וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולקטיב 6940

ענת אור

29.12.2005 / 9:53

המעצבות ממתחם גן החשמל שמו את האגו בצד, איחדו כוחות, והתוצאה היא הפנינג מכירות, בתי קפה וברים בסופשבוע

מעצבי אופנה רבים מבינים כיום את הכוח שיש באיחוד מערכות. אחרי הקמתו של קואופרטיב "בעלות מלאכה" ושיתופי פעולה נוספים, מסדו המעצבות שחנויותיהן ממוקמות במתחם גן החשמל* את קולקטיב 6940, על שם הגוש עליו הן יושבות במפות העירוניות.

מזה כארבעה חודשים נפגשות המעצבות מדי יום ראשון לישיבת צוות, בה הן מנסות לחשוב באיזה אופנים יוכלו לשתף פעולה לטובת כולן. "מה שמיוחד ויפה זה שיש פרגון מאוד גדול בין כולן" אומרת נאית רוזנפלדר, בעלת המותג "נאית" שהיתה החלוצה במתחם. "כל אחת שמה את האגו היצירתי שלה בצד. הבנו שביחד יש לנו הרבה יותר. 'כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן'" היא מצטטת את שיר החנוכה הידוע.

היוזמה הנוכחית שהניבו הפגישות היא הפנינג חגיגי בנר חמישי ושישי של חנוכה, וסוף השבוע של הסילבסטר (חמישי-שישי 29-30.12.05). בים חמישי יהיו החנויות פתוחות עד חצות ויעניקו עד עשרים אחוז הנחה על קולקציית החורף הנוכחית. גם בתי הקפה שבשכונה מצטרפים לחגיגה ובבית הקפה "”Loveat יינתנו הנחות על קניית תערובות קפה הביתה. הברים השכונתיים: "לבונטין", "שלוש-עשרה" ו"רוטנברג" יקדימו את שעת הפתיחה שלהם לשש בערב ויוזילו את מחירי האלכוהול. מי שתקנה בגדים, כטוב לבה באלכוהול וברוח החג, בסכום מצטבר של 500 ש"ח ומעלה אצל כל המעצבות שבמתחם, תקבל במתנה תיק עם הדפס של הקולקטיב.

מאז פתחה נאית את חנותה לפני שלוש שנים, נוספו מעצבות אופנה למתחם, בהן "דליקטסן" של עידית ברק, שקיימת כבר שנתיים, נופר גלפז, זינה מיכאלו ל"זיקה", הלנה בלאונשטיין ל"פראו בלאו", יעל רוזן בן-שחר ל"כיסים", מיכל בסעד ל"M", שירלי איציק ל"רובי סטאר" ושני בר ל"שני בר". גם חנות הבדים הוותיקה "נוסבאום" ביקשה להיות חלק בקולקטיב הרענן.

הקריטריון היחיד לקבלה לחבורה בשלב זה, הוא המיקום, המעצבות ישמחו מאוד לחברים נוספים, יש להן אפילו רשימה של עסקים שהן היו רוצות שייפתחו באזור, מעין WISH LIST: "בראש הרשימה חנות ספרים" אומרת נאית. יעל, המוכרת תושבת השכונה, מוסיפה שהיא היתה רוצה לראות חנות שמתמחה בכתבי עת שקשורים לאופנה. "בהמשך הרשימה היינו רוצות ספריית וידאו נחמדה ומאפייה קטנה, מקום ליוגה וספא. צריך להיות הכל מהכל". יעל היא אחת משלוש וכדי לא להתבלבל הן מכונות בז'רגון של גן החשמל "יעל של נאית", "יעל של כיסים" ו"יעל של עידית".

עד שיגשימו את חלומן ללכת לספא קרוב אחרי העבודה, מנסה הקולקטיב להתדיין עם העירייה בנוגע לקידום נוסף של המתחם. האם בעירייה מבינים שקורה פה משהו? "כן" עונה נאית, "השמועות אומרות שמדברים עלינו בעירייה".

* מתחם גן החשמל נמצא במרובע הרחובות לבונטין, החשמל, מקווה ישראל, ברזילי, בדרום ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully