וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל אישי: החנות של עינת פומרנץ

הגר ליינקרם

18.1.2009 / 18:08

בחנות אישית בדיזנגוף, מחכה אישה סוחפת שמעצבת ומלקטת בגדים עם סיפור ומעוף. המקום לדפדוף של שעות בין קולבים

בביקור בחנות הקטנה של עינת פומרנץ בפסז' בדיזנגוף, מרגישים מיד ברוחה הגדולה של האישה הייחודית הזאת שמאחורי המקום. האהבה לאופנה נוטפת מכל בגד ובגד והמגוון הגדול של סגנונות הבגדים מזמין בילוי של שעות בחנות. יש פה שמלות ערב וכלה גרנדיוזיות בעיצוב פומרנץ , עודפים של "ג'אסט קאוולי", בגדי וינטג' ייחודיים במצב מעולה ועודפים של בגדי מותגים ישראלים, במחירים מצחיקים.

מבחר הבגדים הוא ענק והחנות מתאימה בהחלט לאוהבי אופנה גדולים, שכמו המוכרת בעצמה מבקשים להתעטף, להתחפש ולמצוא המון אושר ונחמה בבגדים שלהם.

פומרנץ פתחה את החנות כשמלחמת לבנון השנייה רחשה ברקע. היא פרסמה מודעה בעיתון וחיפשה תופרת. בעוד שהמשפחה שלה מהצפון השתקעה ומלאה את דירתה, היא קיימה ראיונות בחדר המדרגות עם תופרות, פגשה את התופרת מארי לייב, החלה לעבוד איתה והגשימה את חלומה להפוך למעצבת אופנה.

הן מחלקות את העבודה לתכנון וביצוע. עינת מסבירה ומאיירת את הבגדים שהיא שואפת לעצב ומארי יוצאת למלאכה הלא פשוטה של הביצוע. "מארי זרמה איתי, זה היה חיבור מוצלח. מכל בגד שיוצא עד היום אני מתרגשת כמו ילדה".

בתחילה הבגדים נמכרו בחנויות מעצבים ובעיקר ב"גמלא" בדיזנגוף. באחד הביקורים, בדרך ל"גמלא", עינת ראתה בפסאז' קטן חנות עם חלון ראווה שפונה לרחוב ותוך זמן קצר היא הפכה לשלה.

הבגדים כחומה

"לא למדתי עיצוב אופנה. בתור ילדה סבלתי מחסכים, מעוני והמצאתי לי אופנה משלי. הייתי מוקצנת והאהבה לאופנה הייתה שמיכת הפוך שלי. הייתי מתחפשת והבגדים עטפו אותי כמו חומה לאורך כל הדרך" היא אומרת. מהמקומות האלה, היא מעצבת בקצב מסחרר. "העסק עבד מעולה. בלי שלט לחנות ובלי לפרסם. הלקוחות חזרו וההזמנות התרבו. אבל אני מאד גרועה בחשבונות ולא יחסתי חשיבות גדולה לכספים. הייתה התלהבות אבל בסופו של דבר, כלכלית, זה לא עבד".
כך קרה שבין מלחמה למלחמה, פומרנץ עמדה לאחרונה בפרשת דרכים והיתה קרובה לסגירה. "נאלצתי להיפרד מהתופרים וזה היה מאוד קשה אבל לא הייתה ברירה. באותו זמן הגרוש והאבא של הבן שלי נפטר והכל נהיה יותר מסובך. אבל אז, היה לי חזון, ראיתי את החנות כמו שהיא עכשיו והחלטתי לשנות כיוון ולא לסגור".
הרעיון החדש שלה היה חנות שיש בה שילוב של בגדים בעיצובה, בגדי יד שנייה, פריטי וינטג' ועודפים של מעצבים אחרים. היה ברשותה כבר אוסף גדול של בגדים שהיא אספה בנאמנות במהלך השנים ואז היא הוסיפה וקנתה אוסף מרהיב ומגוון של בגדי יד שנייה.
כחלק מהשינוי שהיא עברה עם מותו של הגרוש ויחד עם זאת ההחלטה להיפרד מאוסף הבגדים שלה עליו שמרה בקנאות במהלך השנים, היא אף מציגה למכירה את שמלת הכלולות בה התחתנה, גם היא בעיצובה האישי. מדובר בשמלת מקסי בסגנון שנות העשרים עשויה כולה מבד של גדילים. שמלת החתונה הזו כמו רבים מהבגדים בחנותה של פומרנץ מספרים סיפור וזו הגדולה שבחנותה. אם יש פריט שמעורר את הסקרנות שלכם, היא תשמח לשבת ולהרחיב. "בכל פריט פה רואים משהו ממני. כשחשבתי על בגדי יד- שנייה, לא רציתי איזו חנות מאובקת. רציתי מקום שידבר להרבה אנשים".

בין הפריטים המיוחדים שברשותה, שמלת כלה נוספת בעיצובה, עם מחוך שעשוי בעבודת יד ומשובץ כולו בקריסטלים. "אין לי דרך ממש לתמחר את המחוך, אני יכולה להגיד שרק העלות שלו היתה 17 אלף שקל והעשייה נמשכה על פני חמישה ימי עבודה רצופה. הכול נעשה בעבודת יד שלי". מעניינים במיוחד הם אוברולים עם רגליות ושרוולים ארוכים שנצמדים לגוף, עשויים מתחרה ויכולים לשמש כבסיס לשמלת ערב, כאשר מולבשת על חלק הגוף התחתון חצאית מרשימה.

עינת פומרנץ, דיזנגוף 134 א', ת"א. מחירים: 5-2,000 ש'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully