וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו רק פנטזיה": דוגמנית ויקטוריה'ס סיקרט חושפת את האמת על התעשייה

18.12.2017 / 0:05

משמלות בשווי 20 אלף דולר ועד תוספות שיעור ואיפור כבד - ג'סיקה קלארק, דוגמנית של ענקית ההלבשה התחתונה האמריקאית, חושפת איך נראית המציאות, ומעודדת נערות צעירות לוותר על אידיאל השלמות ולאהוב את עצמן כפי שהן

Jessica Clarke @ Why Not Models

"זה הכול פנטזיה", אמרה דוגמנית ויקטוריה'ס סיקרט, ג'סיקה קלארק, כשהחליטה לחשוף את האמת על תעשיית האופנה והדוגמנות - למקרה שמישהו עדיין נותר תמים וחושב אחרת. נערות צעירות רבות חולמות להיות דוגמניות מפורסמות וליהנות מארון בגדים שופע בבגדי מעצבים וממסיבות באחוזות מפוארות. אולם המציאות היא מאוד שונה מאיך שמתארים לנו אותה, טוענת קלארק בת ה-24 - שמוכנה לקחת את הסיכון ולאבד את עבודתה תמורת חשיפת האמת.

בראיון לדיילי מייל אוסטריה, הדוגמנית הניו זילנדית שמתגוררת כעת בלונדון מספרת שראתה מה קורה בבתי האופנה המובילים, והיא רוצה לחשוף את התובנות שלה על התעשייה המשומנת היטב. "להרבה אנשים יש ציפיות גבוהות, אבל הם צריכים לדעת שזו רק פנטזיה. הדוגמניות האלה שאתם רואים על המסלול הן כמו ספורטאיות. הן עובדות מאוד קשה כדי להיראות ככה. הן לא מתעוררות ככה, אף אחד לא מתעורר ככה. אנחנו מתאמנות. אנחנו אוכלות בריא וזה הכל חלק מדרישות התפקיד".

עוד באותו נושא

עוד באותו נושא

מלאכית ויקטוריה'ס סיקרט: "לא אתפשט עבור מטרה לא ראויה"

לכתבה המלאה

קלארק יוצאת נגד הסטיגמה לפיה דוגמניות עם יופי טבעי לא צריכות לעבוד קשה כמו אחרות. "אני מרגישה שהיום, בעידן האינסטגרם, התחושה כל הזמן היא שאלה החיים האמיתיים כי הכל נראה מושלם. וזה פשוט לא נכון. זה תמיד היה משהו שאינו ממש אמיתי". היא חוששת שנערות צעירות, כולל דוגמניות בתחילת דרכן, יאמינו למראה המושלם של הדוגמניות המוצג שם ויזיקו לעצמן. "יש כל כך הרבה בנות, כמו דוגמניות צעירות יותר, שנכנסות לעולם הזה וחושבות שככה הן צריכות להיראות, וזה הכל שטויות שסוכנויות דוגמנות המציאו. הם חושבים שהם יודעים לקבוע באיזו מידה אתן צריכות להיות או איך אתן צריכות להתלבש, וטוענים שעליכן להיפטר מהצלוליטיס. אנחנו לא צריכות להיות הנשים שהם רוצים שנהיה כי אתן יודעות למה? אנחנו, הדוגמניות, לא כאלה בעצמנו. ביום טוב יהיה לי עור מושלם אבל מלבד זה, רוב הזמן זה תוצר של מייק-אפ או תאורה מחמיאה".

קלארק טוענת שהמעבר מדוגמנות לסטיילינג עזר לה לקחת בחזרה את השליטה לידיים. "סטיילינג זו דרך מדהימה להביע את היצירתיות בתעשייה ולדעת איך ניתן לבנות את האאוטפיט המושלם. אני מרגישה שביכולתי לעזור לדוגמניות ולנערות צעירות להרגיש יותר בנוח ובטוחות עם עצמן, וגם להראות משהו אמיתי יותר לשאר העולם. זה הרבה יותר ארץ הפלאות מהפנטזיה שמנסים למכור לנו".

"אני בוחרת בגדים שיתאימו לנשים במקום להכניס אותן לתבנית קבועה של סוג מסוים של בגדים, ועדיין הן נראות מדהים, לא משנה באיזו מידה הן – כל עוד הן לובשות את המידה הנכונה. אני יכולה לקחת יצירות של מעצבים ולהשתמש בהן כדי לשקף תרבות או תנועה או פשוט כדי לייצר דימויים יפים. זה משהו שאני באמת אוהבת כי זה מחזיר את תעשיית האופנה למה שהיא באמת צריכה להיות". ג'סיקה עבדה לצד מעצבים, צלמים ואמנים רבים – והיא אמרה שהיא רוחשת להם כבוד רב, "הם הכוכבים והסיבה שעולם האופנה הוא ארץ הפלאות".

קלארק מבלה את רוב זמנה בעבודה ובלימודים בין ניו יורק ללונדון, כשמדי פעם היא מבקרת באוסטרליה ובניו זילנד עם החבר שלה, רופוס טייגר טיילור, המתופף של להקת The Darkness. היא הוסיפה ואמרה שנשים צעירות, בעיקר בגיל ההתבגרות, עשויות לא להיות בשלות מספיק לתעשייה הזאת. "אני מאמינה שכשתעזבו את הבית תקבלו אפשרות לחקור את עצמכן מחדש ולהתחיל את ההרפתקה שלכן. אני מעודדת נערות לא להיכנע לציפיות האידיאליסטיות וללכת בדרך שהן בחרו לעצמן. אף אחת לא מושלמת. אנחנו כאן לזמן טוב, לא זמן רב. תהיו מוזרות ושמחות ותאמצו את ההבדלים ביניכן. קחו סיכונים ותהיו אמיצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully