• וואלה! ראשי
  • הפוך לדף הבית
  • שלום אורחקרא דוארפתח תיבת דואר חינם!
  • מזג אוויר
  • מפות
  • קניות
 
הפרינט חי ובועט: מגזינים חדשים שחובה להכיר
16/04/14 15:39
מאת: רוני ודנאי, מערכת וואלה!
דמיון חופשי
14/04/14 9:25
מאת: וואלה! אופנה, מערכת וואלה!
אלכסנדר וונג ישתף פעולה עם H&M
13/04/14 9:00
מאת: רוני ודנאי, מערכת וואלה!
השמלה הנכונה לערב החג: גלביות לקיץ 2014
11/04/14 9:00
מאת: רוני ודנאי, מערכת וואלה!
סוג של חירות: חולצות מכופתרות בגרסה המשוחררת
10/04/14 8:30
מאת: מאיה אשר, מערכת וואלה!
סגור
מצב האופנה

בחורה ממש אוצר

מאת: אלישבע כספי, מערכת וואלה!
פייסבוק טוויטר

שירי אודיז, בת למשפחת יהלומנים, פעילה בשוק הבינלאומי ושואפת לשכנע גם את הישראלים לקנות ממנה טבעות אירוסין באינטרנט

טבעות בעיצוב שירי אודיז (צילום: אלכס קונצנקו) טבעות בעיצוב שירי אודיז (צילום: אלכס קונצנקו)

טבעות בעיצוב שירי אודיז (צילום: אלכס קונצנקו)

הקונה הישראלי מבקש לרוב את היהלום הכי גדול שהוא יכול לקבל עבור התקציב שלו (צילום: אלכס קונצנקו) הקונה הישראלי מבקש לרוב את היהלום הכי גדול שהוא יכול לקבל עבור התקציב שלו (צילום: אלכס קונצנקו)

הקונה הישראלי מבקש לרוב את היהלום הכי גדול שהוא יכול לקבל עבור התקציב שלו (צילום: אלכס קונצנקו)

(צילום: אלכס קונצנקו) (צילום: אלכס קונצנקו)

(צילום: אלכס קונצנקו)

מעצבת התכשיטים שירי אודיז, עשתה מסלול מעניין כישראלית שרוצה לכבוש את העולם. בתעוזה ונאיביות של מתחילים, היא פרצה לראשונה לפני כשלוש שנים לסצנת התכשיטים הבינלאומית והחלה למכור תכשיטי יהלומים באינטרנט. היום עם מחזור מכירות שנתי של 1,500,000 דולר וסניפים וירטואליים מצליחים שפונים באופן ממוקד לקהל אמריקאי, קנדי, אוסטרלי, איטלקי, בריטי ועוד, היא משיקה גם בארץ חנות אינטרנטית לתכשיטי יהלומים יוקרתיים, כולל שואו רום מעוצב הצמוד לבית המלאכה שלה, באיזור הבורסה ברמת גן.

לקהל הישראלי היא תנסה להנחיל שתי מסורות, המושרשות היטב בתרבות האמריקאית והאירופאית. האחת היא הנוהג לציין אירועים משמעותיים בחיים כמו הצעות אירוסין, נישואין, לידה וכו", עם טבעת יהלום מרשימה והכוונה היא לטבעת סוליטר בעלת יהלום מרכזי גדול ולרוב עוד יהלומים קטנים מסביבו. מסורת שכלות אמריקאיות למשל, נהנות לשמר, וגם בארץ נעשית יותר ויותר מקובלת בשנים האחרונות.

הנוהג השני, קשור במחסום פסיכולוגי שישראלים אולי צריכים להתגבר עליו, בעניין, קניית תכשיטי יהלומים באיכות גבוהה, דרך האינטרנט. באתר של אודיז ניכרת כוונה גדולה להפוך את סוג הקנייה הזה לידידותי, ויש בו מידע נרחב על יהלומים, טיפים לקנייה נכונה ובטוחה, פירוט על מידות אצבעות, ואת קטלוג קולקציית התכשיטים שלה. מי שקונה תכשיט מעל חצי קארט מקבל גם תעודה גמולוגית בינלאומית, הכוללת קריטריונים לדירוג היהלומים ומהווה ערובה לערכם.

בונים עליכם, המתחתנים


אור גרוסמן מדגמנת תכשיטים של אודיז. תופיע גם בעונה החדשה של "הכל דבש" (צילום: אלכס ליפקין) אור גרוסמן מדגמנת תכשיטים של אודיז. תופיע גם בעונה החדשה של "הכל דבש" (צילום: אלכס ליפקין)

אור גרוסמן מדגמנת תכשיטים של אודיז. תופיע גם בעונה החדשה של "הכל דבש" (צילום: אלכס ליפקין)

אודיז עובדת גם עם יהלומים שחורים שקיבלו את הגוון שלהם אחרי ששובצו בתוך ראשי מכונות לקידוח נפט (צילום: אלכס ליפקין) אודיז עובדת גם עם יהלומים שחורים שקיבלו את הגוון שלהם אחרי ששובצו בתוך ראשי מכונות לקידוח נפט (צילום: אלכס ליפקין)

אודיז עובדת גם עם יהלומים שחורים שקיבלו את הגוון שלהם אחרי ששובצו בתוך ראשי מכונות לקידוח נפט (צילום: אלכס ליפקין)

קטנטונת ואנרגטית, אודיז מקבלת את פני בג'ינס וגופייה ונראית צעירה בהרבה מ-29 שנותיה. היא דור שלישי למשפחת יהלומנים ידועה, אביה יהלומן בעל מפעלים לליטוש יהלומים בארץ ובהודו, וכבר כילדה היא העדיפה להצטרף אליו בחופשות ולעזור לו למיין יהלומים.

כשבגרה פנתה דווקא ללימודי תקשורת, אבל אז החלו כנראה להתעורר אצלה הגנים היצירתיים מצד אימה הציירת, והיא התחילה להתעניין בעיצוב תכשיטים. היא התחילה לעבוד בחינם אצל צורפים מומחים שהיא מכנה "מאסטרים".רובם עולים מרוסיה שעבדו בייצור תכשיטים עבור חברות בינלאומיות מובילות כדוגמת טיפאני ואחרות. במשך ארבע שנים היא למדה את יסודות המקצוע מלמטה ובמקביל, החלה לקבל הזמנות לתכשיטים מאנשים פרטיים שהגיעו אליה אחרי ששמעו עליה מפה לאוזן.

כשראתה שהביקוש לתכשיטים שלה גובר, אודיז חברה לדניאל סיטון, ידיד המשפחה המתמחה בשיווק באינטרנט, וביחד הקימו שניהם חברה אינטרנטית הפונה לקהל בארה"ב, עם התמחות במכירת טבעות אירוסין ונישואין משובצות יהלומים.

אבא היה לארג'


למעלה מחמישים אחוזים מהרוכשים תכשיטי יהלומים דרך האינטרנט הינם גברים. 75% מהרכישות הן של תכשיטי נשים (צילום: אלכס קונצנקו) למעלה מחמישים אחוזים מהרוכשים תכשיטי יהלומים דרך האינטרנט הינם גברים. 75% מהרכישות הן של תכשיטי נשים (צילום: אלכס קונצנקו)

למעלה מחמישים אחוזים מהרוכשים תכשיטי יהלומים דרך האינטרנט הינם גברים. 75% מהרכישות הן של תכשיטי נשים (צילום: אלכס קונצנקו)

סיטון ואודיז התחילו עם סכום צנוע של 200 דולר בלבד אותו הם השקיעו בתמונות של טבעות, אבל שום דבר לא נמכר. אודיז הציעה להציג במכרז טבעת יהלום ששווייה 1,500 דולר במחיר התחלתי של דולר אחד, לכל המרבה במחיר. לדבריה היא ושותפה לא ישנו כל אותו הלילה, אך הטבעת הצליחה להימכר במחיר 800 דולר לבחורה בשם סטייסי. עד היום היא זוכרת את השם של הקונה הראשונה.

אחר כך הם העלו עוד שתי טבעות למכירה, כולל טבעת האירוסין האישית של אודיז, ומיהרו לייצר בהתאם למס' ההזמנות שקיבלו. אבא שלה, היא מציינת, היה מאוד לארג' איתם בהתחלה ולא ביקש תשלום עבור היהלומים.

כך חלפה חצי שנה של מכרזי מכירות באינטרנט ובסיומה, הם סגרו חודש עבודה עם הכנסה של 30,000 דולרוהבינו שהגיע הזמן לפתוח מפעל ייצור קטן, לקחת עובדים נוספים ולהתפתח. עד לשלב זה כל המכירות שלהם נעשו באמצעות E-BAY, איתו בין השאר הם עובדים עד היום, ודרך האתר הזה התחילו להגיע אליהם במפתיע ומבלי לדעת שמדובר למעשה בחברה שבסיסה בארץ, גם הלקוחות הראשונים מישראל.

כך הם הבינו שיש ביקוש לתכשיטים שלהם ולצורת המכירה באמצעות האינטרנט גם אצל קהל ישראלי. קונים ישראלים יכולים גם לבחור תכשיטים בחדר התצוגה של החברה, שמגיעים אליו בתיאום מראש.

למה ברשת


שירי אודיז. עזרה לאבא למיין יהלומים כילדה (צילום: אלכס ליפקין) שירי אודיז. עזרה לאבא למיין יהלומים כילדה (צילום: אלכס ליפקין)

שירי אודיז. עזרה לאבא למיין יהלומים כילדה (צילום: אלכס ליפקין)

"המכירות דרך האינטרנט מאפשרות לי להוזיל את עלויות התכשיטים", אודיז מסבירה את השיטה, "אני מאמינה בהתמחות ורוצה להיות מוכרת בראש ובראשונה כמי שמעצבת טבעות סוליטר. ככה גם קל לי יותר לבלוט בתוך הקטגוריה הגדולה והכללית מידי של מעצבי תכשיטים ברשת.

יש לי למשל קולקציית בוטיק יוקרתית במהדורה מוגבלת, שיש בה יהלומים שחורים ולבנים בהשראת תרבות קעקועי גוף שבטיים. אלה תכשיטים שנתתי להם פרשנות אישית, נועזת ופראית. כל תכשיט בקולקציה הזאת ממוספר וכל חצי שנה צפויה לצאת קולקציה חדשה. יש לי אפילו מס' רעיונות עיצובים שמעוגנים בפטנטים בלעדיים הרשומים על שמי".

לכל אורך הפגישה, מסונוורת, אני מודדת סוגים שונים של טבעות יהלומים נוצצות. מחליפה ביניהן לסירוגין ומתענגת על התחושה הנעימה של היותי עדויה ביהלומים. אולי תאמרו שמדובר בבילוי שטחי, אבל מדובר בעניין תענוגי בהחלט.

מחירים:

קולקציית טרייבל: $ 7,000-30,000

קישורים:

 

תגובות
הוסף תגובה

צילום תגובה
מאת:
נושא:
  בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאים הבאים:
אין לפרסם באתר תגובות המפרות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות בעלות אופי מיני בוטה, תגובות מאיימות, גזעניות, מוציאות לשון הרע, מעודדות לביצוע הסתה, פוגעות בפרטיות, מזיקות, פוגעות ברגשות הציבור, מפרות זכויות קניין רוחני ותגובות בעלות אופי מסחרי ו/או מידע פרסומי. האחריות הבלעדית לתוכן התגובה הינה של כותב התגובה. וואלה שומרת לעצמה את הזכות למסור את פרטי כותב התגובה לכל גורם בהתאם לשיקול דעתה ושומרת לעצמה את הזכות לפרסם רק חלק מהתגובות ו/או למחוק תגובות שפורסמו. אין באמור לעיל כדי לגרוע מהאמור בהוראה מהוראות תנאי השימוש באתר או בכל דין אחר.
הוספת תגובה
מאת:
נושא:
תוכן:
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאים הבאים:
אין לפרסם באתר תגובות המפרות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות בעלות אופי מיני בוטה, תגובות מאיימות, גזעניות, מוציאות לשון הרע, מעודדות לביצוע הסתה, פוגעות בפרטיות, מזיקות, פוגעות ברגשות הציבור, מפרות זכויות קניין רוחני ותגובות בעלות אופי מסחרי ו/או מידע פרסומי. האחריות הבלעדית לתוכן התגובה הינה של כותב התגובה. וואלה שומרת לעצמה את הזכות למסור את פרטי כותב התגובה לכל גורם בהתאם לשיקול דעתה ושומרת לעצמה את הזכות לפרסם רק חלק מהתגובות ו/או למחוק תגובות שפורסמו. אין באמור לעיל כדי לגרוע מהאמור בהוראה מהוראות תנאי השימוש באתר או בכל דין אחר.
מדור פירסומי