וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנה, אירוטיקה וקייט מוס: מרט ומרקוס חוגגים 20 שנות צילום עם ספר חדש

10.10.2017 / 11:08

מדונה מפלרטטת עם נחש, קים קרדשיאן מטפסת עירומה על עץ, קייט מוס מחזיקה סיגריה בין אצבעות כף הרגל - אלו רק כמה מהדימויים המהפנטים של צמד הצלמים שהגדיר מחדש סטנדרטים של אופנה, זוהר ויוקרה. כעת הם מציינים 20 שנות קריירה מפוארת

מרט אלאס, יליד טורקיה, ומרקוט פיגוט, יליד וויילס, נפגשו ב-1994 במסיבה בעיירת החוף הייסטינגס שבדרום אנגליה. פיגוט ביקש אש, אלאס שמח לעזור, הם התחילו לפטפט ועד מהרה גילו שיש להם הרבה מן המשותף, כמו רקע בצילום ועיצוב גרפי, אבל מעל הכל - אהבה גדולה לאופנה. שלוש שנים מאוחר יותר, הצמד שידוע היום כ"מרט ומרקוס" עבר לגור יחד בלופט מוזנח במזרח לונדון, אותו הם הסבו לסטודיו לצילום והחלו לעבוד יחד.

עבודתם הראשונה פורסמה ב"דייזד אנד קונפיוזד", מגזין הסטייל שייסדו ב-1991 צלם האופנה רנקין והעיתונאי ג'פרסון האק, שהיה מאוחר יותר בן זוגה של קייט מוס. רבע מאה אחר-כך, המגזין שקיצר את שמו ל"דייזד", ממשיך להיות חדשני ונשכני; ג'פרסון האק וקייט מוס, בני זוג לשעבר, הם כיום הורים ללילה-גרייס בת ה-15 העושה צעדים ראשונים בדוגמנות; ומרט ומרקוס הם שחקני מפתח בצילום אופנה. החודש יוצא לאור ספר מהודר בן 420 עמודים בהוצאת TACHEN, המגיע בעטיפת עור ומסכם 20 שנות קריירה.

השניים, שהם בני זוג גם בחייהם האישיים, הושפעו מעבודתו של גאי בורודין והם נחשבים היום לחלוצי השימוש במניפולציות דיגיטליות. לא פעם נשים בצילומיהם נראות חזקות, מתוחכמות ומלאות ביטחון באווירה טעונת מיניות. פן האסתטיקה, במיוחד האיפור והשיער, תמיד מושקע ומוקפד אצלם.

במהלך השנים הם עבדו עם מגזינים מרכזיים כמו V, ווג (ארה"ב, פריז ואיטליה), אינטרוויו, נומרו ועוד. כמו גם עם בתי אופנת-על כמו דיור, לואי ויטון, מיסוני, ארמני, קוואלי, פנדי, קנזו ומיו מיו. עבור גוצ'י, איב סן לורן, ז'יבנשי ולנקום, הם עיצבו את האימג'ים במודעות הבישום. מרט ומרקוס עבדו גם עם ידוענים רבים כמו מדונה, מריון קוטיאר, ליידי גאגא, ג'וליה רוברטס, ריהאנה, ג'ניפר לופז, לינדזי לוהן, סקרלט ג'והנסון, אנג'לינה ג'ולי, קיילי מינוג, שרלוט רמפלינג, פרגי, ועוד. למסיבת השקת הספר שנערכה במלון פאבליק בניו-יורק לפני כחודש הגיעו סינדי קרופורד, קים קרדשיאן, קנדל ג'נר, נעמי קמפבל, ניקי מינאז', ג'יג'י חדיד, בלה חדיד, היילי בולדווין, ג'ואן סמולס, לילי אולדרידג', קנדיס סוונופול ועוד.

הספר הקרוי פשוט "מרט אלאס ומרקוס פיגוט" מציג כ-300 צילומים נבחרים המייצגים את עבודת צמד הצלמים שהגדירה מחדש סטנדרטים של אופנה, זוהר ויוקרה. קייט מוס, ידידה ותיקה, מככבת פה בסדרת צילומים מהפנטת. הקדמת הספר נכתבה על-ידי שרלוט קוטון, אוצרת, עיתונאית וסופרת צילום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

צפו בצילומים המהפנטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully