וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרינט חי ובועט: מגזינים חדשים שחובה להכיר

16.4.2014 / 15:39

חמישה מגזיני אופנה מעוררי השראה הגיחו לאחרונה אל אוויר העולם, תוך קריאת תיגר על מוסד הסלבריטאות ועל האוברדוז הפרסומי. דפדוף נעים

בעידן שבו המילה "פרינט" מלווה בהרכנת ראש ובהספדים, תעשיית האופנה מגלה סרבנות עיקשת להכיר בגסיסה של נייר הכרומו. בחצי השנה האחרונה הגיחו אל אוויר העולם מגזינים מודפסים חדשים, שלא מסתפקים בלקחת סיכון כלכלי אלא גם קוראים תיגר על מוסד הסלבריטאות ועל האוברדוז הפרסומי.

רוח ההתחדשות שמשרה עונת האביב, ותחושת החופש של חול המועד משרטטים את העיתוי המושלם להיחשף לעולמות חדשים ולפרספקטיבות חדשות מהקצה השני של המסילה. חמישה מגזיני אופנה בינלאומיים חדשים שכדאי להכיר, או לפחות להעביר איתם את החג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליידי גאגא על שער מגזין PORTER. מקדש את האופנה במקום לנצל אותה/מערכת וואלה!, צילום מסך

PORTER

באתר השופינג אונליין נט-אה-פורטה השכילו להבין כבר לפני שנתיים שמותגי יוקרה ברשת זה נחמד, אבל כשיש להם ערך מוסף זה להיט. מזבח האופנה המקוון השיק לפני שנתיים את THE EDIT, מגזין אופנה שבועי אונליין שלא היה מבייש אף מגזין מודפס.

לפני חודשיים הושק המגזין החדש PORTER - מגזין מודפס בשר ודף, שאמור לראות אור מדי חודשיים, משמע שש פעמים בשנה. את המגזין עורכת לוסי יומנס, שעורכת גם את THE EDIT וערכה בעבר את הארפר'ס בזאר הבריטי.

את הצהרת הכוונות השאפתנית אי אפשר היה לפספס כבר בגיליון הראשון, עליו התנוססה הסופרמודל המרוויחה ביותר בעולם - ג'יזל בונדשן. בנוסף הציג גיליון הביכורים ראיון בכורה עם אלבר אלבז המנהל האמנותי של לנוון, וכתבות אופנה אדיטוריאליות עם אומה תורמן וג'וליאן מור.

את הגיליון השני שראה אור החודש, מעטרת לא אחרת מליידי גאגא שמככבת גם על השער וגם בגיליון עצמו בסדרת צילומים אינטימיים בשחור-לבן.

מי היה מאמין שאתר אופנה מסחרי יכול לנפק מגזין איכותי ועדכני כל כך, שמקדש את האופנה במקום לנצל אותה לצורכי קידום מכירות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגזין VIOLET. הילה של מסתורין/מערכת וואלה!, צילום מסך

VIOLET

לית' קלארק, אחת הסטייליסטיות העסוקות ביותר בתעשייה משיקה החודש את VIOLET, מגזין אופנה חדש דו-שנתי עם הילה של מסתורין. לפני כן ייסדה קלארק את מגזין LULA, ובשארית זמנה היא מבלה כסטייליסטית הראשית של מגזין הארפר'ס בזאר הבריטי, יועצת למותגי אופנה וכמלבישה האישית של קירה נייטלי.

את הגיליון הראשון מעטרת שחקנית האינדי והתסריטאית האמריקאית בריט מרלינג, ומככבת בו שורה ארוכה של איט גירלז רותחות, ביניהן השחקנית הפריזאית קלמנס פוסי, השחקנית האמריקאית זואי קאזאן, עיתונאית ואושיית האופנה סטפאני לה קאווה ונוספות.

כשקלארק נשאלה לפשר שמו של המגזין, היא סיפרה לאתר האופנה style.com כי זהו הריח האהוב עליה, השיר האהוב עליה של קורטני לאב, שמה של בת הסנדקות שלה, ושמה של דודתה שזכתה לפגוש בחייה פעם אחת בלבד וכל שהיא זוכרת ממנה זו הילה של מסתורין, שיער כסוף, ליפסטיק אדום וקימונו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגזין VANDALS. ללא אינץ' אחד של שטח פרסומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

VANDALS

הוא נולד בפריז, מעוצב בברצלונה ומופק בניו יורק - מגזין VANDALS בכלל מגדיר עצמו כמגזין עצמאי אלטרנטיבי לצילום ואמנות, אבל כידוע, אופנה טובה באמת היא כזו שאינה נפרדת מהעולמות הללו, ובעולם אידיאלי, היא גם חפה מזיהום של גופים מסחריים ושאר מפרסמים.

מגזין VANDALS חרט על דגלו את אותה אידאה, ובינתיים בשני הגיליונות שהוציא עד כה הוא מצליח לעמוד בהצהרה הראויה להערכה שלא להכיל ולו אינץ' אחד של שטח פרסומי. מה כן כולל המגזין? צילומי אופנה מחוספסים, הפקות לא שגרתיות, אמנות רחוב, אווירה אפלולית והרבה אג'נדה.

בפרופיל הפייסבוק של המגזין, מיטיבים להגדיר אותו באופן מדויק במיוחד: "זהו אינו עוד מגזין המתנה, שמדפדפים בו לפני תור לעקירת שן אצל רופא השיניים. לפעמים זה יכול להרגיש כמו עקירה, אבל זה כואב רק לרגע ומיד לאחר מכן זה מרגיש הרבה יותר טוב...זו בסך הכל מדיה פוקחת עיניים ששואפת להציג את הטוב לצד הרע, לעורר השראה ולספק ביסקוויטים למוח המוטרד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגזין JUNK. נולד מתוך תחושת בטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

JUNK

JUNK הוא מגזין אופנה, מוזיקה, צילום ואמנות שיצא אל אוויר העולם באוקטובר האחרון. בסיס האם של המגזין הוא לוס אנג'לס שטופת השמש והסטייל, והמגזין לוכד את האווירה הזו היטב.

את המגזין הקימו שתי בחורות מגניבות במיוחד - אימוג'ן ברון האוסטרלית ולוסי רוז הניו-זילנדית שרילוקיישן מתוזמן היטב הפגיש ביניהן במקרה בחוף המערבי. ברון ערכה בעברה את מגזינים נחשבים, ביניהם מגזין Oyster ומגזיןDazed & Confused אוסטרליה, ואילו רוז הגיעה מהמגזין הלוהט Monster Children.

המגזין נולד מתוך תחושת הבטן של השתיים, כי מכולן דווקא לעיר המלאכים הזוהרת אין מגזין שמייצג אותה כראוי. לוס אנג'לס כאמור היא המוזה העיקרית של המגזין, והנוכחות שלה משתקפת בצילומים אורבאניים מרהיבים עם ניחוח נוסטלגי קל שנות התשעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגזין SYSTEM. פנים תעשייתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

SYSTEM

מגזין אופנה שהשער שלו מורכב מצילום גב אמנותי וציטוט של ריי קוואקובו אינו יכול לטעות. מגזין SYSTEM נוצר על ידי שלושה עורכי עבר של מגזיני אופנה אדג'יים שונים, מתוך שאיפה קולקטיבית ליצור פלטפורמה לשאילת שאלות וליצירת דיון.

כראיה, על שער גיליון הביכורים שראה אור בספטמבר האחרון לא ניצבה דוגמנית בעלת מבט ערפילי או כוכבת פופ אופנתית. מי שעיטר את השער הוא דווקא מעצב על - ניקולה גסקייר, מחליפו של מרק ג'ייקובס בלואי ויטון, והמנהל האמנותי של בלנסיאגה בדימוס.

כשמו, מגזין SYSTEM נותן את המיקרופון לאנשים שבאים מתוך המערכת - צלמי אופנה, אמני איפור ושיער וכמובן מעצבים, כולם מהשורה הראשונה של התעשייה. חלקם מביאים את סיפורם האישי, וחלקם מתדיינים זה עם זה על פני דפי הכרומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully