וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו הזמן

רוויטל מדר

19.6.2011 / 8:23

שירלי איציק, המעצבת של רובי סטאר, משחקת בקולקציה החדשה עם מסגרות של שעונים והופכת אותם לתכשיטים מיוחדים. האם התוצאה אלגנטית מספיק?

אחרי המנגנונים והרצועות, מעצבת התכשיטים שירלי איציק פונה לחלק האחרון של השעון שהיא עדין לא עשתה בו שימוש – המסגרת. המעצבת שעומדת מאחורי המותג רובי סטאר, מוכרת בחיבתה לחומרים לא קונבנציונאליים. "תמיד נמשכתי לשעונים – הם נפלאים גם מבחינת האסתטיקה וגם מבחינת המנגנונים המכנים", היא מספרת. את המסתורין של אותו אובייקט שכל הזמן נוטש את הפן השימושי שלו לטובת הפן התכשיטי שלו, היא מוצאת ב"כל החלקיקים הקטנים הנדרשים כדי 'להחזיק זמן'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסגרות של שעונים שהופכות לתכשיט. רובי סטאר קיץ 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

העונה, כשמסגרות השעונים מהוות את החומר הראשוני של איציק, קשה לראות מבעד לשרשראות והצמידים את השעונים עצמם. את הבחירה הזו מבטאת איציק במה שהתחיל בעובדה הפשוטה ש"זה היה הגיוני להשתמש במסגרות כחומר גלם", אך מעבר לכך היא מדגישה ש"הפעם לא נותרתי נאמנה לשעון עצמו כמקור השראה, אלא ביטאתי משהו אחר דרך המסגרות ששימשו אותי כמשטחים". ביחס לאופיים של התכשיטים הנוכחיים, היא מציינת את "האסתטיקה של הארט-דקו, כמו גם את יופיים הדרמטי והאפל של התכשיטים המצריים ותכשיטי הכמורה" כמעין השראת על.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבעד לתכשיט מציץ הגוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שבולטת מורכבותם של הפריטים, שמהווים לא פעם קונסטרוקציות סבוכות, ניכר שמסגרות השעונים הובילו לכך שאיציק קצת איבדה את השליטה על האופן שבו הלקוחות שלה יחליטו לענוד את התכשיט שירכשו. כך קרה שלמרות שאיציק שילבה את המסגרות הריקות עם אבני אוניקס, בדי שיפון ומשי, לצד זכוכיות ושרשראות גולדפילד, מה שאינו נראה מבעד למסגרת, מה שמילא אותה בעבר – השעון עצמו – נוכח ביתר שאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בולטת מורכבותם של התכשיטים, השאלה היא איך יענדו אותם/מערכת וואלה!, צילום מסך

איציק, אגב, רואה בגוף העונד את "הגוון השלישי של התכשיט". קשה להתווכח עם האמירה הזו, בעיקר כי אלו הם תכשיטים שמהווים, דווקא דרך החלונות הפתוחים והחרירים שלהם, סוג של מעבר וגבול, בין החוץ לגוף. אפשר לומר שכך פועל כל תכשיט או בגד, אך בדומה לשקיפות שמכסה-לא-מכסה, כך גם האפשרות של הגוף להביט מבעד, מחדדת את היות התכשיט רגע של מעבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהקשר הזה קשה להתעלם מצמיד בעל בסיס רחב, שכל כולו נראה כמו שער שננעל זה מכבר, ושכוחו נתון ביכולת שלו להיענד גם בין כף היד למרפק, בזמן שהגוף הולך ונהיה יותר ויותר נוכח כשהעור שמתחת נלחץ מתחת למסגרת הנוקשה. דוגמא עדינה יותר, שטומנת בחובה את אותה האפשרות, מציג צמיד שמורכב מסיכת ביטחון מעוגלת, שכל כולו המינימום ההכרחי. שם המונומנטאליות של הקולקציה נדחקת הצידה, אך לא מבלי לאבד את אותו קו מחבר שהוא הגוף המציץ. סיכת הביטחון היא גם ה"ענק" של שרשרת נוספת בקולקציה, וביחס לקולקציה כולה, גם השרשרת הזו וגם הצמיד מהווים שני גורמים זרים, שאינם קשורים באותו עולם של מסגרות. כשאיציק נשאלת על אותה סיכת ביטחון, כרמז קטן לבאות, היא מספרת שלמעשה, "סיכת הביטחון התפלחה לתוך הקולקציה. היא יותר קשורה לסיפור אחר, אך הפעם הרגשתי כי היא עובדת עם שאר הדברים מבחינת החומריות. ועדיין, זה היה די רנדומאלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפשר לשאול על איזו חומריות איציק מדברת, שכן קשה לראות את החיבור שעובר בעיניה בין המסגרת של השעון לסיכת הביטחון הזהובה שנושאת מספר. אם כבר, ניתן לחזור לאותו גוון שלישי של הקולקציה, שהוא הגוף, ולראות כי סיכת הביטחון פועלת בהרבה מובנים כמו שפועלים יתר התכשיטים בקולקציה. הסיכה שעניינה תפיסת מה שאינו נתפס באופן מהוגן, פועלת באופן הפוך בימים כדלקמן, עת היא מונעת מהגוף להיחשף, או מונעת את חשיפתו המלאה, כשהיא מאחה קרע. בצורתה הנוכחית, כשהיא לא צריכה לאחוז בדבר, היא מהווה שוב את אותו רגע מתכתי של מעבר.

צילום: יח"צ

טווח מחירים: 285 – 1250 שקלים

רובי סטאר – רחוב עמיעד 12, שוק הפשפשים, יפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully