וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצב שסירב לשחק את המשחק לפי הכללים הברורים של עולם האופנה

19.11.2017 / 11:10

הסכסוך עם אנה וינטור, העבודה עם כריסטיאן דיור, הסצנה האלמותית מ"קלולס" והחברות הדיוות - נזכרנו בכמה רגעים ועובדות על אזאדין אלאייה, מעצב-העל יליד תוניסיה, שהלך אמש לעולמו בפריז כשהוא בן 82

וויקנד עצוב לתעשיית האופנה: המעצב אזאדין אלאייה, יליד תוניסיה, הלך אמש לעולמו בפריז כשהוא בן 82, כתוצאה מאי ספיקת לב. הידיעה שפורסמה לראשונה באתר האונליין wwd מילאה את רשת האינסטגרם בפוסטים של פרידה שהעלו לקוחות וחברות קרובות. "אלאייה יקירי... אתה תמשיך לחיות לנצח", הספידה ריהאנה בליווי תמונה משותפת בה הוא מנשק את שיערה; "35 שנים של חברות! אני כל כך עצובה היום" כתבה המוזה, הסטייליסטית והעורכת לשעבר של ווג פריז, קארן רויטפלד; ואפילו הקולגות המתחרות, המעצבות ויקטוריה בקהאם ודונטלה ורסצ'ה, הביעו את צערן באופן דומה. הנה כמה רגעים ועובדות על המעצב שסירב לשחק את המשחק לפי הכללים הברורים של עולם האופנה.

"!You don't understand, this is an Alaia": הסצנה מ"קלולס"

1. אחרי שסיים לימודי אמנות בתוניסיה ולפני שהגיע לפריז בשנת 1957, הוא עבד במתפרה שייצרה חיקויים לשמלות של בלמיין ודיור. בפריז הוא הגשים חלום וזכה לעבוד עבור המקור - המעצב כריסטיאן דיור.

2. הוא זכה לכינוי "The king of cling" - בשל היכולת המופלאה שלו לייצר סילואטות כה מדויקות שנראו כאילו הודבקו לגוף.

3. סירובו לפרסם במגזינים ולהיות חלק מלוח הזמנים הקשיח של שבועות האופנה המסורתיים בפריז הגיע לשיא ב-2009, כשסירב להשתתף ולהלביש את נעמי קמפבל בגאלת המט לאחר שסבר בפומבי שאנה וינטור הוציאה בעצמה את עבודתו מהתערוכה "הדוגמנית כמוזה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אחד הרגעים הזכורים שלו מהניינטיז היה בסרט האיקוני "קלולס", עת הגיבורה שר נשדדה כשאקדח מכוון לראשה. אחרי שהסכימה בקלות לוותר על התיק שברשותה, היא מיאנה להשתטח על הכביש והסבירה בקולה המפונק שהשמלה שהיא לובשת היא "של אלאייה". באותה שנה לא הייתה טינאייג'רית שלא ידעה מי זה אלאייה.

5. הפמלייה של חברותיו הקרובות כללה דיוות כמו טינה טרנר, גרייס ג'ונס, מדונה, קרלה ברוני, סטפני סימור ונעמי קמפבל. בנוסף עיצוביו היו חביבים גם על ליידי גאגא (שלבשה שמלה שלו בטקס האוסקר 2015) ומישל אובמה שלבשה לא פעם שמלות בעיצובו למרות שלא ייצג את תעשיית האופנה האמריקאית לה נהגה לפרגן באופן שגרתי.

6. תצוגת הקוטור האחרונה שלו התקיימה ביולי האחרון לאחר הפסקה של שש שנים, בקומפלקס הבניינים ב"רו דה מוסי" בו עבד והתגורר, כשנעמי קמפבל פתחה וסגרה את התצוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully