וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מלקטת את הרגעים מאחורי הקלעים שבעיניי הם התמצית של הקסם"

4.12.2017 / 16:20

בגיל 24 בלבד ועם רזומה מרשים, רותם לבל היא אחת הצלמות המבטיחות בישראל וגם יקירת מערכת וואלה! אופנה. בספר חדש ובתערוכה שתתקיים בחמישי הקרוב, היא מציגה תיעוד מהפנט של רגעים קטנים ואנושיים בתוך העשייה האינטנסיבית של תעשיית האופנה

הצלמת רותם לבל. אינסטגרם, אתר רשמי
"בתוך העבודה השוטפת אני מקפידה לייצר דברים שהם 100% מתוך הנשמה". רותם לבל/אתר רשמי, אינסטגרם

לפני שלוש שנים פנתה אליי צלמת מתחילה בשם רותם לבל, סיפרה לי שהרימה הפקת אופנה מאולתרת לחלוטין שבכל זאת יצאו ממנה כמה פריימים ממש יפים, והציעה לי לפרסם אותה פה באתר. הממתק האופנתי החמוד הזה הפך לשיתוף פעולה כיפי, יצירתי, מרגש ומוצלח שנמשך עד היום וכולל עשרות הפקות אופנה משותפות. כיום, בגיל 24 בלבד (שערורייתי!), פצצת הכישרון הג'ינג'ית הזאת כבר סומנה כאחת מצלמות האופנה המבטיחות והמסקרנות בתעשייה המקומית, עם רזומה שכולל קמפיינים למותגים ומעצבים מובילים, ביניהם קום איל פו, Hannah, פטיט פואה, TwoTone, שני בר, מימי לוזון ועוד, לצד שערי מגזינים נחשקים.

כעת היא משיקה ספר ותערוכת צילומים, "Tell me your dreams", הכולל תיעוד מאחורי הקלעים של תצוגות ושל הפקות אופנה משלוש השנים האחרונות. "עבורי, עולם האופנה הוא עולם שיש בו זוהר", מתארת לבל. "אני מלקטת את הרגעים מאחורי הקלעים שבעיניי הם התמצית של הקסם. הם נותנים פוקוס על ההתרחשות האינטנסיבית סביב ההפקה, רגע לפני שהיא נחשפת, רגעים בתוך קו ייצור יצירתי ומסחרי כאחד". הצלמת האהובה עלינו מציגה תמונות נבחרות מתוך הספר, ואת הסיפורים שמאחורי הצילומים.

מאחורי הקלעים של הפקת ראש השנה לוואלה! אופנה

דוגמנית בהפקת אופנה של רותם לבל. רותם לבל, מערכת וואלה! NEWS
"הצילומים היו מאתגרים במיוחד, זה דרש מכל הצוות סבלנות אדירה"/מערכת וואלה! NEWS, רותם לבל

הניסיון התמידי לא ליפול לקלישאות: "מדובר ללא ספק באחת ההפקות האהובות עליי בשלוש השנים האחרונות. הקונספט, היצירה והתוצאה, כולם היו מהנים. עצם הרעיון של לייצר הפקה שמותאמת לחג או למועד מסוים הוא לא תמיד פשוט בעיניי. מצד אחד, זאת אחלה הזדמנות לייצר משהו שרלוונטי לתקופה, לתרבות, למסורת, אך מצד שני ההפקות הללו יכולות ליפול בקלות לקלישאות, כך שאני תמיד משתדלת לנסות לפצח אותן מפרספקטיבה חדשה. את הקישור לראש השנה ביצענו באמצעות הרנסנס וזרם ה-ואניטאס שבתוכו. אמנות שמתעסקת בהתחדשות - ישן אל מול חדש, פורח אל מול נובל, נעורי נצח אל מול המוות. כל אלו מתקשרים באופן טבעי בעיניי לתחילתה של שנה חדשה והתבוננות בה. הצילומים היו מאתגרים במיוחד, היו לנו שינויי איפור רבים ובכולם שולבו פרחים טריים. זה דרש מכל הצוות סבלנות אדירה, במיוחד מליליה (הדוגמנית) כמובן. נטע סקאלי, שהיא באמת מאפרת בחסד ויוצרת אדירה, השקיעה מחשבה בכל עלה כותרת שהודבק או הונח. הפריים הנבחר שמופיע בספר מתאר את הסיטואציה בצורה מושלמת - הכל מוכן לצילום, הפריים כמעט מושלם, ליליה כבר נמצאת בתנוחה, וקובי מעצב השיער מסדר פעם נוספת את עלי הכותרת על רגליה - בצורה הכי מדויקת והכי מושלמת. כל עלה כותרת נמצא בנקודה המדויקת ליצירת הפריים הנכון.

צילומים עם ליליה קרישטלב, רגע לפני הפריצה: "ההפקה צולמה בתוך רצף של צילומים שלי עם ליליה, ממש רגעים ספורים לפני שהיא הסתפרה ופרצה בחו"ל. היא באמת יחידה במינה בתוך העולם הזה, ובכלל. אחת הדוגמניות הכי רגישות, מקצועיות, נעימות ואינטליגנטיות שיצא לי להכיר - וכל פעם שאני פוגשת אותה זה כיף ענק מבחינתי. באמת מרגש לראות את ההצלחה האדירה שלה כשהיא חורכת את המסלולים והמגזינים מעבר לים, ועדיין, היא כל כך נעימה וצנועה. כל דבר שהיא לקחה בו חלק פשוט מגיע לה במיליון אחוזים, כי היא באמת לוקחת את הדוגמנות לרמת מקצועיות אחרת".

עוד באותו נושא

פותחים שנה עברית בסטייל: הפקת אופנה בסימן התחדשות

לכתבה המלאה

כשהאיפור, השיער והבגדים נעשים עמוסים ומבולגנים

דוגמנית בהפקת אופנה של רותם לבל. רותם לבל, מערכת וואלה! NEWS
פריים מהפנט/מערכת וואלה! NEWS, רותם לבל
דוגמנית אוכלת אוכל סיני בהפקת אופנה של רותם לבל. רותם לבל, מערכת וואלה! NEWS
בין העבודה והלחץ נזכרים לרגע שמאחורי האיפור הכבד עומדת באמת נערה צעירה מחיפה שבסך הכל מגשימה איזשהו חלום/מערכת וואלה! NEWS, רותם לבל

לצלם בשביל הנשמה: "הפריים צולם בזמן צילומי הפקת אופנה עצמאית של הסטייליסטית חיה וידר ושלי. התמזל מזלי שהעבודה שלי היא גם האהבה הכי גדולה שלי, ובתוך העבודה המסחרית והשוטפת אני מקפידה לייצר דברים שהם 100% מתוך הנשמה. ההשראה להפקה הייתה שינה. תוך כדי שההפקה מתקדמת, כך גם המצולמת נכנסת עמוק יותר ויותר לשינה. היא עוברת ממשחק ברחבי חדר השינה עד למצב של חלום - ומכאן הצילום עם הפרח הענק".

גם הפסקת האוכל פוטוגנית: "ככל שה'שינה' בהפקה מתעמקת כך גם האיפור, השיער והבגדים נעשים יותר עמוסים ומבולגנים. התמונה צולמה בזמן הפסקת האוכל. הדוגמנית, מריה, היא דוגמנית צעירה בסוכנות R&R, נערה מקסימה שעבדתי איתה לא מעט בחצי שנה האחרונה. עם האיפור והשיער העמוסים, במהלכו של יום שבאמת דרש מכולנו יצירתיות ומחשבה, עצרנו לאכול צהריים. בין העבודה והלחץ, נזכרים לרגע שמאחורי האיפור הכבד עומדת באמת נערה צעירה מחיפה שבסך הכל מגשימה איזשהו חלום - להצליח, לגדול, לכבוש משהו".

רגע אחד במעלית מתוך הפקה בהשראת שנות השבעים

דוגמנית בהפקת אופנה של רותם לבל. רותם לבל, מערכת וואלה! NEWS
אחרי הפוסטים הכנים של הדוגמנית בפייסבוק, הרגע הקטן הזה מרגיש אחרת/מערכת וואלה! NEWS, רותם לבל

תמונה שהיום, בדיעבד, מסתכלים עליה אחרת: "זו עוד הפקה שמאוד קרובה לליבי. עם צוות אהוב ונושא אהוב - סבנטיז - שאני פשוט יכולה לחזור אליו כל פעם מחדש. ההשראה ממנו לעולם לא תימאס עליי. אני חושבת שהפריים הזה מתאר בצורה די מדויקת את המטרה של הספר - תיעוד רגעים קטנים ואנושיים בתוך העשייה האינטנסיבית הזאת. אירינה, המצולמת, היא יפהפיה מבחוץ ואף יותר יפהפיה מבפנים. נפגשנו בפעם הראשונה בצילומים האלו, והתאהבתי במקצועיות שלה. היא הייתה מרגשת, מדויקת, סיפרתי לה את הסיפור והיא העבירה אותו בצורה מושלמת. בתמונה המדוברת, ברגע קטן שבין הצילומים, בדרך להחלפת בגדים - אירינה מתבוננת בעצמה, באמת בוחנת. באותו הרגע, לא הייתה לי את הראייה המלאה כלפי הסיטואציה הזו. מבחינתי מדובר בבחורה באמת יפהפיה, מצליחה, שמטיילת בכל העולם וחיה את החלום. בשיחות שנוהלו לאחר מכן ובעיקר אחרי פוסטים כנים שהיא שיתפה בפייסבוק, גיליתי עליה הרבה יותר. היא כתבה על חוסר הביטחון ועל התחושות הקשות שחוותה לעתים בתור דוגמנית - לא חשובה, לא נחשבת, קולב, מוצר. כשהשיער שרוף, ועור הפנים לא מושלם, את עולה במשקל כי אין לך יציבות. קשיים שכמובן יכולתי להעלות על הדעת, אבל זאת באמת הייתה כנות יוצאת דופן. היום בדיעבד אני רואה את התמונה הזאת בצורה אחרת לחלוטין. אני רואה אותה כפי שאני רואה את עצמי, או את אמא שלי, או את החברים והחברות שלי לעתים בוחנים את עצמנו במראה - בחוסר ביטחון או חוסר הערכה כלפי עצמנו. תהיות על האם אני יפה מספיק, רזה מספיק, מוצלחת מספיק ושות'".

נועם פרוסט, רגע לפני העלייה למסלול

נועם פרוסט מאחורי הקלעים בצילום של רותם לבל. רותם לבל, מערכת וואלה! NEWS
לתפוס את נועם ברגע נדיר של שקט בתוך הבלגן/מערכת וואלה! NEWS, רותם לבל

הקסם של הבקסטייג': "הפריים צולם רגעים ספורים לפני העלייה למסלול בתצוגה של רנואר. מאחורי הקלעים של תצוגת אופנה תמיד יש הרבה קסם - המון רעש ואדרנלין. צוות גדול של איפור ושיער, מלבישים, דוגמנים ודוגמניות, מפיקים, מעצבים מתרוצצים בתחושה כמעט כאוטית. אני מניחה שזאת הסיבה שהתצוגות כל כך מרגשות אותי, ומהן כל הפרויקט הזה התחיל. ההתרגשות שמתרחשת לפני העלייה למסלול. חבורה ענקית של אנשים, שעומלים חודשים על יצירה של בסך הכל 10 דקות של אופנה. זה מצד אחד ענק, ומצד שני כמעט תמוה כשחושבים על זה לעומק, אבל זה לחלוטין אחד מעמודי התווך הנצחיים והזוהרים של עולם האופנה, במיוחד בעידן הדיגיטלי".

לצאת רגע מהבלגן: "התמונה צולמה כשמרבית הדוגמנים והדוגמניות היו מאופרים ומסורקים, רגע לפני שהם מתלבשים וממתינים לצעוד על המסלול. נועם כבר הייתה דוגמנית מצליחה ומוכרת, ותפסתי אותה ברגע של שקט. ביקשתי ממנה להצטרף אליי לפינה קצת יותר מבודדת כדי לצלם אותה. המסלול היה מורכב משתי קומות שעליהן צועדים במקביל. נועם ואני עלינו על המסלול העליון וצילמתי אותה שם, מעל לכל הבלגן. מימינה - הכיסאות הריקים רגע לפני שהם מתמלאים באורחים, ומשמאלה - ההמולה של מאחורי הקלעים".

תקריב יפהפה מאחורי הקלעים

מאחורי הקלעים בתצוגה - צילום של רותם לבל. רותם לבל, מערכת וואלה! NEWS
כל הפנים שלה היו מכוסות בנצנצים, ובמציאות זה היה פשוט בלתי נתפס/מערכת וואלה! NEWS, רותם לבל

סיפורו של קלוז-אפ בלתי נשכח: "התמונה צולמה בתצוגה של רימה רומנו ותכשיטי פדני. זה היה אירוע נוצץ בטירוף, באולם ענק. הלוקיישן התאים לבגדים היוקרתיים של רימה. המצולמת היא נודליה קרודר. כל הדוגמניות היו עמוסות בתכשיטים, ונודליה הייתה האחרונה שנשארה בעמדות האיפור הצפופות של מאק. כשהיא סיימה להתאפר והצטרפה לשאר הבנות לפני העלייה למסלול, כולם עטו עליה עם המצלמות. כל הפנים שלה היו מכוסות בנצנצים, ובמציאות זה היה פשוט בלתי נתפס, היא נראתה כמו חייזר יפהפה. היא הייתה נראית שקטה ומבוישת מהצד, קצת מבוהלת אפילו מכל התשומת לב האגרסיבית שהופנתה אליה, כל הטלפונים שמושטים קדימה. קיים איזשהו ממד מעט מבהיל של תיעוד מאחורי הקלעים, שלרוב באמת מצולם באייפונים. כולם מתרגשים, כולם מתלהבים, כולם רוצים כל הזמן לצלם ולשתף. בדרך כלל יוצא לי לראות טלפונים נדחפים לפניהן של דוגמניות בחוסר טאקט כמעט. חיכיתי עד שההמולה תירגע, וביקשתי ממנה לצלם אותה. זה היה באמת מראה חד פעמי, על כל הראש שלה היו מפוזרים נצנצים שברקו בספוטים התעשייתים".

לצלול מתחת למים הקפואים בשביל הפריים המושלם

דוגמניות בהפקת אופנה של רותם לבל. רותם לבל, מערכת וואלה! NEWS
"זה היה באמת סבל, אבל הרגשתי שהפריימים יוצאים מדהימים"/מערכת וואלה! NEWS, רותם לבל

אחד הרגעים המתסכלים ברזומה: "באביב האחרון חיה וידר ואני רצינו ליצור הפקת אופנה בהשראת שחייה צורנית. הצטרפו אלינו שלוש כוכבות צעירות מהסוכנות של רוברטו, וכל שלבי ההפקה הלכו מצוין. עד כמובן - יום הצילום עצמו. אני והמאפרת קרן שחם היינו חולות. מאוד. קרן שרדה זמן מה ופרשה כשלא הייתה מסוגלת יותר, ואני ניסיתי להעביר את היום עם הרבה דקסמול ותה. הרגשתי נורא והיה לי חום גבוה, אבל לא רציתי לדחות את הצילומים. לקח לנו יותר מדי זמן לסגור את הלוקיישן ואת הדוגמניות. השיא היה בפריימים האחרונים - מתחת למים. קניתי במיוחד מצלמת פילם חד-פעמית שמותאמת לצילום מתחת למים, וכולנו צללנו לשלושה לוקים. השעה כבר הייתה מאוחרת, היינו עייפות והמים היו קפואים. זה היה באמת סבל, אבל הרגשתי שהפריימים יוצאים מדהימים. בימים שלאחר ההפקה הייתי חולה בטירוף, אבל מיהרתי ללכת לפתח את הפילם. כשהגעתי לאסוף אותו חשכו עיניי - הבריכה לא הייתה מוארת מספיק, והפילם, שהרגישות שלו לאור נמוכה (במצלמה הזאת), פשוט יצא שחור. אפילו פריים אחד מתוך 27 לא יצא טוב. ללא ספק אחד הרגעים היותר מתסכלים שיכולתי לדמיין, אבל לא הייתה לי ברירה אלא להשלים עם זה. אני מאוד אוהבת את ההפקה, אבל התהייה האם היא הייתה יכולה להיות טובה יותר תמיד תהיה שם".

האנושיות מאחורי הקלעים

מאחורי הקלעים בתצוגה - צילום של רותם לבל. רותם לבל, מערכת וואלה! NEWS
"לא יכולתי לעבור בתצוגה שהיא דיגמנה בה מבלי לצלם אותה עשרות פעמים"/מערכת וואלה! NEWS, רותם לבל

רגע חשוב בתעשייה המקומית: "זו אחת הדוגמניות האהובות עליי בתצוגה של אחד המעצבים האהובים עליי. שתי הצלחות בינלאומיות ענקיות. זאת הייתה תצוגה מאוד מדוברת של אלון, כי מעבר לעיצובים שומטי הלסתות היא הייתה פרובוקטיבית בעקבות הדוגמנית הטרנסג'נדרית אלה שצעדה בעירום חלקי ועוררה עניין ציבורי רב. מעבר לכך שאלון הוא באמת גאון שיווקי בעיניי, זה פתח שיח שחשוב וקרוב לליבי. אני חושבת שאולי בתקופה הנוכחית, התגובות היו מעט שונות, או לפחות פחות מזועזעות מהסיטואציה, אבל זה היה רגע חשוב ב-2016 באופנה הישראלית".

ליתאי מרכוס בשתיקה מרגשת בתוך ההמולה: "האנושיות שאני מחפשת מאחורי הקלעים: "וליתאי מרקוס. מה אפשר להגיד עליה? מה לא בעצם. הייתי רואה את ליתאי תמיד מאחורי הקלעים בתצוגות, ואף על פי שיצא לנו לעבוד יחד רק פעם אחת, היא תמיד הייתה מתוקה ונעימה. לא יכולתי לעבור בתצוגה שהיא דיגמנה בה מבלי לצלם אותה עשרות פעמים. היא כמו פיה, נימפת יער, מהפנטת, וזוהי לא התמונה היחידה שלה בספר. בחרתי בתמונה הזאת לא רק כי היא יפה בעיניי, אלא כי היא משקפת באופן מדויק את האנושיות שאני מחפשת מאחורי הקלעים. התמונה צולמה דקות לפני העלייה למסלול. שיא ההתרגשות, שיא האדרנלין. כולם רצים וצועקים ברחבי החדר - הדוגמניות מתלבשות, המלבישים מוודאים שהכל מתוקתק, נגיעות אחרונות של איפור ושיער, המפיקים צועקים ברקע - ובתוך כל הבלגן הרגשתי שהצלחתי לראות את השקט הפנימי של ליתאי. עומדת שם - ספק מהורהרת ספק עצובה. מרגשת בשתיקה שלה".

תודה למצולמות ולאנשי הצוות: ליליה קרישטלב, שלו לבן, נטע סאקלי, קובי קלדרון, טל רובינשטיין, נודליה קרודר, רימה רומנו, שי הללי זיו, אירינה רושניק, חיה וידר, עדן ירושלמי, מריה שיינר, אנה דה נירו, נסטסטיה קיט, סוכנות אלינור שחר, סוכנות R&R, סוכנות mc2, סוכנות say talent.

הספר יושק בחמישי הקרוב, 7 בדצמבר, בשעה 20:00 בגלריה מרס - רוחמה 16 תל אביב. המכירה תימשך גם למחרת, יום שישי, בין השעות 10:00-16:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully