וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמן מרוקאי לשיער

ענת ברק

30.9.2007 / 15:45

חברת "מסורת מתקדמת", משיקה סדרת טיפוח מרוקאית חדשה לשיער. ענת ברק הקריבה תלתליה כדי לגלות את האמת בבקבוק

יצרנית הטיפוח "מסורת מתקדמת", משיקה בימים אלה סדרת טיפול חדשה לשיער, הכוללת שמן מרוקאי ומסכת שיער. המפגש הראשוני עם המארז הקוסמטי נראה מבטיח: בקבוק השמן מעוצב בצורת בקבוקון תרופות של פעם, בצבע חום כהה ועם דפנות מרובעות, ותכשיר המסכה לשיער נצבע בצבעי אדמה. הכל נראה אותנטי, אבל כשמשתדלים יותר מדי זה גורם לי להיות חשדנית.

אחרי שקראתי על האריזה שהמוצרים מכילים שמן מאגוז הארגן הנדיר, הגדל בהרי האטלס שבמרוקו הרחוקה, רמת הפקפוק עלתה. ככל הידוע לי, מחירו לליטר של שמן הארגן עומד על כ-140 דולר. ואילו הבקבוקון של "מסורת מתקדמת" מתומחר ב-140 ש'.

עצי הארגן גדלים במספר מועט של מקומות בעולם, ביניהם דרום-מערב מרוקו. האגוז עצמו דומה בצורתו לזית גדול, וכשלא כמו שמן זית, תהליך הפקת שמן הארגן מורכב ומחירו גבוה בהרבה. כבר מאות שנים נוהגים רועי עזים החיים באזור החוף של צפון אפריקה, לשלוח את העזים לטפס על עצי הארגן הקוצניים. הן אוכלות את בשר הפרי ופולטות את האגוז הקשה, אותו אוספים מאוחר יותר. את גרעיני האגוז מייבשים בשמש, קולים ומרסקים לעיסה חומה ומוסיפים מים. לבסוף, אחרי תהליך ממושך הכולל סחיטה בלחץ, מפיקים את שמן הארגן, המשמש לבישול וטיפול במחלות עור. השמן עשיר בחומצות שומן חיוניות ובוויטמין E, מפחית את רמת הכולסטרול וממריץ את מחזור הדם.

מכיוון שעל מוצרי השמן המרוקאי של "מסורת מתקדמת" לא מופיעה רשימת מרכיבים, ניסיתי לבדוק כמה אחוזים של שמן ארגן הם מכילים. המידע שעל התווית על גבי האריזה לא מספק, הצד הפרונטלי של הבקבוק נושא את הכיתוב "שמן מרוקאי" ובצדו האחורי (תחת הלוגו שהודפס בפונט תנכי) ניתן תאור קצר על מקום גידולו של עץ הארגן ועל התהליך המסורתי להפקת השמן. מכיוון שלא נמצא כל מידע נוסף לגבי תכולת המוצרים, פניתי ליצרנית בשאלה מהם הרכיבים המצויים בתכשירים מלבד שמן ארגן. נענתי בדיקלום של המידע שכבר קראתי על הבקבוק – "את שמן עץ הארגן הנדיר מפיקים במרוקו שבהרי האטלס..". כשניסיתי להתנסח באופן יותר קונקרטי ושאלתי כמה אחוזים של שמן ארגן מכיל הבקבוק, נאמר לי שאין בידם את המידע הזה.

שמן פראפין או שמן ארגן?

לאחר התעקשות קיבלתי את רשימת הרכיבים שכוללת, למרבה ההפתעה, עוד כמה וכמה רכיבים שאותם לא מפיקים בעזרת מסורת רועים עתיקת יומין: Water ,cetrymonium chloride collagen, argania Spinoza kernel oil (aragan oil), isopropyl myristate, bees wax, glyceryl oleate, paraffin oil,lanolin,butyl glycol

במבט חטוף ברכיבים, ניתן להבחין בנוכחות של שמן הפראפין הידוע כתרכובת אורגנית אותה מפיקים מנפט ובעוד כמה רכיבים כימיים בהחלט. אני לא פריקית של מוצרים אורגניים ואני לא באה להטיף לשימוש במוצרים טבעיים בלבד, אני פשוט לא אוהבת חוסר דיוק.

בכל זאת החלטתי לנסות. לאחר מספר ניסיונות, הגעתי למסקנה שמדובר בשמן כמו כל שמן, הוא ישיג את אותו אפקט שישיג שימוש בשמן זית, הידוע כתכשיר טבעי לשיער (מבית סבתא) או שמן שקדים הידוע כמזין לנקבוביות העור. לאחר שלושה ימים מהיום בו השתמשתי לראשונה ואחרי שלוש חפיפות שפינו את שאריות השמן מראשי, יכולתי להבחין שהשיער נעשה רך וגמיש ובאופן כללי אומר תודה, אולי על שהענקתי לו מנה נכבדת של לחות כפיצוי על ימים ארוכים של שמש, יובש וחוסר תשומת לב.

היזהרו שלא לחזור על טעויות שעשיתי אני ולמרוח אותו לפני יציאה מהבית. השמן בעל מרקם כבד והוא לא נועד לעיצוב השיער, אלא להזנה. שלא תמצאו עצמכם באמצע מקום ציבורי נראים כמו כלב רטוב או לפחות כאלו הגעתם במכונת זמן מהסבנטיז, אחרי שטרבולטה שפך לכם גלון של גריז על הראש.

מחירים:
שמן לשיער: 140 ש'
מסכה לשיער: 140 ש'

להשיג במספרות המובחרות. טל' לבירורים: 03-9528528

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully