצב את שני המותגים. אם גוטקס הוא ורסאצ'ה - עמוס פרטים ומלא בעושר ויזואלי, הרי ש"גדעון אוברזון" הוא ארמאני. מתאים יותר לאישה העובדת, הספורטיבית, לבת בלי גיל".

ב-2004 רכשה חברת גוטקס את חברת כליל יופי שהחזיקה במותגים פלפל, אוברזון וטורקיז. מ-2004 עובד אוברזון בקבוצת גוטקס וב-2005, לאחר פטירתה של מעצבת גוטקס מיכל שפיר (ממשיכת דרכה של לאה גוטליב המייסדת), פנו אליו אנשי הקבוצה בבקשה שיהפוך למעצב הבית.

לטובת השקת קולקציית הקיץ 2006 של מותג בגדי הים גוטקס, החליט אוברזון להכניס עיתונאים אל "קודש הקודשים" לדבריו - הסטודיו שלו באור יהודה. "רציתי שתראו ותבינו עד כמה מורכבת ומסובכת העבודה על כל דגם", הוא מסביר, "משום שכשהתמחור גבוה, לא תמיד מבינים את השיקולים לפיהם הוא נקבע".

בסטודיו העמוס ניצבות עמדות רבות של תופרות וגזרניות. כולן כבר שוקדות על דגמי 2007 ו-2008. הן מרימות ראש לפתע, מופתעות מההתרחשות סביבן. אולי זו נוכחותו של הבוס שמעוררת אי שקט ואולי אלה נקישות העקבים של הדוגמניות המתארגנות לתצוגה.

אוברזון מציג את הדוגמאות הגרפיות והשרטוטים שרכשו לאחרונה הוא ואשתו דינה, בתערוכת עיצוב בחו"ל. בזמן שהוא מראה את הדגמים דינה מתרוצצת מסביב, דואגת לדוגמניות, משוחחת עם העובדות ומזכירה לו שמות של דגמים.

הוא מספר כי העיצוב הסופי של הדגמים מוחלט אחרי פגישה שנערכת בין כל סוכני השיווק העולמיים של המותג (שמשווק בלמעלה מ-60 מדינות ברחבי העולם). ביחד הם קובעים אם יש צורך בשינוי בדגמים או אם יש דגם שצריך לוותר עליו. ייצור הדגם הראשוני נעשה בסטודיו והייצור ההמוני נערך במפעלים שונים בארץ ובעולם.

מה הצרפתיות אוהבת

כשאוברזון מדבר על האישה של גוטקס, בראש מתחילה להתנגן מבלי משים הנעימה של "שושלת", מתובלת במרטיני מנוער ולא מעורבב. הלקוחה המיועדת מסתבר, היא בת 35 ומעלה, חייבת בגד חוף מעוצב שיתאים בדיוק מירבי לבגד ים, שאפשר יהיה להתעטף בו גם על היאכטה. בגד חוף כזה שגם יתאים לארוחת צהריים במסעדה ליד החוף. "זו לקוחה שמעריכה את המותג ומוכנה לשלם עליו", מציין אוברזון.

בגוטקס ייצרו 22 דגמים לקולקציה הנוכחית. "לכל שוק יש צרכים משלו", אומר המעצב, "באנגליה למשל מתלהבים ברגע שרואים טורקיז, ורוד והדפסים עמוסים. התיירות מצרפת שמגיעות לאילת לעומת זאת, מעדיפות בגד ים ורוד שלם עם עיגולי זהב סימטריים.
בארץ לא מוותרים על הביקיני עם המשולשים ובארה"ב מתלהבים מהטנקיני, שמורכב מתחתוני ביקיני וגופייה, מכיוון ששם הולכים בעיקר עם בגדי ים שלמים. ניסיתי לענות על הצרכים של כל שוק ולשחק בעיקר עם הפרטים הקטנים. בכל סדרה יש משהו קטן שמייחד אותה ויוצר מראה מעניין לבגד ולגוף".

הקולקציה הנוכחית של גוטקס מצליחה להפריח קצת חיים במותג בן החמישים שנדמה, עד לפני כמה שנים, לכמעט לא רלוונטי בשוק המקומי. גם אם יש דגמים שנראים דרמטיים מדי ברגע הראשון, אוברזון הצליח ליצור כמה נגיעות מרתקות. שימו לב בעיקר לגזרת הסטרפלס ולקולר, לבגד הים השלם עם שרוולי הטי-שירט, לגזרת המעטפת ולדגמים שמשולבים בהם אקססוריז כמו חוט מבריק וחגורות מותן עדינות.

לחלק מהדגמים הותאמו גם בגדי חוף, שמורכבים ממכנסי 3/4 מתנפנפים, פריאו או גלביות שקופות. חלק מהדגמים מעוצבים בבד ז'קארד, שמזכיר קצת אריג, וסרוגות בו אפליקציות דמויות פנינים קטנות. הז'קארד הוא מטשטש בטן ואלגנטי להחריד. ברוב הדגמים יש גם מחטב בטן וקאפים נשלפים בחזיות בגדי הים.

טווח מחירים: 429-599 ש"ח
רשת חנויות המפעל של גוטקס: תל אביב: מרדכי אנילביץ' 62. כפר סבא: התע"ש 20 (בית הפעמון). אשדוד: שד' בנית ברית (מול תבל). בת ים: קניון בת ימון: ניסנבאום 33. רמלה: קניון רמלוד (צומת אחיסמך). חיפה: חוצות המפרץ (צומת וולקן). רחובות: ביל"ו סנטר. קרית גת: ישפרו סנטר (ליד קוסמוס). חדרה: הרברט סמואל 44. אור יהודה: רחוב הסוכנות היהודית.

ניתן להשיג את בגדי הים גם ברשת המשביר החדש לצרכן, רשת בנוגע לגוף ובחנויות בגדי הים המובחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully