וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך התנקמה המוסלמית שספגה הצלפות שוט רק כי לבשה חצאית

26.10.2016 / 8:29

טלה ראסי, מעצבת בגדי הים האיראנית, חושפת בספר אוטוביוגרפי חדש את העבר הטראומתי שלה - שבזכותו היא נוקמת עכשיו בכל מי שפגע בה

https://www.instagram.com/talaraassi/
"הכאב היה בלתי נסבל, והייתי כה מבועתת שאיבדתי את הקול. הרגשתי שהגב שלי עולה באש"

טלה ראסי האיראנית הייתה רק בת 16 כשנתפסה על ידי חברי ארגון "הבסיג'" שכפוף למשמרות המהפכה האסלאמית. היא נעצרה ונידונה ל-40 מלקות שוט, רק כי העזה לצאת מביתה בחצאית. כיום, היא מראה לכל מי שפגע בה מי צוחק אחרון, כשהיא משיקה ליין בגדי ים על שמה וזוכה להצלחה עולמית.

את עברה הטראומתי חושפת ראסי בספר חדש שקטע קצר ממנו פורסם בדיילי מייל השבוע. היא זוכרת לפרטי פרטים את הערב הנורא ההוא. "הובלתי לחדר חשוך ואולצתי לשכב על מיטה. פתאום הרגשתי את השוט, עור ספוג מים, מכה באכזריות בגב שלי", היא משחזרת, "הכאב היה בלתי נסבל, ואני הייתי כה מבועתת שאיבדתי את הקול שלי. יכולתי לשמוע את השוט חותך את האוויר, הלוך ושוב, והרגשתי שהגב שלי עולה באש. הוא בער. חשבתי שאני הולכת להתעלף. לא יכולתי לצרוח. לא יכולתי לזוז".

הבסיג', ארגון מיליטנטי הפועל תחת חסותו של המשטר האיראני ומשמש כגוף חינוכי, פשט על המסיבה בה נכחה ראסי ועצר את כל הנוכחים. לדבריה, על אף שלא נמצאו במסיבה אלכוהול או סמים, הארגון העניש אותם קשות לאחר שנמצאו במקום קלטות זרות, טלוויזיה בלוויין וכרזות של הסדרה "בוורלי הילס 90210". בנוסף, טלה לבשה חצאית קצרה, עליונית צמודה, לק ואיפור. כל אחד מהבנות במסיבה נידונה ל-40 מלקות ואילו הבנים ל-50.

עוד באותו נושא

דוגמנית למידות גדולות שירדה במשקל סופגת איומים על חייה

לכתבה המלאה

אחרי התקרית האכזרית שאירעה ב-98', משפחתה של טלה עברה לגור בארה"ב, על אף שלא ידעו את השפה. אז היא התנגדה למעבר הזה, אולם מהר מאוד למדה לדבר אנגלית, התקבלה לעבודה בסלון כלות ומצאה בה את התשוקה לאופנה.

היום, כשהיא בת 35, היא מנהלת קריירה מצליחה כמעצבת אופנה, ובעלת מותג של בגדי ים בשם "דר בי בר", שמימנה את תחרות מיס יוניברס לשנת 2010. אולם היא מספרת שעברה עדיין רודף אותה: "המחלוקת עדיין קיימת כי אני אישה מוסלמית שמעצבת בגדי ים, וכולם ממהרים לשפוט אותי על זה". אך היא לא נותנת לביקורות להפריע לה. "אני עושה את מה שאני עושה למטרת העצמה נשית, ואני גאה בעבודה שלי".

עוד סיפורים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully