וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלון הפריזאי: פתיחת חנות לואי ויטון בקניון רמת אביב

לירוי שופן

12.6.2013 / 13:17

החנות החדשה של לואי ויטון בקניון רמת אביב מבקשת להעביר חווית יוקרה מפוארת, עם תיקים ב-28 אלף שקלים, סלון נעליים ושירות התאמה אישית. האם היא תשנה את שוק האופנה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פינת תיקי הנסיעות וההתאמה האישית בחנות לואי ויטון/מערכת וואלה, צילום מסך

מחר בבוקר (חמישי) תיפתח באופן רשמי החנות החדשה של בית האופנה ומוצרי העור הצרפתי לואי ויטון בקניון רמת אביב. החנות משתרעת על פני 300 מטרים רבועים, והיא גדולה פי שלוש בהשוואה לחנות הקודמת של לואי ויטון בארץ, שפעלה עד לאחרונה בכיכר המדינה בתל אביב.

המקום עצמו מחולק למספר סלונים, כמו סלון נעלי נשים, פינה לתיקי נסיעות או סלון לנעלי גברים. מבחינת אופנה, מדובר בהרחבה ניכרת של ההיצע הנמכר בארץ. מתוקף העובדה שהחנות החדשה נחשבת כתואמת את קטגוריית הגודל השלישית של סניפי בית האופנה (מתוך חמש קטגוריות; הקודמת הייתה בקטגוריה הראשונה) היא כוללת פריטים שלא הוצעו עד כה, בדגש על תיקים, נעליים ומשקפי שמש. עם זאת, במקום לא נמכרים ולא מתוכננים להימכר בגדים. מלבד פריטי לוגו מסחריים, ניתן מקום לעיצובים שנלקחו מקולקציות ייחודיות יותר, כולל עיצובים שכיכבו על מסלולי תצוגות האופנה של הבית. בין היתר, תיק בדוגמת דמקה המשובץ פאייטים לנשים; נעלי מוקסין מצופות לקה לגברים או תיק נסיעה מרהיב ואלגנטי מעור מט בצבע כורכום עמוק.

החנות עצמה מבקשת להעביר חווית קניות אקסקלוסיבית במיוחד, שלא לומר דקדנטית ופתיינית. כל כולה מפגן כוח מטעם אחת מחברות האופנה וסגנון החיים הגדולות בעולם. חדר אחורי נפרד, שגם נסתר מן העין בזכות שתי דלתות הזזה כבדות, כולל תיקים מהקולקציה היוקרתית ביותר של בית האופנה, כמו תיק נשיאה כהה, בעל צללית מחומשת ומנעול בולט בחזיתו, המשלב קנבס, נשל פיתון ועור יען, במחיר של כ-28 אלף שקלים. בנוסף, מוצע במקום שירות עיצוב אישי של תיקים, המאפשר – תוך המתנה של עד חצי שנה – בחירה של פרטים ספציפיים בעיצוב קיים, בין היתר הוספת מונוגרמה, קביעת צבע העור או הדוגמא של החיפוי הפנימי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
סלון נעלי הגברים בחנות לואי ויטון החדשה/מערכת וואלה, צילום מסך

עיצוב החנות הפזרני והמפואר, וגם השירותים השונים המוצעים בה, משקפים במידה רבה את התהליך הכפול, אולי גם המנוגד, שמתרחש בלואי ויטון, בית אופנה שלעולם אינו מוכר את מוצריו בהנחה או במכירות מיוחדות. מצד אחד, המותג ממשיך להתרחב והתיקים שלו – ובעיקר אלה הנושאים את המונוגרמה המפורסמת בעולם – נמכרים בקצב מסחרר (ותיקי המונוגרמה ממלאים חלק ניכר בהיצע המקומי). מצד שני, גם קברניטיו מודעים לעובדה שפופולריות גדולה כל כך נוגסת בסעיף היוקרה. מכאן שהם פועלים כדי לייצר שורה של חוויות ספציפיות והדגשה של העבודה המושקעת בייצור הפריטים עצמם, על מנת שלא להביא לשחיקה בסטטוס.

אי אפשר שלא לתהות לגבי המשמעות הקשורה בפתיחה של חנות מטעם אחד ממותגי אופנת היוקרה המתוקשרים והמפורסמים בתוך קניון מקומי. האם היא תשנה את אופיו של קניון רמת אביב, או שתגרום לקניונים אחרים ללכת בעקבותיו? "זה לא יעשה לקניונים אחרים שום דבר", קובע משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר, המחזיקה בין היתר בקניון רמת אביב. "יש מותגים שמספקים אטרקציה והם לא צריכים יותר מחנות אחת בארץ. מה שלואי ויטון כן עושים לקניון – הם משדרגים אותו מבחינת הנראות שלו ואין ספק שהחנות תמשוך קהל נוסף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קנדרה ספירס בתצוגת סתיו 2013 של לואי ויטון בפריז. GettyImages
בחנות ימכרו פריטים מתוך תצוגות האופנה של ויטון, אולם לא בגדים. מתוך קולקציית חורף 2013-14 של ויטון/GettyImages

ידוע כי הקניון ביצע כמה שינויים כדי לאפשר את הפתיחה של לואי ויטון במקום. האם הפתיחה של ויטון תעמיד בסכנה את המותגים המקומיים או העממיים יותר? "לואי ויטון הוא סמן ימני באופנה וידוע שכשהוא פותח, הוא מושך גם בתי אופנה נוספים. אבל המטרה שלנו כקניון היא לשמור על תמהיל. האם נוציא את קסטרו או כל רשת אחרת בגללם? ממש לא. מצד שני, אנחנו יודעים את הפדיונות של החנויות ויכולים להחליט מה הקהל רוצה. אנחנו מתאימים את התמהיל לדרישה".

האם הגדילה של לואי ויטון משקפת תהליך קוטבי באופנה ובכלכלה המקומית? ייתכן. בזמן בו האופק הכלכלי אינו ברור, פתיחה של ספינת דגל, שיש בכוחה לקרוא לספינות נוספות, עלולה להעיד על הרבה יותר מכפי שנראה ברגע ראשון. אחרי הכל, המעבר לרמת אביב וההתרחבות היו מתוקף דרישה הולכת וגדלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully