וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברת מה מסתכלת

אדר ריכטר

24.11.2005 / 10:50

קרן רדומסקי מבוטיק המעצבים בדיזנגוף סנטר מייצרת תיקים מבדי צלילה ולא מחפשת להנציח את שמה בלוגו

קרן רדומסקי בת ה-30 היא עוף נדיר. היא מצליחה לייצר תיקי בוטיק במסגרת עסק אישי וקטן ואפילו להתפרנס מזה. רדומסקי סיימה את לימודי העיצוב שלה לפני כ-3 שנים במכון הטכנולוגי בחולון, ויצאה משם עם החשק לעצב מוצר ולאוו דווקא תיק.

החושים האופנתיים שלה המשיכו להתחדד בלימודי אופנה פרטיים, מה שהוביל אותה ליצירת תיקים שונים ומגוונים, כולם מחומרים אלטרנטיביים כמו פלסטיק, סקאי, בדי-ריפוד ותחרות ובעיקר בדי צלילה. "בחרתי דווקא בחומרים כאלה ובבדים שמיועדים לצוללנים, משום שהם בדים מעולים, חזקים, לא דוהים ולא נפרמים. הם עמידים בכביסות ואין להם מראה קיטצ'י", מספרת רדומסקי.

התיקים מעוצבים בקו נקי ומינימליסטי והם מעוטרים בדוגמאות עיגולים, שכבר הפכו למוטיב עיצובי עיקרי שמזוהה עם המעצבת. העיגולים משמשים ככיסים וכמכסים לסגירת התיק, כלומר הפונקציונליות מובילה את העיצוב. רדומסקי מציינת שה"הפשטות הצורנית לקוחה מדגמים משנות ה-50. ההשראה שלי התחילה מהקטע של הרטרו ואני מעריכה בעיקר ניקיון צורני ופשוט, שמודגש בקווי מיתאר. הייתי רוצה שמי שהולך עם התיק שלי ירגיש את הנוחות והפונקציונליות. היתרון של התיקים שלי הוא שהם פשוטים ולא צריך לשמור עליהם באופן מוגזם, הם לא מסורבלים ואפשר לכבס אותם".

כל חלקי התיק מוגמרים בפס פספול (פס שוליים) המדגיש את הצבעוניות ועומדים גם על תקן גימור וגם כקישוט. "את התיקים אני מעצבת בעצמי ולא נותנת למתפרות. כל תיק נוצר ממש באופן אישי. אני חושבת מה בא לי לעצמי, ואז אני הולכת על זה ומוסיפה גם את הדברים הפרקטיים. כל תיק שלי שיוצא לעולם ואחר כך אני מבחינה בו על בנות ברחוב, מחמם לי את הלב", אומרת רדומסקי.

תהליך בחירת הלוגו המיוחד, שכולל קריצה ואת הכותר "גברת מה את מסתכלת", לא נהגה בקלות: "לקח לי הרבה זמן לחפש שם למותג", היא מספרת, "היה לי חשוב שזה יהיה בעברית ושלא יהיה קשור לשם שלי, כי אני לא מחפשת להנציח את עצמי. תקופה ארוכה הסתובבתי עם רשימת שמות אופציונלית, והתיקים נמכרו בלי שם. חברה שהציצה ברשימה בנסיון לעזור, זכתה לנזיפה: 'גברת מה מסתכלת', וכך נולד המותג".

חוץ מתיקים מתחשק לרדומסקי לעצב גם דברים נוספים, אבל בינתיים היא מבטיחה להישאר בגזרה הזו. למרבית ההפתעה היא מדווחת שאחרי העבודה הקשה והמאמצת, אפשר גם להתפרנס מכל העסק הזה, אפילו שהוא קטן, ואולי בגלל זה: "הייתי שכירה באל-על יותר משש שנים והצלחתי לעזוב ולהשקיע את הזמן בעיצוב תיקים. אמנם לא הופכים מיליונרים, אבל אפשר בהחלט להתפרנס".

התיקים נמכרים במרתף המעצבים כבר שנתיים וחצי, בימי חמישי ושישי ובנוסף אפשר למצוא אותם גם בארנקי עמנואל רחוב שנקין 5 תל אביב, 'שי דיקטור' רחוב יהודה מכבי 54 תל אביב, 'טאצ' אישי' בדיזנגוף סנטר, 'פארקינג' רחוב יואל סלמון ירושלים, xoxo סוקלוב 73 רמת השרון ובגדוד העברי בשפיים.

מחירי התיקים: 85-195 ¤

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully