וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוואנה של דיזנגוף

הגר ליינקרם

22.6.2009 / 9:50

שמלות טלאים ממדבר קלהרי, נעלי בלט מדנמרק ותיקים הולנדים, הם חלק מקולקציית הקיץ של בנקר. יפה תמיד, לפעמים יקר

קרן בנקר כהן, הבעלים של החנויות 'בנקר' ו'עלמה' בדיזנגוף ובבעלי מלאכה, מודה שההשראה לקולקציית הקיץ שעיצבה, היא לא מקורית במיוחד, ושאובה בעיקר מהטרנד האפריקאי, אותו הריצו מרבית המעצבים הגדולים השנה. אבל בכל זאת, בנקר כהן לא יכולה לברוח מעצמה, וגם כשהיא עוסקת באזורי הסוואנה, בתרבות אפריקאית אותנטית או בקולוניאליזם מנומס, התוצאה נושאת חן ואופי תל אביבי אורבני.

"העברתי את הרעיון של אפריקה דרך פילטר. סיננתי וסיננתי, ובסוף זה תמיד יצא משהו שלי", היא מסבירה. "פשוט הקאתי את כל מה שאני חושבת על אפריקה ואחר כך עידנתי את זה, כשבסופו של דבר אני נשארת נאמנה לגזרות".

התוצאה בשטח אכן מוכיחה שהרעיון של אפריקה צומצם בחלק מן הפריטים, לכדי ריפרור של אותה יבשת שחורה. הקולקציה נפתחת בשמלה סוואנה צבעונית מאוד, המשלבת עבודת טלאים שמאזכרת בגלוי נשים אפריקאיות - בשאר השמלות האפקט האפריקאי הולך ומטשטש.

אל שמלות מיני ומידי העשויות אריגים נעימים, כמו כותנת סאטן, היא הוסיפה לעיתים חגורה או צווארון מאותה עבודת קווילט אפריקאית, או דיטיילים זעירים של רצועות עור חומות. בכך למעשה מתחלקת הקולקציה הקולקציה בין נשות אפריקה ובין נשות האדונים הקולוניאליסטים.

בנקר כהן עדיין משאירה את חתימת ידה המובהקת ולוקחת את הבגדים שאולי התחילו דרכם במקום יבש ושומם, כמו מדבר הקלהרי, אל לילה תל אביבי שבו עומדים בתור בשביל סושי. היא מצליחה להפוך רעיונות יצירתיים לאופנה לבישה, במיוחד בשל גזרות מחמיאות. הטוניקות והשמלות שמגיעות כרגיל אצל בנקר כהן, בטווח מידות רחב (עד מידה 46) יודעות ליפול יפה ויוצרות צללית רפויה, אבל כזו ששומרת על אפיל מהודק. בשל השימוש בבדים מעט יותר עבים, נוצר מראה לבוש ומוקפד.

המותג עם השם הכי יפה

מלבד הקולקציה האפריקאית של בנקר כהן, היא ממשיכה כרגיל לארח פריטים של עשרות מעצבים מעניינים מרחבי העולם. הקיץ הזה מתרענן עם כמה מעצבים חדשים:

טוני כהן, יליד אמסטרדם, הקים את המותג הנושא את שמו כבר ב-2004 ובחנויות של עלמה ובנקר ניתן להשיג את שמלות הקיץ שלו. המעצב ההולנדי, המספר באופן גלוי כי הוא מושפע מסידורי פרחים ווילונות, יוצר שמלות שהן יריעות בד המאגדות עבודות טקסטיל, צביעה וגזירה ייחודית ומשלבות גם מלאכת יד מרהיבה ועדינה. בין השמלות, גם שמלת כלה בגזרת מקסי עשויות משי ומשובצות באבנים.

BIOGRAPHY הוא מותג נעליים דני חדש, בעל אפיונים מעולם המחול, עם נעלי בלרינה המעוטרות כל אחת בציורים שנעשו בעבודת יד ולאחר מכן נמשחו בחומר מיוחד שמגן על העבודה האמנותית שעליהן. מדובר ברעיון מעניין, אבל נראה שהתוצאה סובלת מיצירתיות יתר, שמקנה להן מראה של תרגיל בביה"ס לעיצוב.

" LIE DOWN I THINK I LOVE YOU" הוא המותג בעל השם היפה ביותר. מדובר במותג תיקים לונדוני, המציע תיקי עור גדולים שנראים כמו ארנק לכסף קטן שלקח סטרואידים והתנפח. כל אחד מהתיקים מגיע עם מטפחת משי משנות השישים, הייחודית רק לו. המטפחות השונות מעניקות לתיקים טאץ' אישי והופכת כל אחד מהם לבעל אופי שונה.

מחירים

עלמה: חולצה וגופיות: 250-390 שקלים; מכנסיים: 480-520 שקלים; טוניקות: 390-520 שקלים; שמלות: 390-790 שקלים.

טוני כהן: 1,500-3,500 שקלים

BIOGRAPHY: ב-1,250-1,430 שקלים

LIE DOWN I THINK I LOVE YOU: ב-1,800-1,400 שקלים



בנקר. דיזנגוף 210, תל אביב; עלמה, מרכז בעלי מלאכה 9, תל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • בנקר
  • עלמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully