וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה נמשכת: קמפיין להחרמת מותג האופנה של איוונקה טראמפ

29.11.2016 / 12:20

ההתנגדות למשפחת טראמפ בתוך תעשיית האופנה נמשכת, כשהפעם על הכוונת נמצאת בתו ויד ימינו העסקית של נשיא ארה"ב. קמפיין "Grab your wallet" קורא ללקוחות לא לפתוח את הארנק, ומבקש כעת מבתי כלבו לא למכור את המותג "איוונקה" בין כותליהם

צילום מסך

בווידיאו: האם איוונקה טראמפ ניצלה את הריאיון ב"60 דקות" לקידום מכירות הצמיד מליין התכשיטים הפרטי שלה? צפו בכתבה.

תעשיית האופנה נגד משפחת טראמפ - חלק ב'. על הכוונת הפעם - איוונקה, בתו ויד ימינו העסקית של נשיא ארה"ב הנבחר ובעלת מותג אופנה הנושא את שמה. אחרי שמעצבת האופנה סופי טילט הצהירה שלא תלביש את האישה הראשונה מלניה והציתה דיון בנושא, שגרם להרבה מעצבים להודות שמדובר בסוגיה בעייתית, כעת מתאגדת תנועה הקוראת לחנויות מולטיברנד לא למכור את המותג "איוונקה" בין כותליהן.

"Grab your wallet" הוא קמפיין רשת הקורא להחרים מוצרים שקשורים מבחינה עסקית למשפחת טראמפ, והחל לפני יותר מחודש בעקבות חשיפת ההתבטאויות הסקסיסטיות של טראמפ כלפי המין הנשי. איש השיווק שאנון קולטר, מיוזמי המהלך, התראיין לרשת CBS והסביר שזו הדרך של מתנגדי טראמפ להביע את מחאתם - לא לפתוח את הארנק לטובת התאגיד העיסקי המסועף של המשפחה. כעת תחת האש נמצא ליין הביגוד והאקססוריז "איוונקה" ורשת בתי הכלבו שפרוסה לאורכה ולרוחבה של ארצות הברית: "נורדסטרום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייתכן והמותג איוונקה רק ימשיך להתחזק בעקבות ההתעסקות התקשורתית במשפחה. איוונקה טראמפ/מערכת וואלה!, צילום מסך
מניעי החרם קשורים ליחסו של טראמפ לנשים, וגם לדגמים של איוונקה שהועתקו ממותגי-על

האחרונה נחשבת לאחת הקנייניות הראשיות של המותג, והוא נמכר בסניפיה השונים וכן בחנות האונליין המצליחה אותה היא מפעילה. לפני כחודש הרשת קיבלה מכתב פתוח מלאורה וואוטד, השם הוירטואלי שמאחורי מארגנות החרם, ובו בקשה להפסיק למכור וכן ולחסל את ההתקשרות העסקית שלה עם הקו של איוונקה. המכתב המפורט מנמק את המניעים לבקשה שקשורים גם ליחסו של טראמפ לנשים וגם לקולקציות של איוונקה שמחזיקות דגמים שהועתקו ממותגי על שנמכרים באותו כלבו בדיוק, כמו למשל "אקווזורה", תוך הבעת הערכה לפועלה של נורדסטרום.

תיעוד המהלכים הפומבי על גבי הרשתות החברתיות מטעם אותו חשבון "לאורה וואוטד" ציין לאחר שבוע שעדיין לא נתקבלה תגובה רשמית מנורדסטרום. בשני לנובמבר, לאחר שני תיוגים בטוויטר, הגיע הסירוב שנכתב באותה הפלטפורמה: "אנחנו מקווים שמכירת מוצרים של ספק כלשהו לא מתפרשת בטעות כאמירה פוליטית. אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו עושות את הבחירות שלהן על פי טעמן ודעותיהן ואנחנו נמשיך לספק להן אופציות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
49 חברות הסכימו "לקחת את הארנק" ולא למכור את מוצרי המותג איוונקה/מערכת וואלה!, צילום מסך
כשרשת מייסיס הפסיקה את ההתקשרות העסקית שלה עם טראמפ, המניה שלה צנחה ב-43%

ביום ראשון האחרון מספר החברות שהסכימו "לקחת את הארנק" שלהן מעסקי משפחת הנשיא הנכנס עמד על 49, ביניהן שתי רשתות אופנה - shoes.com. ו-bellacor. השאלה היא עד כמה חרם כזה אפקטיבי והאם הוא יכול דווקא לפגוע ברשת המחרימה? בשנה שעברה רשת מייסיס החליטה להפסיק את ההתקשרות העסקית שלה מטראמפ. הוא בתגובה קרא לעוקביו להפסיק לקנות במייסיס בשל אבטחה לקויה והעסקת מהגרים בלתי חוקיים, והמניה של מייסיס צנחה מאז ב-43%. סביר להניח שלנורדסטרום לקח למעלה משבוע לענות בשל התלבטות רצינית בעניין. אבל בסופו של דבר, אף רשת אמריקאית לא רוצה שהמניה שלה תקרוס כמו זו של מייסיס, והמותג איוונקה רק ימשיך להתחזק בעקבות ההתעסקות התקשורתית במשפחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחשבת לצד האיכותי של המשפחה השנויה במחלוקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully